introductie Wikiopdrachten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Handboek verzenden van Nieuwsbrief Caribbean.nl 12 september 2012 •Ga naar CMS •Kies Nieuwsbrief Caribbean.nl.
Advertisements

1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
 Wiki … wat ?  Wiki … hoe ?  Wiki …wanneer ? WikiProgramma Wiki.
 Wiki … wat ?  Wiki … hoe ?  Wiki …wanneer ? WikiProgramma Wiki.
A CCOUNT AANMAKEN BIJ BADMINTON V LAANDEREN
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
Samenwerkend schrijven in een virtuele werkplaats
Didactische mogelijkheden met Google Documents FORMULIEREN
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Thema 1 Inleiding op Leren en Instructie Aanpak van de cursus
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
Boomstructuur toekomstige student:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Challenge the future Delft University of Technology Augustus 2010 Korte handleiding Metis Plus Augustus 2010.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar Presentatie Beoordeling.
les 12 - tekstplan, wikispaces
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Instructie eBook Pack via ELO.
Handboek verzenden van Nieuwsbrief Caribbean.nl 12 september 2012 Ga naar CRM Personen Kies Open zoekvraag.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Dé Kazou-agenda Mede mogelijk gemaakt door WG Website.
Practicum Medische Biochemie Invoer resultaten via het web Lab. Medische Biochemie & Klinische Analyse.
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Nieuwe Ontwikkelingen To boldly go where no one has gone before…
Instructie eBook Pack via Entree-account (met activeringscode)
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) Facultaire Studietrajectbegeleiding.
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
© Farmore Automation, Oktober 2003www.PlanMySport.com en Oracle Portal, 1 PlanMySport en Oracle Portal Oracle Gebruikersclub Holland Jaarcongres “Portal.
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) 20 september 2010 Infosessie Geïndividualiseerde.
(Office Online +) A1 GOOGLE DRIVE en DOCS Lieven Vananderoye.
B1 GOOGLE FORMS Lieven Vananderoye. Google Forms: Doelstellingen 1.Je kan een nieuw formulier aanmaken. 2.Je kan een verschillende vragen opstellen,
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Infosessie Bachelor 3: curriculumregistratie curriculum onderzoekstaak Maandag 27 september 2010
Quick Reference Guide Plandix versie 2.0 Plancoördinatie.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
SharePoint Alles over versiebeheer In de Private en Public cloud.
Surfen op het internet Basisbegrippen
Training: Op je mobiel zetten
Training: Mijn netwerk
ONDERWIJSKUNDE INTRODUCTIE WIKI’S
Training: Cliëntsessies
Training: Op je mobiel zetten
Start digitaal portfolio LOB
<naam van werkgroep>
De scriptie Sommige studenten schrijven het in 2 tot 3 maanden, anderen doen er een jaar of meer over… Factoren: Motivatie Plan van aanpak Begeleiding.
SharePoint Versiebeheer
Digi(bord)boek project <titel project>
Training: Cliëntsessies
Fabels en feiten 2de bachelor psychologie
Webinar SharePoint Standaard Werkstromen
Canvas introductie voor studenten
Case: Nieuwe website Anne Heining (M&C
Google webmaster account
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Praktijkgericht onderzoek
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
Welkom :-).

Opmaken van rekeningen
department Educational studies
INSCHRIJVEN VOOR EEN TORNOOI
HTML5 introductie.
Canvas introductie voor studenten
De website.
Digitale toetsen Quayn.
Transcript van de presentatie:

introductie Wikiopdrachten vakgroep Onderwijskunde Taken bij het vak ‘Onderwijskunde’ introductie Wikiopdrachten Liesje De Backer & Delphine Franco

Situering

Wat is het? “Internetpagina-constructiesysteem waar iedereen alle pagina’s kan wijzigen” (Wiki-Wikiwoordenboek, 2007) --- “Wiki is server-software die het voor gebruikers mogelijk maakt om via een browser webpagina’s aan te maken of te wijzigen. Er kunnen ook hyperlinks naar andere webpagina’s van dezelfde website worden aangemaakt.” (Vlaams Ministerie van Cultuur, Sport, Jeugd & Media, 2007)

In het vak onderwijskunde 1 ‘oefen’wiki + 5 effectieve opdrachten nadruk op actieve verwerking van leerstof Groepswiki (5 à 6 studenten): 6 individuele pagina’s 1 groepspagina Discussie via Google Doc (zie later) Strakke deadlines!

In het vak onderwijskunde Deelname is verplicht Score: 8 van de 20 punten Kwantitatief & kwalitatief Stiptheid! Volg de richtlijnen per opdracht

Planning

De opdrachten

Inhoud opdrachten Oefenwiki (W0): Formeel & informeel leren Wiki 1 (W1): Het onderwijskundig referentiekader Wiki 2 (W2): Het behaviorisme Wiki 3 (W3): Het cognitivisme Wiki 4 (W4): Het constructivisme Wiki 5 (W5): Integratie van concepten Neem eerst het hoofdstuk in het handboek door!

Puntenverdeling Opvolgen van de richtlijnen Individueel product (fase 1) Groepsproduct Discussie WebPA (zie week van 10 december) 1 punt 2 punten 3 punten

Evaluatiecriteria wiki’s Taal & spelling Gebruik terminologie Argumentatie en motivatie Inhoudelijke integratie Correctheid van het antwoord Stiptheid product

Evaluatiecriteria google docs Taal & spelling Argumentatie Correctheid Systematische inbreng doorheen de week Stiptheid proces

Technische info

1. De Wiki

1. De wiki

1. De Wiki

1. dE wiki

1. De wiki

1. De Wiki

1. De wiki

1. De wiki GEBRUIK VIERKANTE HAAKJES!

1. De Wiki

1. De wiki Do’s Dont’s Voorzie een overzichtelijk en beknopt wikimenu Pas de standaardpagina aan Verzorg de lay-out Zorg voor structuur in je antwoorden Volg de richtlijnen Per student 1 individuele pagina 1 groepspagina Schrijven van pagina’s In wiki zelf In Google Docs -> kopieer naar kladblok -> kopieer naar Wikipagina Werk nooit tegelijkertijd aan de wiki: enkel de laatste versie wordt opgeslagen Bij aanmaak van een foute pagina: mail naar delphine.franco@ugent.be met vermelding van de paginanaam (terug te vinden via ‘alle pagina’s’)

2. Google docs

2. Google Docs

2. Google Docs

2. GOOGLE DOCS

2. GOOGLE DOCS

2. Google docs Altijd hiermee werken! NOOIT GEBRUIKEN!

2. Google docs

2. Google docs Argumenteer! Waarom wel of niet akkoord? Onderbouw met informatie uit cursus/boek! Ga in discussie met elkaar

2. Google docs Do’s Dont’s Reageer steeds door op de vorige opmerking te klikken of via ‘opmerkingen’ Bewerk in het document zelf (zinnen herformuleren, woorden schrappen en/of toevoegen, …) Bij het per ongeluk wissen van eerdere reacties: stuur een mail naar delphine.franco@ugent.be met vermelding van je groepsnummer en wat je verwijderd hebt. Gebruik nooit de knop ‘suggesties’! Ga nooit opmerkingen accepteren! Ga niet versies herstellen!

Showtime

Ervaringsonderzoeken

Ervaringsonderzoeken Voorproefje wetenschappelijk onderzoek Zowel 1e BA als studenten schakel- & voorbereidingsprogramma Verplichte deelname 2 keer: Week van 29 oktober Week van 12 november Inschrijven: 8 oktober (via Minerva) na de les Plaats: wordt meegedeeld via Minerva

Delphine Franco Assistent Vakgroep onderwijskunde E-mail. delphine Delphine Franco Assistent Vakgroep onderwijskunde E-mail delphine.franco@ugent.be Bureau 120.043 www.ugent.be Ghent University @ugent Ghent University