Info directievergadering Bachelor na Bachelor Zorgverbreding en remediërend leren Info directievergadering
Waarom inschrijven?
Waarom inschrijven? In mijn klas zitten 4 kinderen met een individueel handelingsplan, hoe krijg ik dat goed opgevolgd? Wij doen al zoveel voor taal en toch lijken de resultaten niet te beteren? Soms lijkt het wel alsof ik niets te zeggen heb in mijn eigen klas! Klashouden is zo complex! Ik wil beter worden in remediëring Joren heeft ODD en zit 2 jaar lang bij mij in de klas, ik voel me bezwaard en heb geen idee wat te doen Ik ga dood van stress. Het is nooit af. Ik heb de indruk dat het M-decreet en dat wat ouders van ons vragen, mij en mijn collega’s uitput
BAZO opleiding Het opleidingsprogramma: 20/20/20 20 SP Werken aan kerncompetenties (gemeenschappelijk traject met banaba buitengewoon onderwijs) 20 SP Specifieke didactiek op maat van kleuter, lager, secundair (BWP, LIL) 20 SP Werkplekleren met schoolwerkplan en individueel werkplan (specifiek traject)
Inhoud van de opleiding Persoonlijk leertraject 1 en 2 Lijnen in leren
BAZO- competenties 1 : Planmatig begeleider van leerlingen met specifieke onderwijsnoden 2: Vertaler van het onderwijsaanbod, leerlijnen en inhouden 3: Partner van ouders, leerlingen en een ruim team van betrokkenen 4: Coach van collega’s en coördinator van beleidsondersteunende maatregelen 5: Zich zelfsturende en geëngageerde persoon die leert uit ervaringen
Schoolwerkplan (SWP) De evaluatie van muzo verloopt niet optimaal Het straf-en beloningssysteem op school heeft het tegenovergesteld effect Als team meer feedback geven vanuit growth mindset, doen we dat? Van differentiatie naar curriculumdifferentiatie… Hoe kunnen we co-teaching zo organiseren dat het leren van zowel leerkrachten als leerlingen verbetert? Hoe kunnen we het speelplaatsbeleid verbeteren zodat er minder conflicten zijn en kinderen ontspannen weer in de klas komen? Hoe optimaal samen school maken met de ondersteuningsteams? De fijne motoriek van kleuters is onvoldoende ontwikkeld om vlot te starten in het eerste leerjaar Hoe kunnen we een lijn trekken van begrijpend luisteren in het kleuteronderwijs naar begrijpend lezen in het lager onderwijs? Hoe zorgen we ervoor dat het professionaliseringsbeleid op school leerkrachten verbindt en ondersteunt? Hoe kunnen we het LEREN van kansarme leerlingen centraal stellen en verbeteren? Ons team voelt zich onvoldoende competent om anderstalige nieuwkomers aan de grens van hun mogelijkheden te begeleiden Doorgedreven werken vanuit nieuwe autoriteit, hoe doe je dat? Het rapport is geen nieuw leermoment voor leerlingen. Hoe kunnen we evalueren en rapporteren verbeteren zodat het iets oplevert?
Kwesties die leven in banaba 1 2 ondersteuningsteams 3 onderzoek en dienstverlening 4