De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Applying the ALACT Model Toepassing van het ALACT Model

Verwante presentaties


Presentatie over: "Applying the ALACT Model Toepassing van het ALACT Model"— Transcript van de presentatie:

1 Applying the ALACT Model Toepassing van het ALACT Model
Traditional to 21st Century Pedagogy Traditioneel tot de 21e eeuw pedagogie

2 Article Summary Not using technology enough. Using technology as a crutch. Missing teachable (tech) moments. Using dated or clumsy technology. Using technology in isolation.

3 Artikel overzicht Niet met behulp van technologie genoeg. Het gebruik van technologie als een kruk. Ontbrekende leerzaam (tech) momenten. Met behulp van gedateerd of onhandige technologie. Met behulp van technologie in isolatie.

4 Have you experienced this? Heb je dit ervaren?
Photo Credit: Stewistechthoughts What did you do?!

5 ICT ≠ Pedagogy ICT is: ICT is NOT: Photo Credit: Wikimedia Commons
Photo Credit: PixaBay

6 The Challenge Educators mostly encounter complex problems or situations in their working environments. Often there are layers of influences from individual personalities and preferences to the influence of society and social pressures on the learning environments.

7 Photo Credit: Wikimedia Commons

8 Photo Credit: Wikimedia Commons

9 De uitdaging Opvoeders ondervinden meestal complexe problemen of situaties in hun werkomgeving. Vaak zijn er lagen van invloeden uit individuele persoonlijkheid en voorkeuren aan de invloed van de maatschappij en de sociale druk op de leeromgevingen.

10 Theory Perspective: Levels Reduction & Gestalt Theory
innovation Routine / efficiency Improved Learning Outcomes Optimal mix: Important: acceptance of relapse in efficiency

11 Korthagen on Level’s Reduction
“This broader conceptualization of a gestalt, considered as a dynamic and constantly changing entity, encompasses the whole of a teacher’s perception of the here-and-now situation, i.e. both his or her sensory perception of the environment as well as the images, thoughts, feelings, needs, values, and behavioral tendencies elicited by the situation” (2010, p.4).

12 Korthagen op vermindering van het niveau van
"Deze bredere conceptualisering van een gestalt, beschouwd als een dynamische en voortdurend veranderende entiteit, omvat het geheel van a teacher's perceptie van de hier-en-nu-situatie, dat wil zeggen zowel zijn of haar zintuiglijke waarneming van het milieu evenals de beelden, gedachten, gevoelens, behoeften, waarden en gedrags tendensen ontlokte door de situatie" (2010 p.4).

13 Theory Perspective: Levels Reduction & Gestalt Theory
Levels Reduction is the process teachers use to combine: 1) class management techniques with 2) improvements in the practice of teaching (can be content, techniques, or new knowledge).

14 Theory Perspective: Niveaus vermindering & Gestalt theorie
Vermindering van de niveaus is het proces leraren gebruiken te combineren: 1) klasse managementtechnieken met 2) verbeteringen in de praktijk van het onderwijs (kan worden inhoud, technieken of nieuwe kennis).

15 Theory Perspective: Levels Reduction & Gestalt Theory
As teachers improve in these 2 areas: Teaching becomes more effective; Students’ learning outcomes improve.

16 Theory Perspective: Niveaus vermindering & Gestalt theorie
Naarmate leraren te in deze 2 gebieden verbeteren: onderwijs wordt efficiënter is; Leerresultaten van leerlingen verbeteren.

17 Theory Perspective: Levels Reduction & Gestalt Theory
Each teacher starts her/his career with a “baseline” or starting point of knowledge. As she/he improves, this baseline continues to increase and become more sophisticated.

18 Theory Perspective: Niveaus vermindering & Gestalt theorie
Elke leraar begint zijn/haar carrière met een "basislijn" of het startpunt van kennis. Als hij/zij verbetert, blijft deze basislijn vergroten en worden steeds geavanceerder.

19 Theory Perspective: Levels Reduction & Gestalt Theory
As teachers become more proficient in 1) Innovation (or improved teaching practice) and 2) routine / efficiency (or class management), students experience improved learning outcomes. innovation Routine / efficiency Improved Learning Outcomes Optimal mix: Important: acceptance of relapse in efficiency

20 Theory Perspective: Niveaus vermindering & Gestalt theorie
Naarmate leraren meer bedreven in 1) innovatie (of verbeterde onderwijs praktijk) en 2) routine / efficiëntie (of klasse beheer), studenten ervaren betere leerresultaten. innovation Routine / efficiency Improved Learning Outcomes Optimal mix: Important: acceptance of relapse in efficiency

21 Theory Perspective: Schön’s Reflections
Reflection on Action: The process of examining the practice of teaching by looking back.

22 Theory Perspective: Schön van reflecties
Reflectie op de actie: het proces van het onderzoeken van de praktijk van het onderwijs door Terugkijkend.

23 Theory Perspective: Levels Reduction & Gestalt Theory
For more on Levels Reduction & Gestalt Theory, See Korthagen, A.J. (2010). Situated learning theory and the pedagogy of teacher education: Towards an integrative view of teacher behavior and teacher learning. Teaching and Teacher Education, 26,

24 Theory Perspective: Niveaus vermindering & Gestalt theorie
Zie voor meer op niveaus vermindering & Gestalt theorie, Korthagen, A.J. (2010). Gelegen leren theorie en de pedagogie van de lerarenopleiding: naar een integratieve uitzicht op gedrag van de leerkracht en leraar leren. Onderwijs en lerarenopleiding, 26,

25 How to Make it Happen? ... “higher thinking takes place when one analyses the relationships” (Van Hiele in Korthagen, 1992, p. 266).

26 Hoe te maken Happen? ... "hogere denken vindt plaats wanneer een de relaties analyseert" (Van Hiele in Korthagen, 1992, p. 266).

27 How to Make it Happen? ALACT Model: 1. Action
5. Trial 1. Action 2. Looking back on action 3. Awareness of essential aspects 4. Creating alternative methods of action ALACT Model: 1. Action 2. Looking back on action 3. Awareness of essential aspects 4. Creating alternative methods of action 5. Trial

28 Hoe te maken Happen? ALACT Model: 1. actie 2. Terugkijkend op actie
5. Trial 1. Action 2. Looking back on action 3. Awareness of essential aspects 4. Creating alternative methods of action ALACT Model: 1. actie 2. Terugkijkend op actie 3. Bewustwording van de essentiële aspecten 4. Het creëren van alternatieve methoden van actie 5. Proef

29 How to Make it Happen? ALACT Model: 1. Action A learning moment
5. Trial 1. Action 2. Looking back on action 3. Awareness of essential aspects 4. Creating alternative methods of action ALACT Model: 1. Action A learning moment Can be formal, e.g. in a class Can be informal, e.g. teaching a friend how to use an app Can be in other contexts, e.g. healthcare, office,

30 How to Make it Happen? ALACT Model: 2. Looking back on action
5. Trial 1. Action 2. Looking back on action 3. Awareness of essential aspects 4. Creating alternative methods of action ALACT Model: 2. Looking back on action Analyze the situation in-depth. What happened? Who was involved? Was the learning goal achieved? Did all go as planned? Were there any surprises?

31 How to Make it Happen? ALACT Model: 3. Awareness of essential aspects
5. Trial 1. Action 2. Looking back on action 3. Awareness of essential aspects 4. Creating alternative methods of action ALACT Model: 3. Awareness of essential aspects What do the results of step #2 mean? What are the most important themes (this should be analysed with relation to the learning goal or technique that is the focus)? What educational theory can explain or add detail to understanding what happened?

32 How to Make it Happen? ALACT Model:
5. Trial 1. Action 2. Looking back on action 3. Awareness of essential aspects 4. Creating alternative methods of action ALACT Model: 4. Creating alternative methods of action Consider the preferred outcome or goal. What positive aspects should be repeated? (Include steps to repeat these.) What growth areas can be improved upon? (Include steps to change or alter these.) What theory or concepts can be applied? Will a new tool or technique support learning?

33 How to Make it Happen? ALACT Model: 5. Trial
1. Action 2. Looking back on action 3. Awareness of essential aspects 4. Creating alternative methods of action ALACT Model: 5. Trial (Re)focus your goal: What do you want to achieve? Try it out! Repeat the reflection cycle for continuous improvement.

34 Reflection Activity Working individually or in pairs is OK.
Use the ALACT Model to analyse the case by going through Steps #1-4; you may use the questions proposed in previous slides OR you can create your own. When you arrive to Step #4, propose a helpful digital tool (online or desktop application) and explain why it may help.

35 Reflectie activiteit Individueel of in paren werken is OK.
De ALACT Model gebruiken om te analyseren van de zaak door te gaan via de stappen van #1-4; u kunt de vragen die in vorige dia's worden voorgesteld OF u kunt uw eigen maken. Wanneer je aan stap #4 aankomt, voorstellen een nuttig digitaal gereedschap (online of desktop toepassing) en uitleggen waarom het kan helpen.


Download ppt "Applying the ALACT Model Toepassing van het ALACT Model"

Verwante presentaties


Ads door Google