Afsluiting: Hoe zit jij in je kippenvel?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Advertisements

Opkomen voor jezelf.
Van uitleggen leer je het meest
Havo 5 Economie De Nederlandse Economie H4 “Het Handelsspel”
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Vormen.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
44 Doosjes (1) Lengte, breedte, hoogte meten Inhoud berekenen
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Basisstof 9: Variatie in lengte en gewicht
Voorbeeld Bereken de diepte van het water. Aanpak
Oppervlakte Oppervlakte = op het vlak Dit is 1 cm²
Oppervlaktes K v Dorssen.
Module 1 – Dag 3 Hallo Module 1 – Dag 3 een 1 Module 1 – Dag 3 twee 2.
METEN m l kg u START.
Medialessen groep 8.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Zondag 6 maart 2011 Doop Iris Joke en Marius Marinus Vos Jullie zijn een parel in Gods hand! Vier lieve kleine voetjes: “Ga er maar op staan. Wij zullen.
Oppervlakte en inhoud.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Gecijferdheid les 1.3 Kwadraten en machten
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 1 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Oppervlakte Reghoek, vierkant en driehoek. Wat is oppervlakte?  Oppervlakte is die hoeveelheid 2D ruimte wat deur ‘n vorm ingeneem/beset word.  Die.
H4 Statistiek Beelddiagram
Inhoud Breuken (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen).
Leervaardigheden in het vak nask1 Vaardigheden die je helpen het examen met succes te behalen.
Ga naast iemand zitten waarvan je denkt dat je er goed en geconcentreerd mee kunt samen werken. Voor de komende 5 weken. Wat gaan wij doen? Elkaar beten.
Er zijn 12 paarden. 4 paarden lopen buiten. De andere paarden zijn in het hok. Hoeveel paarden staan in het hok?
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Meten en meetkunde in het verkeer
Les 3 omtrek oppervlakte inhoud
(Bijna) iedereen doet het
Lichaampje prik 1 Korintiërs 12:18-20 "God heeft elk deel van het lichaam een eigen taak gegeven. Precies zoals hij dat wilde. Een lichaam bestaat dus.
Rekenen.
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Natuur speurtocht Genesis 2:1 Opdracht:
Huisvesting en klimaat V41
Pictionary 1 Korintiërs 12:19-20 Opdracht:
Persoonlijk voornaamwoord
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
NSCCT Instructie groep 4
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
NSCCT Instructie groep 5
Iedereen heeft z’n eigen locker om
NSCCT Instructie groep 7
NSCCT Instructie groep 6
Ongelijke verdeling 2 Als de som en de verhouding gegeven zijn.
IK LOOP IN DE BUITENBAAN. IK HEB DEZE START NIET GEKOZEN,
Kato bruyneels, Lore Driessens
volgende bladzijde terug
beslist geen rocket science
Slim tellen.
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Slim tellen.
SEL Les 1: kennismaking.
SEL Les 2: normen en waarden.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 2
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
ADL Les 1.
NSCCT Instructie groep 6
Project gamemarket Les 1.
NSCCT Instructie groep 7
Project om kinderen in Nepal weer naar school, te laten gaan
Procedures aan begin van het jaar
Conclusies onderzoekers
Suriname Samsam – Burgerschap in de Klas
Transcript van de presentatie:

Afsluiting: Hoe zit jij in je kippenvel? Maak groepjes van vijf. Stel je voor dat jullie legkippen zijn die in een kooi worden gehouden, zogenaamde kooikippen. Probeer uit hoeveel ruimte jullie dan zouden hebben. Ga met 4 leerlingen zo dicht bij elkaar staan dat je bijna niet meer kunt lopen en je armen niet meer uit kunt strekken. Een 5e leerling meet op hoeveel ruimte jullie met z’n vieren hebben. Hij tekent met krijt een rechthoekig vak om de vier kinderen heen en meet de lengte en de breedte van het vak.

Afsluiting: Hoe zit jij in je kippenvel? Bereken en noteer voor jouw groepje: Vier kinderen hebben een ruimte nodig van …m2. Dat is ...m2 per persoon. Hoeveel m2 meter is het klaslokaal? Hoeveel ‘mensenkippen’ passen in jullie klaslokaal? Noteer je berekening. Bespreek in de klas: Als jullie zo’n ‘kippenleven’ hadden, waar zouden jullie dan allemaal last van krijgen?