#Goldenrules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Februari 2018.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van primair onderwijs naar voortgezet onderwijs
Advertisements

DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Actualiteit Actuele ontwikkelingen Alet van Leeuwen MBO Taalcoach Academie 3 februari 2012.
TOOLBOXMEETING.
Informatiebijeenkomst PGB 14 mei 2012 Begeleiding nieuwe doelgroepen van AWBZ naar Wmo.
Observatie & Diagnostiek binnen een behandelgroep van het OCB in de wijk
Koppeling en satellietgroeponderwijs
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
Evaluatie van de sensibiliseringsacties van de OCMW's Engender asbl.
Jaar van transport en veiligheid Risico & Crisisbeheersing Deelproject risicocommunicatie en zelfredzaamheid Kennistafel buisleidingen 7 september 2010.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Titelpagina.
Waarom een standaard Een norm of standaard is een procedure of een maat waarvan een groep mensen met elkaar heeft afgesproken dat ze hem zullen gebruiken.
De regeling Praktijkleren
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Project Quickscan gezondheidsvaardighede n in het MCL Eindejaarsbijeenkomst Alliantie Gezondheidsvaardigheden 19 december 2013.
Betrokkenheid op de werkvloer
ACT Advies, Consultancy & Training Note: deze presentatie is op hoofdlijnen beschreven en vraagt om nadere toelichting.
“de eerste les” Goedgekeurd KCO Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
Voorstelling van de resultaten van de Consultatie Thema: Toegankelijkheid.
Workshop ‘visieversneller’
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Derde jaarvergadering BIN LIEZEBOS maart 2015 Jaarvergadering 2015 van het B.I.N. LIEZEBOS.
1 MET GEDEELDE KRACHT Symposium Bindkracht / GIPSO.
Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning Denktank 12 februari 2014.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
DMK – week 2.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
Schermenproject Seniorendag 2 oktober Schermenproject Makkelijk contact tussen (oudere) alleenstaanden onderling en zorgondersteuners, o.a. studenten.
Durven met dienstverlening 15 oktober 2015
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
OR & Reglement. Conform WOR: iedere OR moet een reglement opstellen waarin … “de onderwerpen worden geregeld die bij of krachtens deze wet ter regeling.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Individueel Keuzebudget
Bijeenkomst September 2015
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Communicatie over veranderingen in zorg en welzijn – gemeenten en zorgaanbieders Saskia ter Kuile communicatiemanager In voor zorg! 24 feb 2015.
Terug naar eerste pagina Implementatie IKB Boxmeer-Sint Anthonis.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Workshop Girls’ Talk+ Annelies Kuyper. Girls’ Talk+: een groepsprogramma voor meiden met een licht verstandelijke beperking (LVB) ter voorkoming van onbedoelde.
Win with Bosch - Promotions 2016
#GoldenRules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Juli 2017.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Richtlijnen voor professionele begeleiders
acht locaties in Zeeland en Zuid Holland
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Curriculum gespreksvaardigheid
BEVRAGING CD&V - SENIOREN
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Doorontwikkelen BRON vo
Veiligheid op de werkvloer
Preventie van alcoholgebruik van adolescenten door verbeterde ouder-kind alcoholspecifieke communicatie: De “Hou vol! Geen alcohol” pilot studie Suzanne.
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Project Pilot Omgevingsplan in klare (digi) taal
Samen waarderen we veiligheid!
Implementatietraject Doorontwikkelen BRON vo
HET HSEQ-charter Integratieset H3SE Module TCG 1.3.
IVV Sint-Vincentius – Gent 11 november 2012
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Inspelen op innovaties
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

#Goldenrules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Februari 2018

themacampagnes, WAAROM EN VOOR WIE? Ter bevordering van de assimilatie van de Gouden Regels in de vorm van verplichtingen en verboden, wil de HSE-directie van de Groep Ploegen op lange termijn inzetten om in detail de twaalf Gouden regels te ontwikkelen Ploegen met goede praktijken ter beschikking stellen, alsook gebruiksklare hulpmiddelen om de assimilatie en toepassing te ondersteunen - Aansluiten bij ongevallenstudies van de Groep door voorrang te geven aan onderwerpen met een hoog aantal ongelukken Doelstellingen van de campagnes Bewustzijn vergroten omtrent het risico verbonden aan het niet naleven van de uitgelichte Gouden Regel Herinneren van de regels en het belang van ze in acht te nemen Verspreiden van de toe te passen goede praktijken op een leerrijke en geïllustreerde manier Raad overbrengen en feedback delen Verandering van praktijken en gedragingen aanmoedigen door aandacht voor dialoog en uitwisseling Doelgroep Total medewerkers en ingehuurde contractors #Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018

HOE MOET DE CAMPAGNE Ingezet worden? Meerdere begeleidende instrumenten/hulpmiddelen ter beschikking in 10 talen Een gemeenschappelijk voetstuk is voorzien en bevat: 1 WebinSHarE campagnelancering met presentatie van de campagne en verwachtingen 1 affiche over de uitgezette Gouden Regel 1 brochure met een compilatie van voorlichtingsfiches in de vorm van tips om de regel te verduidelijken en de ploegen in te lichten 1 of 2 gebruiksklare presentatieset(s) (teaser en uitgebreide versie) met ongevallenstatistieken en feedback van uitgezet thema om bewustwording te verzekeren Elk thema krijgt een implementatieplan, aangepast aan de behoeftes uitgedrukt door alle branches met o.a.: Een of meerdere digitale ondersteuningsmaterialen ter ondersteuning van het onderwerp en ter verduidelijking waar nodig Elk ander didactisch hulpmiddel ter bevordering van bewustwording en opleiding omtrent het onderwerp: e-learning, infografie… Praktische hulpmiddelen zijn beschikbaar in de HSE toolbox: http://www.toolbox-hse.total.com/fr #Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018

hOE MOET DE CAMPAGNE GEORGANISEERD WORDEN? De thema’s dienen aangepast te worden aan lokale praktijken voor gebruik in veiligheidsgesprekken teamvergaderingen Safety Moment De kritische succesfactoren De campagnes moeten ingevoerd worden samen met uitwisselingen en gesprekken met Total en haar contractors, te organiseren door de management van de sites en filialen van de Groep Contractor managers moeten betrokken zijn bij de implementatie van de campagne Aanbevelingen De medewerkers aanmoedigen om deel te nemen aan uitwisselingen gewijd aan het onderwerp Vraag een manager om de gesprekken bij te wonen om de betrokkenheid van de management omtrent het onderwerp te benadrukken Ingehuurde contractors hierbij betrekken De campagne promoten door gebruik te maken van lokale communicatiehulpmiddelen #Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018

Bewustzijn Verhogen Frequentie: Een implementatie over twee jaar, met een specifiek thema alle 2 tot 3 maanden* Maart 2018: Systemen onder energie Gouden Regel 7 September 2018: Hijswerken Gouden Regel 6 Juni 2018: Situaties met een hoog risico Gouden Regel 1 December 2018: Beschermingsmiddelen Gouden Regel 4 Om een dynamische uitwisseling omtrent de Gouden Regels te verzekeren is het aangeraden themagesprekken te organiseren tijdens de campagneperiode. *tijdschema te bepalen volgens ongevallenstatistieken van de Groep #Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018

DE Lokale AANPASSING VAN hulpmiddelen Alle hulpmiddelen worden voorzien in een bewerkbaar formaat om aanpassingen aan lokale formaten te verzekeren waar nodig De hulpmiddelen zijn aangepast aan entiteiten die het Total handelsmerk niet dragen (bijvoorbeeld Hutchinson, Saft, Sunpower) De boekjes bij voorkeur printen in A5 formaat De formulering van de Gouden Regels en verplichtingen/verboden moet ongewijzigd blijven Sommige informatie mag aangepast worden waar nodig, om overeen te komen met lokale regels en eisen Praktische hulpmiddelen zijn beschikbaar in de HSE toolbox: http://www.toolbox-hse.total.com/fr #Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018

#Goldenrules; #OneHSE #Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018