7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten 7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten. Realiseer meer invloed op verkooptraject. Bereik aansprekende resultaten Richard de vries ruim 29 jaar ervaring met verkoop De Vries advies & training vormgeving ppt: Robert dijkstra, nextaction
Deze ppt presentatie is Voor degene die: meer wil halen uit zijn verkoopgesprekken over zakelijke diensten opziet tegen taken zoals het bellen naar klanten onvoldoende resultaat haalt uit verkoopgesprekken zonder plan een verkoopgesprek begint waardoor het schieten met hagel is offertes schrijft die onvoldoende zijn gespitst op interesse van de klant Veel tijd en energie in verkoop steekt zonder aansprekende resultaten
wetmatigheden van onze geheimen zijn: 1. Goede voorbereiding is het halve werk. 2. zonder leidraad is het schieten met hagel. 3. Alleen echt actief luisteren levert (psychologische) winst op. 4. Ontdekt of je echt een kans van slagen maakt. 5. Vinger aan de pols houden en Doorzetten onderscheid je van andere aanbieders. 6. met beknopte offerte c.q. voorstel maak je meer kans. 7. Blijf je ontwikkelen door middel van een evaluatiegesprek.
Voorbereiden. Voorbereiden. Voorbereiden. Falen in de voorbereiding is de voorbereiding van het falen
Techniek: Gebruik beschikbare bronnen op internet
2. Lijst met bespreekpunten
Techniek: gedraag je als detective columbo 1. gebruik lijst met bespreekpunten 2. achterhaal de ‘pijn’ en de problemen
3. Echt actief luisteren * 2 oren en 1 mond, Gebruik de oren heel veel!
Technieken - Hanteer L.s.D.D. formule - Vragen < > doorvragen – voorkom nivea! - Kracht van stilte - samenvatten
4. Proefballon oplaten hoe urgent? wie beslist mee? Wat is het budget? Welk probleem word opgelost? wanneer geslaagd? per wanneer: deze maand, volgende maand, volgend jaar?
5. Hou vinger aan de pols! Handel proactief bij voorkeur een vervolgafspraak met het bespreken van het voorstel!
6. Voorstel met plan van aanpak Aanleiding huidige situatie met knelpunten Beoogde resultaten Actiestappen Geheimhouding Investering Waardering klanten
7. Evaluatiegesprek c.q. aftersales gesprek Waardering klanten Aandachtspunten Referentie meer belangstellenden lang traject Tussentijds Vinger aan de pols houden
Door slimme aanpak meer bereiken met acquisitie. Kies uit: 1 Door slimme aanpak meer bereiken met acquisitie! Kies uit: 1. Meer lezen. Zie bronnen – sheet 16 2. Maak gebruik 1 van de 3 praktische bewezen methoden – sheet 17
Wat zeggen deelnemers over richard S.T. de Vries – “Onlangs heb ik een cursus verkooptechnieken gevolgd. Ik kan Richard van harte aanbevelen, wanneer u meer profijt wilt halen uit acquisitie“ – “Goede voorbereiding typeert Richard, evenals dynamiek en zakelijkheid. Daarnaast kan je vreselijk met hem lachen“ – “Nog enorm bedankt voor de intense training. Ik heb er heel veel van opgestoken. Gisteren een acquisitiegesprek gehad over de telefoon en mezelf voorgenomen dat ik tijdens het gesprek de deal niet hoef te sluiten. Resultaat is dat ik volgende week bij hun aan tafel zit! Dankzij jouw adviezen!!!”