how to create an Optimal Classroom Experience

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TYPE HIER DE SUBTITEL OVER 1 REGEL •Plaats voor de subtitel altijd een tab, om de regel op de juiste afstand te laten beginnen. •De eerste regel na de.
Advertisements

Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Wageningen University
For quality of life Prof. Martin Kropff, rector magnificus, WUR 3 april 2013 Nederlands Congres Volksgezondheid.
Ontwikkelruimte onderzocht In gesprek over onderzoeksstappen VU, 13 september 2010.
Soft Systems Methodology Een doelbewuste aanpak voor action research
COMPETENTIES VOOR 2020 Hoe de Learning Outcomes en Competenties bepalen om aan de nieuwe uitdagingen het hoofd te bieden?
1 professionalisering Leerkrachten en hun omgeving.
Integreren van onderzoek in onderwijs
De Faculteit Bouwkunde Technische Universiteit Eindhoven
“Nederland is losing momentum zoals ook blijkt uit de European Innovation Scoreboard. De snelheid waarmee we actie moeten ondernemen wordt bepaald door.
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
1 Cecile Crobach October MSc Thesis: Onderwijs en Onderzoek Combineren van onderzoek en praktijk Onderwijsdag TBM 2012.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Ludo W. van Meeuwen 1,3, Saskia Brand-Gruwel 1, Jeroen J.G. van Merriënboer 1,2, & Jeano J.P.R. de Bock 3 1 Open University.
HOFAM vak Organisatie & Management les 2
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Community Service in het Hoger Onderwijs in Nederland Prof. Dr. Lucas Meijs Professor Strategische Filantropie & Vrijwilligerswerk Rotterdam School of.
Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre
Referentievlakken in de Noordzee zowel een nationaal als internationaal verhaal.
Conceptuele denker Anne
Center of Entrepreneurship Value050 en Incubator Cube050 Welkom en introductie Cube050 Innovatiebrief Cube050 Ozo Media Water & Energy Solutions Honours.
A multimedia platform for live physics demo's. Bartel Van Waeyenberge Department of Solid State Sciences Ghent University.
NINE TRUTHS ABOUT EATING DISORDERS Truth #1: Many people with eating disorders look healthy, yet may be extremely ill. Truth #2: Families are not to blame,
In the loop Game: introduction on Circular Economy
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
OPEN brainstorm.
DOELEN VAN W&T ONDERWIJS
Mylène Böhmer, Promovendus Marlies Valstar, AVG, PhD
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Flitstraining RAPP-it: de snelle reflectie app
PILOT TOETSING PERIODE 2 LES 1: BEOORDELEN VAN GROEPSWERK
The State of Entrepreneurship.NL 2016
The Energy Infrastructure of the 21st century
Jo Lucassen - Janine van Kalmthout (Mulier Instituut)
Een (korte) Introductie op Educatieve Spellen
Sector, Firm Size and ICT investments
e-Exercise: blended interventie met gereduceerd face-to-face contact
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
OiO bijeenkomst 8 Bèta-groep.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Applying the ALACT Model Toepassing van het ALACT Model
Feedback geven en krijgen
De taaltaak
VIP²-GGZ: Forum 26/02/2016 prof. dr. Geert Dom, voorzitter Bureau VIP²-GGZ.
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Thinking like an economist
Educational support & innovation
Internationale beurs voor excellente leerlingen
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Doel workshop Onderzoek binnenklimaat H.W. Brink MSc
Onderzoek binnenklimaat
Indoor Comfort Index® Ontwikkeling dashboard.
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
how to create an Optimal Classroom Experience
Onderzoek Indoor Comfort Index © ICI
Doel workshop Onderzoek binnenklimaat H.W. Brink MSc
Zuyd Lectoraat Employability Impact van technologie en digitalisering nieuwe competenties voor werknemers Dr. Jol Stoffers Erik Canisius MSc Rik Loffeld.
INNOVATIE IN BEHANDELINGSMETHODEN:
TOOLKIT professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Onderzoek binnenklimaat
Indoor Comfort Index Validatie van het meetinstrument
Doorstroomminor OS/HRS/MCD/EBO
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Mixed-Signal Design Engineer
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
GIRLS OUTPERFORMING BOYS IN LISTENING AND READING SKILLS
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

how to create an Optimal Classroom Experience PHD Proposal Henk W. Brink Bron: Partnership for 21st Century skils, zd

Betrokken partijen Technische Universiteit Eindhoven, Faculteit Bouwkunde Hanzehogeschool Groningen (Lectoraat FM, SIFM, KCNR, HG FB) Henk W. Brink, MSc, promovendus (HG) Prof. dr. Helianthe Kort, promotor (TU/e, HU) Dr. Mark Mobach, copromotor (HG, HH) Dr. Marcel Loomans, copromotor (TU/e) Optimal Classroom Experience 17 mei 2018, Lectoraat FM

Onderzoeksmodel Optimal Classroom Experience 17 mei 2018, Lectoraat FM

Uitgangspunt Optimal Classroom Experience 17 mei 2018, Lectoraat FM

Voorbeeld Naast lucht en temperatuur zijn er ook normen geformuleerd voor geluid en licht (= Onafhankelijke Variabelen). Energieverbruik wordt niet meegenomen in het onderzoek Optimal Classroom Experience 17 mei 2018, Lectoraat FM

Hoofdvraag To what extend supports the Dutch standards related to indoor environmental conditions for classrooms the alertness and vitality of teachers and students in higher education, the quality of the lessons and knowledge transfer (dissemination, absorption), and education outcome (knowledge, skills)? And can educational outcome be positively influenced when state of the art innovations are applied to improve the indoor environment in classrooms in higher education? Optimal Classroom Experience 17 mei 2018, Lectoraat FM

Opzet experiment 1 Klaslokaal A Klaslokaal B Voldoet aan categorie A Klaslokaal B Voldoet aan categorie B Analyse van verschillen en mogelijke relaties met onafhankelijke variabelen Innovatief Klaslokaal Optimal Classroom Experience 17 mei 2018, Lectoraat FM

Onderzoeksvragen fase 1-2 What is the influence of the indoor environment on teachers and students in higher education? (desk research) What is the influence on users, interactions, and outcome in a controlled setting when quality class B specifications will individually be improved to quality class A specifications? (quantitative, experimental and control groups Optimal Classroom Experience 17 mei 2018, Lectoraat FM

Onderzoeksvragen fase 3-4 What is the influence on users, interactions, and outcome in a controlled setting when a classroom that meets quality class A specifications will individually be improved to a state of the art classroom (quality class A+)? (quantitative, experimental and control groups) How effective are the Dutch specifications for the indoor environment with respect to the educational process and how can the outcome be improved and translated into a practice-based specification and measurement tool for higher education? (desk research, practice-based tests, interviews) Optimal Classroom Experience 17 mei 2018, Lectoraat FM

Dank voor jullie aandacht H.W. (Henk) Brink Facility Management Research Group Hanze University of Applied Sciences Groningen, The Netherlands h.w.brink@pl.hanze.nl +31 (0)505952249