Je weet welke soorten gedrukte media er zijn

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Samenvatting: Stedelijke gebieden
DOEN OF NIET DOEN? Deelname aan sport en cultuur Cultuur in Beeld, 25 november 2013 Andries van den Broek Annet Tiessen-Raaphorst Remko van den Dool.
Christendom in Nederland
Lifestyle-bladen voor de vrouw
Businesstoepassingen
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
Onderwerpen: Veranderingen: Individuele verantwoordelijkheid en het individueel gedragen van Mensen Continuïteit: wat bleef hetzelfde bij groeps- en individueel.
NL na 1945: Sober en spaarzaam
Nederland na 1945: Cultuur en mentaliteit
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
HOOFDSTUK 15: DE ACTIVITEITEN VAN DE VIERDE PIJLER DE VIERDE PIJLER VAN DE VLAAMSE ONTWIKKELINGSSAMENWERKING:
Allochtonen in het hoger onderwijs
Paragraaf 4.4 De vrouwenbeweging.
ELISE DENHAENE 1BaSWB VRIJWILLIGERSWERK INPASSEN IN DE STRUCTUUR VAN EEN ORGANISATIE.
Dimensies Onderwerp Politiek Economie Fysisch Sociaal-cultureel
Indonesië.
Thematische workshop Thematische workshop Ondernemerschap.
Rondhangen in Antwerpen
Marginalisering van allochtone jongeren en risicofactoren in hun dagelijks leven L. Eldering & E.J. Knorth.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Stakeholdersbijeenkomst College voor de Rechten van de Mens Positioneren en framen van mensenrechten in Nederland.
 Specialisten  Brussels studies  Trefwoorden  Inhoud tekst  Korte samenvatting.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
WELKOM BIJ TWIN MEDIA RELATIE-NETWERKDAG Redactie advies Elke doelgroep verdient een excellent tijdschrift Twin Media Relatie-Netwerk dag – 28 juni.
Media en de massa.
LES 1 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
EU-scoping study Biodiversiteitscampagne Belangrijkste conclusies.
Staatsinrichting, Paragraaf 2
Buitenschoolse kinderopvang in Gent en Mechelen. Behoefte aan buitenschoolse opvang MechelenGent Geen steekproef maar via verdeling van vragenlijsten.
H ET BELEID VAN DE OVERHEID CRIMINALITEIT Zelfs problemen hebben recht op bestaan, los ze derhalve niet op. Karel Jonckheere: Vlaams schrijver en dichter.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
BRONNEN EN PERSBUREAUS Tutorgroep 18. Kranten en persbureaus Volksrant (ANP, Reuters) NRC Next (ANP, AP, Reuters) Algemeen Dagblad (ANP) (ANP,
Boek: Massamedia Schematische samenvatting
Artikelen, interviews, persberichten  Algemene media (dagbladen, radio, tv)  Vakbladen  Websites Effectief voor kennisdeling en valorisatie Publiciteit.
Media & verzuiling.
1 TH Hoofdstuk 1 Bevolking § 2 en 3
Titel wereld moet weg. 1 havo/vwo 1 Bevolking § 2-4.
1 VWO Hoofdstuk 1 Bevolking § 2 - 4
Opdracht : Gedachten ontwikkelen over format en lay out van een nieuw parochieblad.
Arbeidsomstandigheden Verschillen tussen mannen en vrouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Voor bibliotheken. De Bibliotheek op het station 2.
Titel van de presentatie. Dagbladen 7 landelijk, oplage 2 miljoen, naast Metro, Spits, Dag en de Pers. Steeds lager aantal regionale titels, ruim.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Water 2 Achtergrond De meeste mensen hebben een passie, hobby of interesse. Over elk onderwerp wordt geschreven en zijn er boeken voorhanden. Doel: mensen.
INSPIRATIE BIJEENKOMST WEEK VAN ZORG EN WELZIJN. Landelijke aandacht Nieuwe campagne 1 ambassadeur die landelijk ingezet gaat worden in de campagne Krant.
Perspectieven op een gezond en gelukkig leven
Mediagedrag van Millennials
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over de “Burgers, de media en pressiegroepen”. De powerpoint bevat de basisstof die je moet kennen om het centraal.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Jongeren laten zich horen
Enkele interessante vragen!
Drank- en Horecawet (DHW)
H2 Soorten media.
Monitor Freelancers en Media 2017
Resultaten onderzoek Maatschappelijke Waarde Voorschoten Wassenaar
Informatievaardigheden
Economie en ondernemen
Lichamelijke gezondheid
Consumenten-gedrag Het gezin
Presentatie en marketing
Sluikreclame Mediabegrip week
PROJECT INTERFACE.
Criminaliteit onder Marokkaanse jongeren
§6.3 Cultuur en samenleving
2.2 Televisie en radio Welke soorten omroepen en zenders zijn er
Media.
Transcript van de presentatie:

Je weet welke soorten gedrukte media er zijn

Kranten: verschijnen dagelijks

Landelijke dagbladen: achtergrond nieuws van binnen- en buitenblad

Regionale dagbladen: Zijn in een bepaalde streek te krijgen en brengen plaatselijk nieuws

Populaire kranten Veel misdaad, ongelukken en criminaliteit Breed publiek uit alle lagen van de bevolking Amusement en nieuws rond BN’ers Grote vetgedrukte koppen Veel foto’s Kortere artikelen Telegraaf, AD

Kwaliteitskranten Politiek, economisch en buitenlands nieuws Cultuur en achtergrond informatie Gericht op mensen met hogere opleiding Kleinere koppen Minder foto’s Langere artikelen NRC, Volkskrant en trouw

Beide kranten richten zich op verschillende doelgroepen Een doelgroep is een groep mensen met dezelfde kenmerken of interessegebied Mannen/ vrouwen Jongeren/ ouderen Hoogopgeleid/ lager opgeleid Interesse in voetbal/ show nieuws/ politiek etc

Tijdschriften: richten zich op een specifieke doelgroep

Opiniebladen: Geven achtergrondinformatie en commentaar bij politieke, economische, culturele en maatschappelijke kwesties.

Hoe verdienen kranten en tijdschriften geld? Abonnementen: mensen worden voor langere tijd lid Losse verkoop: in winkels en kiosken op bijvoorbeeld het station Advertenties en reclames in het blad: deze moeten passen bij de doelgroep