Marktonderzoek Marktonderzoek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Case MEDIZORG Ziekenhuis
Advertisements

Aanzet tot strategisch denken
Inhoud Algemene Bedrijfsvoorstelling Producten Marketing strategie
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
Verandermanagement Hoofdstuk 1 Verandermanagement; een rondleiding in en buiten het vakgebied.
Verandermanagement. Een integrale aanpak
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Glow Eindhoven.
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Opdracht Strategieontwikkeling
Social Media Audit.
2. Strategieontwikkeling
Hoofdstuk 3 Externe analyse, omgevingsdiagnose
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
De kern Marketingstrategische beleidsvorming Core Competence
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Marketingplanning en strategie
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Gegevensanalyse Trajectdag 19 januari 2012 Steunpunt Jeugd.
De Toekomst Marketing.
Organisatieontwikkeling NPO (1)
EMEG Presentatie. Zeer komische serie over een onzeker puberend meisje genaamd AWKWARD.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Sollicitatietraining
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Commercieel beleid en recht
College 2 Marketingomgeving
Detailhandelsmarketing
Midden in de wereld:.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Preventieve Organisatie Diagnose s.v. Helios
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 Thema 1 - Marketing Business IT & Management
Internationale marketing
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Marketingplanning, 4 e druk Alle figuren. pagina 2  Figuur 1.1 Marketingplanning, het strategisch kader, gebaseerd op Frambach en Nijssen (2013), Alsem.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Midden in de wereld:.
Ondernemerschap E43.
Indeling van hoofdstuk 2
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Kwantitatieve onderzoeksresultaten
Internationale handel
Marketing Week 3 les 2.
Indexcijfers en omzetprognose
International Business Practice
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Hoofdstuk 7 Verkoopprognose
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Marktonderzoek Marktonderzoek

Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Concurrentieonderzoek Situatieanalyse DESTEP-methode SWOT-analyse Vijfkrachtenmodel Porter

Marktonderzoek Onderzoeksmethoden Kwantitatieve onderzoeksresultaten Indexcijfers en omzetprognose

Wat is marktonderzoek? Informatiefunctie Creatieve functie Bewakingsfunctie Informatie bronnen

Marktonderzoek Situatieanalyse Kengetallen Penetratiegraad

Interne analyse Externe analyse Organisatie Marketing Marktonderzoek Interne analyse Organisatie Marketing Financiële situatie Externe analyse Afnemersanalyse Bedrijfstakanalyse Concurrentenanalyse Distributieanalyse

DESTEP Demografsch Economisch Sociaal-maatschappelijk Technologisch Marktonderzoek DESTEP Demografsch Economisch Sociaal-maatschappelijk Technologisch Ecologisch/ethisch Politiek/juridisch

Vijfkrachtenmodel Porter Marktonderzoek Vijfkrachtenmodel Porter Macht van de leveranciers Macht van de afnemers Verkrijgbaarheid van substituten Dreiging van nieuwe toetreders Concurrentie

SWOT-analyse Strengths (sterktes) Weaknesses (zwaktes) Marktonderzoek SWOT-analyse Strengths (sterktes) Weaknesses (zwaktes) Opportunities (kansen) Threats (bedreigingen)