7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe blijf ik gemotiveerd
Advertisements

SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans.
De Toegevoegde Waarde van digitale kaarttafels Geo-informatie op Tafel, 17 oktober 2013 Peter Pelzer.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
John Vaupell Justin van der Steen
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.
Onderzoek Vaardigheden 4V-ers ‘Mind the gap!’
5 Werving en selectie.
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Intervisie.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Congres Appreciative Inquiry
Communicatie Communicatieproces Communicatievormen Communicatielijnen
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
Leidinggeven H3 Overleg Logistiek supervisor.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Leerdoelen SMART maken
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
WOW: enqueteren bij Jumbo
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
De DIA – Dialoog In Actie van VIA ! Welkom bij deze workshop Marcel Daems ● advies ● training ● management Resultaat door verbinding.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
De inzet van de ondernemingsovereenkomst bij reorganisaties en verandertrajecten JOhan Berends OR-coach.
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
Pesten is geen kinderspel VAN OSS & PARTNERS | OPLEIDING VERTROUWENSPERSOON LVV Congres PESTEN IS GEEN KINDERSPEL adviseren.
Vergadering directieraad Samenwerkingsverband V(S)O februari 2014.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Workshop: StemPresentatie Presenteren vanuit stem, adem, klank, houding, expressie. Vergroot de impact van jouw pitch!
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Eindpresentatie Dr. Eline Smit.  Prof. dr. Hein de Vries  Dr. Ciska Hoving  Drs. Vincent Cox Het PAS onderzoeksteam.
Cursus voor PGB consulenten 2 en 3 juni Programma 2 juni ochtend.
Medezeggenschap en agressie en geweld in de marktsector Jo Scheeren Harry Hartmann.
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
OPMERKING: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Klik vervolgens in de tijdelijke aanduiding op het pictogram Afbeeldingen.
CONTEXT VAN EEN PROJECT Waarom en waarvoor doen we het?
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
een mooi voorbeeld van “Be a gift to the world”
7 geheimen over acquisitie
7 geheimen van succesvolle acquisitie
Het loopbaangesprek.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Van Zorg naar SOCAV.
Presentatie bedrijfsplan
Ouders en school samen Maart 2016
Verkooptechnieken HvA training Jan Willem Schulte Roland Wessel
Coaching.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Hypotheek Team Amsterdam
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Intervisie.
Gepresenteerd door [Naam]
Pedagogisch Inspiratie Thema (PIT)
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Mindset, targets en doelen
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
De scope van het project
Transcript van de presentatie:

7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten 7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten. Realiseer meer invloed op verkooptraject. Bereik aansprekende resultaten Richard de vries ruim 29 jaar ervaring met verkoop De Vries advies & training vormgeving ppt: Robert dijkstra, nextaction

Deze ppt presentatie is Voor degene die: meer wil halen uit zijn verkoopgesprekken over zakelijke diensten opziet tegen taken zoals het bellen naar klanten onvoldoende resultaat haalt uit verkoopgesprekken zonder plan een verkoopgesprek begint waardoor het schieten met hagel is offertes schrijft die onvoldoende zijn gespitst op interesse van de klant Veel tijd en energie in verkoop steekt zonder aansprekende resultaten

wetmatigheden van onze geheimen zijn: 1. Goede voorbereiding is het halve werk. 2. zonder leidraad is het schieten met hagel. 3. Alleen echt actief luisteren levert (psychologische) winst op. 4. Ontdekt of je echt een kans van slagen maakt. 5. Vinger aan de pols houden en Doorzetten onderscheid je van andere aanbieders. 6. met beknopte offerte c.q. voorstel maak je meer kans. 7. Blijf je ontwikkelen door middel van een evaluatiegesprek.

Voorbereiden. Voorbereiden. Voorbereiden. Falen in de voorbereiding is de voorbereiding van het falen

Techniek: Gebruik beschikbare bronnen op internet

2. Lijst met bespreekpunten

Techniek: gedraag je als detective columbo 1. gebruik lijst met bespreekpunten 2. achterhaal de ‘pijn’ en de problemen

3. Echt actief luisteren * 2 oren en 1 mond, Gebruik de oren heel veel!

Technieken - Hanteer L.s.D.D. formule - Vragen < > doorvragen – voorkom nivea! - Kracht van stilte - samenvatten

4. Proefballon oplaten hoe urgent? wie beslist mee? Wat is het budget? Welk probleem word opgelost? wanneer geslaagd? per wanneer: deze maand, volgende maand, volgend jaar?

5. Hou vinger aan de pols! Handel proactief bij voorkeur een vervolgafspraak met het bespreken van het voorstel!

6. Voorstel met plan van aanpak Aanleiding huidige situatie met knelpunten Beoogde resultaten Actiestappen Geheimhouding Investering Waardering klanten

7. Evaluatiegesprek c.q. aftersales gesprek Waardering klanten Aandachtspunten Referentie meer belangstellenden lang traject Tussentijds Vinger aan de pols houden

Door slimme aanpak meer bereiken met acquisitie. Kies uit: 1 Door slimme aanpak meer bereiken met acquisitie! Kies uit: 1. Meer lezen. Zie bronnen – sheet 16 2. Maak gebruik 1 van de 3 praktische bewezen methoden – sheet 17

Wat zeggen deelnemers over richard S.T. de Vries – “Onlangs heb ik een cursus verkooptechnieken gevolgd. Ik kan Richard van harte aanbevelen, wanneer u meer profijt wilt halen uit acquisitie“ – “Goede voorbereiding typeert Richard, evenals dynamiek en zakelijkheid. Daarnaast kan je vreselijk met hem lachen“ – “Nog enorm bedankt voor de intense training. Ik heb er heel veel van opgestoken. Gisteren een acquisitiegesprek gehad over de telefoon en mezelf voorgenomen dat ik tijdens het gesprek de deal niet hoef te sluiten. Resultaat is dat ik volgende week bij hun aan tafel zit! Dankzij jouw adviezen!!!”