Met behulp van formulieren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

Schrijfdossier of schrijfportfolio?
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
ICT op school.
Hoe kun je informatie het beste in het geheugen opslaan?
Op Sint-Montfort.
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Voorbereid op Stage Bijeenkomst 2
Les 7: het voorbereiden van een les
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
Workshop rekenen 6 december
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Natuurkunde Proeven doen 2.1 en 2.2
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
ICT in onderwijs: We moeten vaart maken!
Ervaringen Implementatie in Nederland
Presentatie Jesse*B en Stefan*F
Mijn Persoonlijke Opleidingsplan Caroline Boom. Indeling opleidingsplan Mijn eigenschappen Leerdoelen Activiteiten Stageplan.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 5 – Stedelingen.
Taalontwikkelend Lesgeven in de eerste graad en tweede graad ASO
Hoe bereid je lessen voor?
Handelingsplannen.
6 september : verkort rooster 7 september: 60 min Spaans 2v september.
Start Stap 1 Beginsituatie Stap 2 Stap 3 Einde Eindsituatie OPEENVOLGING.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Breng uw lessen nog meer tot leven! 3 Programma 1. Wanneer heb je voor het laatst een “superles” gegeven? 2. Theoretische achtergronden 3. Werkvormen.
OGP5: Vakwerk en rekenen  Beginsituatie van leerlingen in beeld;  Een goede rekeninstructie;  Werkvormen om te differentiëren;  Toetsing;  Taal in.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Keuzethema: differentiatie
Bijeenkomst September 2015
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
Het opstellen van goede onderzoeksvragen
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Taal in de rekenles Netwerk rekencoördinatoren Sarkon.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Loopbaancompetenties
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Mysterie: Moord op de Romanovs
Hoofdstuk 1 Grammatica zinsdelen
Hogere denkvaardigheden
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Talent in beeld.
Mijn cursisten spreken geen Nederlands buiten de deur
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Persoonlijk leren & Didactiek
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Financiële zelfredzaamheid
Woordjes leer je alleen maar door te stampen
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Handelsvormen Werkvorm: woordwiel.
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Workshop leerdoelen over druk en ruimte
Didactiek Lesformulier.
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Activernde didactiek & passende werkvormen
Toolkit professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Tool WD-2: Verbinden van opdrachten aan de beroepscontext
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Feedback Reinier Geurts.
This presentation uses a free template provided by FPPT.com Lesvoorbereiding MOA Aardrijkskunde College 4 Docenten:
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

Met behulp van formulieren Lessen voorbereiden Met behulp van formulieren

Keuzes maken Ervaren docenten Beginnende docenten

Eerste vraag zou moeten zijn: Wat is het beoogde effect? Verandering bij de leerlingen Formuleren in leerlingengedrag ‘De leerling kan in het Spaans de weg vragen’.

Startende leraren Wat doe ik? Ik heb een leuke werkvorm..

westhoff les Beoogd effect beginsituatie Beginsituatie in beeld brengen Taxanomie van Bloom les Beoogd effect beginsituatie

In volgorde: Welk effect Welke leeractiviteiten (bijvoorbeeld woordjes leren, dan veel herhalen) Welke groeperingsvorm hoort daarbij? Welk leermateriaal nodig? Welke docentactiviteiten horen daarbij?