Ontwikkelingen in de recreatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

Doelmatigheid in het mbo Optimaliseren op het kruispunt van belangen.
De branche in kaart gebracht.
Politieke Besluitvorming
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Economie en de politiek-ruimtelijke organisatie
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Commercialisatie Fietsen
Opdracht Strategieontwikkeling
Groep 4, klas 1U De Zwijgspiraal.
Geld verdienen met trends
Basiskennis maatschappijleer 2 klas 4
Hoe dynamisch is ons kusttoerisme in tijden van klimaatverandering? Socio-economische veranderingen Workshop 14 oktober 2010 Beach Palace Hotel, Blankenberge.
De geo basisboek Hoofdstuk 1.
Belangrijke dimensies van kinderarmoede
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Dimensies Onderwerp Politiek Economie Fysisch Sociaal-cultureel
Samenvatting hoofdstuk 2
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Thema 6 Les 11a Gevoelens.
Swot analyse
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
Slagkracht met kwaliteit
Loopbaan&burgerschap. WAT HEB JE NODIG ?  KENNIS ( THEORIE)  INZICHT (VERSCHILLENDE INVALSHOEKEN)  VAARDIGHEDEN.
Politiek.
INVLOEDEN UIT DE MICRO-OMGEVING INVLOEDEN UIT DE MACRO-OMGEVING
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
Woensdag 23 maart 2011 Door: J. Tieman. Vorige les Wat hebben we gedaan?
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Ontwikkeling in adolescentie College 1; seksualiteit en verlangen en cognitieve veranderingen.
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Opgroeien adolescent Les 2 schpa. Programma les Bespreken opdracht 1 Theorie behandelen Subgroepen sociologen.
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
ICC Module Erfgoededucatie Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
SPORTCENTRUM HELSDINGEN: OOG VOOR JOUW KIND! Oog voor jouw kind. Dat is wat wij belangrijk vinden. Onze bevlogen zwemonderwijzers kijken waar jouw kind.
Burgerschap – H. 1 Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.5 Jij en ik zijn gelijk.
BB - Theorie Donderdag 15-september.
Aardrijkskunde in de bovenbouw
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Maatschappelijk vraagstuk
Laagveengebied Groningen
1.2 De wereld wordt steeds kleiner
Module 2 : You’re beautiful
Herkansingen Fotosynthese Theorie Toepassen
Laaggeletterdheid en de BPV
Beste Havo 4..
Het 24 spel.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
7.2 Buiten haakjes brengen Zo veel mogelijk factoren
ICT als didactisch middel
Voorlichting, advies en instructie
Aardrijkskunde in Havo 4/5
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
L4: reader.
Presentatie en marketing
Beleid en regelgeving Les 1.
Gedragsproblemen en stoornissen
International Business Practice
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Transcript van de presentatie:

Ontwikkelingen in de recreatie

Oriëntatie De wensen van gasten zijn voortdurend aan verandering onderhevig. Het is belangrijk dat jij als toekomstig medewerker/manager in de recreatiesector zicht hebt op welke ontwikkelingen van invloed zijn op de wensen van de gast zodat jij hier als ondernemer/medewerker op in kunt spelen. De theorie die in deze les wordt behandeld wordt op 8 april getoetst. Aantekeningen die je binnen deze les maakt mogen bij de toets worden gebruikt. Andere hulpmiddelen zijn niet toegestaan!

Vraag en aanbod Alle wensen die gasten hebben met betrekking tot mogelijkheden om vrije tijd door te brengen vormen samen de vraag naar recreatie

Factoren die de wensen beïnvloeden Economische factoren Sociaal-culturele factoren Demografische factoren Ruimtelijke factoren Politieke factoren Internationale factoren

Het aanbod Materieel aanbod Immaterieel aanbod Specifieke aanbod Niet-specifieke aanbod Oneigenlijk gebruik Immaterieel aanbod