Dienstverlening in Actie!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale leermiddelen
Advertisements

Slim samenwerken Op weg naar de grote doorbraak?
Zaakgericht Werken.
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Zaakgericht werken in samenhang
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service- Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten.
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Implementatie ECK: Distributie en Toegang VO ECK Klantdag, 14 mei 2013 Willem-Jan van Elk, Tony Heemskerk.
Visie Dienstverlening Secretarissen provinciale afdelingen, 9 april Utrecht Roelant Schenk.
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
25 januari 2008Naam van de Spreker Wat is het....en wat levert het u op.
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service-
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn.
Jgz binnen de wijkteams en vraaggericht werken
Organisatie intergemeentelijke samenwerking Brabant Noord 10 november 2010 Actieprogramma lokaal bestuur VNG.
Gemeenten kleuren de BGT in
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Project Kostendekkend maken (bouw) leges
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
Landelijke Inspiratiedag 3D’s + HR
Wat is het digitaal stelsel Yvette Ellenkamp Uitvoeringsprogramma GOAL
Ondersteuning, een nadere verdieping. BRP in ZIP-formaat
Hoe organiseren we ‘het’ met elkaar? Gezinsgericht werken met Wijz 19 juni 2014, door Martijn van Noppen.
Programma 26 januari 2015 in Zoetermeer 14:00Start bijeenkomst onder leiding van Renske Keur 14:05Welkom door regionaal ambassadeur Marc Rosier 14:10Beter.
Netwerkbijeenkomst 3D + HR Stedendriehoek
‘Voorkomen fraude in het gemeentelijk sociaal domein’
Ontwikkelingen Overheid.nl Hans Flier Directie Burgerschap en Informatiebeleid - BZK.
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Vereniging van Nederlandse Gemeenten Digitale Agenda 2020 Den Haag 8 oktober 2015.
Overheidsbrede dienstverlening 2020
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
Alkmaar (juni 2015), Woerden (september), ECP-congres/OIZ (november) 2016: Enschede, Rotterdam, Smallingerland, Utrecht, SRE-gemeenten,……
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Mijn Overheid Berichtenbox Welkom bij de presentatie van de Gemeente Montferland.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
De Lokale digiscan referentiekader
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
15 juni e.
Proces om tot een gedragen jaarplan te komen
ViaVia Info-presentatie
VIAG EN IMG DRAGEN BIJ AAN DE GEZAMENLIJKE GEMEENTELIJKE UITVOERING
De X-road Pleidooi om niet incrementeel te blijven verbeteren aan de geautomatiseerde overheid over te stappen naar een digitaal opgezette overheid.
Identificatie- en Authenticatiesafari
Congres “Op weg naar nieuw evenwicht” 9 december 2010
Introductie eID juni 2017.
Wijkgericht werken Zaanstad
Workshop Samen Organiseren
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening
Praktijkbeproeving ODS (Open Data Standaarden)
Project Pilot Omgevingsplan in klare (digi) taal
Bijeenkomst softwareleveranciers
VHS/Verhuizing & Emigratie
Digitaal Archief BEHEERSBAAR BESCHIKBAAR BETAALBAAR DUURZAAM COMPLIANT
Dienstverlening en digitalisering in Denemarken
De succesformule van Dienstverlening
Menselijke Maat Begrijpelijke Taal
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
Vakgroep Informatieveiligheid en Gegevensbescherming
Uitwerking in ALV vastgesteld jaarprogramma
Privacybescherming als ontwerp- en inkoopprincipe
Het Digitaal Stelsel Omgevingswet:
Taskforce op bezoek bij VIAG congress
Sourcing strategie VIAG Congres November 2018, Rotterdam.
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service-
En ze leefden nog lang en gelukkig.
De rol van de gemeente in nieuw perspectief
Bunnik & het RHC Zuidoost Utrecht
Transcript van de presentatie:

Dienstverlening in Actie! Zaanstad 21 juni 2018

Forum ‘Dienstverlening in Actie!’ Jorinde ter Mors (Utrecht, Taskforce); Jan Willem Bos (Emmen); Wouter Welling (BZK); Ingrid Hoogstrate (VNG(-R)).

‘Dienstverlening in Actie! Digitale identiteit, regie op eigen gegevens; Serviceformules en klantreizen; Interactie: één digitale entree? Mijnapp, borger.dk, Mijnoverheid 3.0? Basisprocessen: modulair, standaardiseren?! NLX, GGI-netwerk; Ontsluiting gegevens via ‘API-gateway’; Datalaag: basisregistraties, topkwaliteit.

Common Ground

Common Ground

‘+1 – gemeente’ principes Denkt radicaal vanuit de inwoner, ondernemer of medewerker. Geeft inwoners regie op gebruik van eigen gegevens. Werkt met de onmisbare digitale identiteit met autorisatie. Kent transparante en veilige gegevens. Ontwikkelt samen met de markt. Is leveranciersonafhankelijk.

‘Samen op weg naar werkende oplossingen: +1-gemeente vormgeven; Common Ground ontwikkelen; Fieldlab Dienstverlening organiseren; KCC-congres 11 oktober 2018; De Gebruiker Centraal, begin november. Netwerken, samenwerking, pilots, …