“Lighting a fire” in het onderwijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Uit liefde voor het vak… Onderwijs slim organiseren!!!
Evidence-based leerpotenties in praktijk
Hoofdinspecteur verpleging en chronische zorg
Goed Werkgeverschap in het Voortgezet Onderwijs
Gekoesterde kwetsbaarheid als professionele deugd
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Meerwaarde van eigentijds onderwijs
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
NIETS ZO PRAKTISCH ALS EEN GOEDE VISIE (OIS (v)so 31 mei 2006) Cees de Wit.
Arjen Scholten, BSA Kees Broekhof, Sardes
Peter Adriaenssens voorspelt dat 30% van onze jeugd problematisch gedrag zal gaan vertonen, wat betekent dat bijna een derde van het toekomstig talent.
28 april 2014 Output Systeemdenken & Nieuwe kennis Brussel
NATURAL DRIVES Human Resource Development Stelt zich voor…
Bijeenkomst 26 mei 2011 avondbijeenkomst. Verleden  Materialen dekten niet de gevraagde leerstof  Nieuwe inzichten over de opbrengsten van de montessorimaterialen.
Intensive care In de geestelijke gezondheidszorg
Kick off Centrum Duurzaam Leeuwarden, 9 oktober 2012
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Microsoft Dynamics NAV Meerwaarde voor leerlingen/cursisten.
Freire en Montessori Educatie en Emancipatie
‘t Schrijverke Unit 1 Teamonderwijs Op Maat “ Het scheppen van beelden ” Informatieavond woensdag 16 oktober 2013.
Informatie Communicatie Software Web en internet in het onderwijs.
Voorspellende analyse
CoP - PO Community of Practice – Primair Onderwijs.
Veiligheid in het onderwijs Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014 Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014.
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Begeleiding van experimenterende alcohol- en druggebruikende jongeren Werkgroep onderwijs, werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
Formatief toetsen en differentiatie: ideaal en/of werkelijkheid? Nienke Nieveen miniconferentie "Formatief toetsen” Heerlen, 26 maart 2013.
Leiderschap in het publieke domein Observaties en ervaringen Leo Lenssen Boardroom Bestuurders Primair Onderwijs 10 december 2009.
Hoe bewaar je tradities? Hoe bewaar je een ritueel?
Elke school heeft een uniek en complex patroon : een eigen karakteristieke schoolcultuur.  Deze cultuur heeft zijn eigen expliciete en impliciete waarden,
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
Presentatie STOPOZ 2012 Excellent presteren.
1 bij overheid en bij sociale partners is het belang van vakmanschap en beroepseer voor het goed functioneren van bedrijven en organisaties uit het zicht.
Titelmodel Kijk onder beeld->model titel model om deze te wijzigen Het natuurlijk leren Een nieuw perspectief.
Dat zouden we vaker moeten doen…
Online leergang LOB stimulans voor LOB-ontwikkeling
Stellingen en Panel Testpanel (n=122) Vraag 1 Mijn organisatie leert voldoende van ervaringen van andere organisaties in binnen en buitenland 1 maart 2012.
Inzichten opgepikt van Streetwize De straatkinderen vormen de eerste klantengroep van de mobiele school Een straatkind is een kind dat de straat als leeromgeving.
Voor àlle kinderen ……. IKC en ondersteuningstructuur
“TOP lessen Schrijverke” Informatieavond 23 juni 2015.
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
QUICKSCAN BELEID. HELP!!  leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen.
De zorgzame leraar Schijndel 1 oktober Doel van deze workshop Onderzoek..... Wat maakt een leraar zorgzaam?
Vmbo → mbo Technologieroute Bert van Strien → hbo.
ICC Module Erfgoededucatie Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Basisschool de Wegwijzer Hunsel. Huidige situatie SPOLT 1.Bijzondere (R.Kath.) scholen: 14 1.Speciaal Basisonderwijs: 1 school 1.Concurrentie in de grensstreek.
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
Krimp als motor voor beweging
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Cultuureducatie, W&T en wereldoriëntatie
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Overgang van lagereschoolkind naar adolescent
Klik om te starten Visie op toekomstige professional 2017
De docent als veranderaar in de context van de school
WELKOM Verdiepingsdag Europees Parlement Ambassador Scholen
Ouderinformatie avond
Sterke kanten Valkuilen Bedreigingen Kansen Bianca Breukelaar
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Bureaucratisch management
Hindoescholen nader beschouwd
Verwelkoming Dag van het Secundair Onderwijs
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
De kunst van het luisteren Communiceren met kinderen op school en thuis Anke den Hertog, P2E.
Alleen het kennen van Christus telt
Verwevenheid school- en gezinsproblematiek bij thuiszitters
Transcript van de presentatie:

“Lighting a fire” in het onderwijs 1-1-2019 www.hetabc.nl

Inhoudelijke visie op onderwijs Virtuoos onderwijs Waarden gedreven (Virtue) Samenhang in ontwikkelingen Consequent 1-1-2019 www.hetabc.nl

De virtuoze school Waarom niet van 0-18? Competenties Amsterdamse leerkrachten, BBO.

De virtuoze school Basis op orde tot excellent Virtuoos Normatief - statisch Verifieerbaar Evidence based Expliciet te kennen Materieel Kwantificeerbaar Instrumenteren Leren door overdracht Verleden en toekomst Instructie geven Een kwestie van doen Afhankelijk Management Human doing Professionaliteit Waarde gedreven - dynamisch Ervaarbaar Inzicht & begrip Impliciet te kennen Immaterieel Niet kwantificeerbaar Instrument zijn Leren door ervaren Onmiddellijk, nu Voorleven Een kwestie van zijn Onafhankelijk Leiderschap Human being Levenskunst Waarom niet van 0-18? Competenties Amsterdamse leerkrachten, BBO.

Meerwaarde 1-1-2019 www.hetabc.nl

Positionering 1-1-2019 www.hetabc.nl