Inleiding beoordelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het doen van onderzoek in klas 4
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Deel 3 (individueel) visionboard 90 minuten Character in visionboard.
Redactioneel schrijven Les 1
Een lessenserie van drie lessen
Zakelijk lezen Nederlands.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
De sitemap. Structuur? Ok, maar voor de rest……. S a a i !
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Medmec04 week 7 Engagement.
Deel 3 – visionboard – uur Character in visionboard.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Spreekbeurt titel.
Zakelijk schrijven Bijeenkomst 5.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
H4 lezen ‘zoekend lezen’.
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Retrospective.
Luisteren. Belangrijke factor om met mensen in contact te staan. Hoe goed kun je luisteren? Wat zijn de voorwaarden om een goede gesprekspartner te zijn?
Opdracht 26 Uiteenzetting schrijven
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
H3.5, Grote schonmaak 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat.
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Quiz tops en tips groep 5 en 6. Tops en tips In deze les maakte je maatje een gedicht over de nacht. Dit stond in ‘Zo zit het!’: ZO ZIT HET! Hier let.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Informatieve ouderavond 13 april 2016 BEGRIJPEND LEZEN OP DE OLIJFBOOM.
Groep 4 Begrijpend lezen lezen
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Groep 5 Begrijpend lezen lezen
GEDOCUMENTEERD SCHRIJVEN Revisited
Opdracht interviewen ouderen en technologie
Essay Een essay is een beschouwende tekst over een literair, maatschappelijk of wetenschappelijk onderwerp, met een duidelijk persoonlijke inslag. Een.
Toetsen? Doe het zelf!.
Een beschouwing schrijven
4 havo Schrijflijn les 4
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Studie vaardigheden Thema 5 : Samenvatten.
Door Roos K, Roos V, Lianne, Yosta en Marlijne
Hoe schrijf je een recensie?
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Creatief schrijven Hierop laten staan voor de opdracht begint
Les 1: - Schrijven Spreken en gesprekken
volgende bladzijde terug
Betoog.
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
Project English BOL niveau 4.
Titel van trainingspresentatie
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
SEL Les 1: kennismaking.
Feedback Reinier Geurts.
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
Transcript van de presentatie:

Inleiding beoordelen

Lesdoel Doel: een (nog) betere inleiding kunnen schrijven Hoe: je gaat inleidingen van klasgenoten lezen en beoordelen en je krijgt feedback op je eigen inleiding

Terugkijken Eisen aan een goede inleiding 1 Introduceert het onderwerp 2 Sluit aan bij het publiek (leeftijd, interesse, voorkennis, belang) 3 Is aandachttrekkend 4 Maakt duidelijk wat het probleem of de aanleiding is 5 Past bij de tekstsoort

Beoordelingscarrousel 5 eisen goede inleiding, 5 beoordelingsrondes Nummer 1 t/m 5 onder jouw inleiding Noteer bij elke ronde onder de inleiding klasgenoot + / - / +- en een tip of een top Geef je inleiding met de klok mee door en beoordeel punt 1 Geef weer met de klok mee door en beoordeel punt 2 enz.

Beoordelingsrondes Ronde 1 : Is het duidelijk wat het onderwerp van de tekst is? Ronde 2: Sluit de inleiding aan bij jouw leeftijd, interesse, voorkennis en belangen? Ronde 3: Trekt de inleiding jouw aandacht? Ronde 4: Maakt de inleiding duidelijk waarom de tekst is geschreven (probleem/aanleiding)? Ronde 5: Past de inleiding bij de tekstsoort?

Afronding Lees de feedback op jouw inleiding en stel elkaar vragen naar aanleiding ervan. Kies met elkaar de beste inleiding uit jouw groepje. De beste inleidingen worden voorgelezen. Herschrijf jouw eigen inleiding aan de hand van de feedback die je hebt gekregen.