“Lighting a fire” in het onderwijs 1-1-2019 www.hetabc.nl
Inhoudelijke visie op onderwijs Virtuoos onderwijs Waarden gedreven (Virtue) Samenhang in ontwikkelingen Consequent 1-1-2019 www.hetabc.nl
De virtuoze school Waarom niet van 0-18? Competenties Amsterdamse leerkrachten, BBO.
De virtuoze school Basis op orde tot excellent Virtuoos Normatief - statisch Verifieerbaar Evidence based Expliciet te kennen Materieel Kwantificeerbaar Instrumenteren Leren door overdracht Verleden en toekomst Instructie geven Een kwestie van doen Afhankelijk Management Human doing Professionaliteit Waarde gedreven - dynamisch Ervaarbaar Inzicht & begrip Impliciet te kennen Immaterieel Niet kwantificeerbaar Instrument zijn Leren door ervaren Onmiddellijk, nu Voorleven Een kwestie van zijn Onafhankelijk Leiderschap Human being Levenskunst Waarom niet van 0-18? Competenties Amsterdamse leerkrachten, BBO.
Meerwaarde 1-1-2019 www.hetabc.nl
Positionering 1-1-2019 www.hetabc.nl