Marktonderzoek Marktonderzoek
Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Concurrentieonderzoek Situatieanalyse DESTEP-methode SWOT-analyse Vijfkrachtenmodel Porter
Marktonderzoek Onderzoeksmethoden Kwantitatieve onderzoeksresultaten Indexcijfers en omzetprognose
Wat is marktonderzoek? Informatiefunctie Creatieve functie Bewakingsfunctie Informatie bronnen
Marktonderzoek Situatieanalyse Kengetallen Penetratiegraad
Interne analyse Externe analyse Organisatie Marketing Marktonderzoek Interne analyse Organisatie Marketing Financiële situatie Externe analyse Afnemersanalyse Bedrijfstakanalyse Concurrentenanalyse Distributieanalyse
DESTEP Demografsch Economisch Sociaal-maatschappelijk Technologisch Marktonderzoek DESTEP Demografsch Economisch Sociaal-maatschappelijk Technologisch Ecologisch/ethisch Politiek/juridisch
Vijfkrachtenmodel Porter Marktonderzoek Vijfkrachtenmodel Porter Macht van de leveranciers Macht van de afnemers Verkrijgbaarheid van substituten Dreiging van nieuwe toetreders Concurrentie
SWOT-analyse Strengths (sterktes) Weaknesses (zwaktes) Marktonderzoek SWOT-analyse Strengths (sterktes) Weaknesses (zwaktes) Opportunities (kansen) Threats (bedreigingen)