Vwo 4 – week 39/40 2017 - 2018.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Schema en synthese van een zakelijke tekst
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
Praat jouw plaatje in MOTI!
Tweede wereldoorlog.
Boekbespreking Voorbeeld powerpoint.
1 Powerpoint met audio 2 Inhoud Stap 1: sheets maken Stap 2: audio-opname voorbereiden Stap 3: audio-opname maken Stap 4: evalueer.
Samenvatting Havo 5.
Samenvatten.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Geïntegreerd werken met de vaardigheden voorbeelden.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Leesvaardigheid Hoofdstuk 1 t/m 3
Tekstsoort en tekstdoel
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Basisstof 1 Orgaandonatie Wat vind jij ervan?
Opdracht 26 Uiteenzetting schrijven
Leesvaardig Examentraining.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Hoofdzaken/bijzaken/kernzinnen
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Lezen, schrijven en argumenteren
De vraag is je beste vriend
Scrijven 1.6 (vervolg) Een Verslag.
De bijbel van boven.
Een beoordeling schrijven
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Groep 5 Begrijpend lezen lezen
Creatief schrijven.
Door Anthony, Seyma, Seyda en Lisa
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Lezen H1 t/m H3 In deze PowerPoint: Op onderwerp: Op leesstrategie:
De Geleide samenvatting
Overtuigende tekst/betoog
Aantekeningen maken en navertellen
Geïntegreerd werken met de vaardigheden
Tekstsoort en tekstdoel
7 lessen tot het eindexamen – Tips en Tricks
Instructie geven en uitvoeren
Aantrekkelijk formuleren
Vwo 4 – week #SCHM.
Schrijven Een Verslag.
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
Vwo 2 – week SCHM.
Onderwerp Het onderwerp van een tekst geeft in één of enkele woorden aan waar de tekst over gaat. Het onderwerp van een tekst is niet hetzelfde als de.
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Les 1 Doelgroep: mbo niveau 4 – taalreferentieniveau 3F Docent: Anja Vergeer-Negenman Nederlands leesvaardigheid.
Vwo 6 – week
Vwo 4 – periode
Lezen samenvatten.
Door Roos K, Roos V, Lianne, Yosta en Marlijne
Een RECENSIE schrijven
Een instructie schrijven
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
V4 – week
Informatieve teksten, interviewverslag
Interview verslag schrijven
Betoog 1e versie Woensdag 19 oktober 2016 SCHM.
E-health domotica E-learning
De schrijver mee op reis
diagnostische toets leesvaardigheid
Een (informatief) Artikel schrijven
E health, Domotica en E-learning
EXAMENTEKSTEN 1: SAMENVATTEN
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Nakijken opgaven
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1
Transcript van de presentatie:

Vwo 4 – week 39/40 2017 - 2018

les 1 - Lees de tekst - Arceer de kernzinnen - Omcirkel de signaalwoorden Hoe onderscheidt je hoofd- en bijzaken? Geef een korte samenvatting van de tekst. Maak gebruik van de vier W en H-vragen. Je samenvatting bestaat uit 150 a 200 woorden.

Week 40 – vwo 4 2017-2018

Het belang van humor Opdracht column: Wie in opdracht columns schrijft, mag je best een duivelskunstenaar noemen. Aan de ene kant is hij de creatieve en kritische schrijver, aan de andere kant de inlevende en meedenkende adviseur. Lees de vier columns. Welke vind jij het beste en waarom?

Aan de slag Ga nu zelf aan de slag met het schrijven van een column. - een over een schoolgerelateerd onderwerp (denk aan RundFunk) - een over een actueel onderwerp (denk aan de journaals) Succes! Neem volgende week je lesboek mee. We gaan een start maken met de voorbereiding op de toetsweek.