Marketing 2017 2018 Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Ouderavond 10 september 2013 Welkom RIETSCHANS BOVENBOUW.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Experts werkvorm + begrippentest
Welkom… Studiecoachbijeenkomst 11 CE-1 mei Agenda 1.Locatie Sporthal tentamenperiode 4 2.Update jouw gegevens in studielink. Check! 3.Terugblik.
“de eerste les” Goedgekeurd KCO Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
Welkom op het Vestiging Fabritius VMBO-voorlichting (jan. 01)
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Welkom in L23 ! SLB 2 L23 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Informatiebijeenkomst examenprogramma leerjaar 3 en 4 Maandag 14 september 2015.
Minor Internet Marketing
Informatieavond Mavo 3 M3a, M3b en M3c woensdag 9 september 2015.
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 14 september 2015.
OUDERAVOND KLAS 1B 7 SEPTEMBER 2015
Welkom bij Aardrijkskunde. Indeling van de les Kennismaken met elkaar, Kennismaken met het vak, Filmpje, Opdrachten, Afsluiting.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Informatie management HC2
schpa.  Projectmatig werken  Opzet module  Opdrachten  Projectgroepen vormen  Wat verder nog ter sprake komt.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Informatie-avond klas 4 21 september Programma  Welkom  Voorstellen mentoren en examencommissie  Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP)  Examen.
Welkom Ouderavond klas 4 20 september Agenda: - Voorstellen - Kort programma dit schooljaar - Inhoud mbo-deel en examen - Op weg naar het hbo.
Programma vandaag Economieprogramma Onderneem ! Jaarrooster Kennis ophalen De Grote Verandering Stage-opdracht.
Internationalisering info maart 2017
Informatieavond 3e klas
Docentvaardigheden ICT
Voorlichting Stage.
WELKOM basisberoepsgerichte leerweg DE MARKE
Wat gaan we doen? Hoe ziet de opleiding er in grote lijnen uit?
Aardrijkskunde Introductie
Excel Statistiek en Excel.
Les 2: Van productie tot verkoop
‘Mobile Guidelines’ DO’s
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Marketing Week 6 Het mediaplan Les 1.
Marketing Week 3 les 1.
Les 2: gegevens samenvatten
Marketing Week 2, les 2.
Beeldende Vorming In klas 3 en 4.
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Dinsdag 4 september 2018 Ouderavond 4 vwo welkom.
Oriëntatie op Studie en Beroep examenjaar
Marketing & Management
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Oriëntatie op Studie en BEROep 17 september 2018
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Agenda Welkom Praktische zaken PTA’s Vakkenpakketkeuze
Marketing Week 2, les 1 (dinsdag 19 september 2017)
Les 2: Van productie tot verkoop
Marketing Week 1 Les 2 (maandag 27 november)
Ouderavond Emmalaan Welkom ouders/verzorgers van leerlingen uit klas ... Presentatie komt op de website.
Welkom!.
Luchtwegen deel 1.
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)

Marketing 2017 2018 Kennismaking / Voorstellen Afspraken Opzet Marketing jaar 2

Kennismaking / Voorstellen Marketing 2017 2018 Kennismaking / Voorstellen Ene kant : Voornaam bv. Eric (*) Andere kant : bedrijf waar je hebt gewerkt/nu werkt/zou willen werken (keuze)

Marketing 2017 2018 Kennismaking / Voorstellen Kahoot.it

Marketing 2017 2018 Kennismaking / Voorstellen

Marketing 2017 2018 Waar ben je goed in? (duim) Waar wil je naar toe? / waar zou je willen werken? (wijsvinger) Waar heb je een hekel aan? (middelvinger)

Marketing 2017 2018 2. Afspraken “De 3 geboden”

Marketing 2017 2018 Gebod 1 Op tijd komen Ik registreer wat ik waarneem (A&A) + geen discussie of verantwoording (mentor!); 80%-aanwezigheidseis (apart excelbestand) (mentor); Na 10.00 nog te laat? < 15 min. te laat = welkom. Hierna blijft deur dicht.

Marketing 2017 2018 Gebod 2 Conform schoolbeleid: Geen eten Water toegestaan

Marketing 2017 2018 Gebod 3 Mobile devices “1, 2 of 3 strikes out” Smartphone: zowel uit mijn als jullie gezichtsveld Laptop/tablet: alleen indien deze wordt gebruikt voor aantekeningen (aantekeningen vs Zalando) Met toestemming van docent (werkvorm / ‘passend bij lesmoment’) “1, 2 of 3 strikes out”

Marketing 2017 2018 # eten & drinken # social media etc.

Marketing 2017 2018

Marketing 2017 2018 3. Opzet Marketing jaar 2 # Cijfers & weging # Jaarplanning # Cijfers & weging # Leerstof & literatuur # NELO & Wikiwijs

# jaarplanning Marketing 2017 2018 Periode 1 : onderdeel SWOT-analyse Periode 2 : onderdeel Product & Promotieplan Periode 3 : onderdeel (markt) Onderzoek Periode 4 - 10 : STAGE ======================================================= Periode 11 + 12 (jr 3) : Ondernemingsplan / Operationeel Plan 1. Marketing (MKT) 2. Personeelsmanagement (MAN) 3. Bedrijfseconomie (BEC)

Marketing 2017 2018 3 opdrachten 3 cijfers Dus geen Toetsen!! Cijfer SWOT-analyse : ? (1 - 10) Cijfer Product & Promotieplan : ? (1 - 10) Cijfer (markt) Onderzoek : ? (1 - 10) ================================================ + Eindecijfer vak Marketing jaar 2 : Totaal (*) : 3 (*) Opleidingseis/overgangsnorm : som Totaal => 16.5 Per onderdeel/opdracht 1 herkansing; cijfer herkansing “gaat niet van een 4 naar een 8!” Minder dan 80% aanwezig? Alleen de herkansing = aanvullende of vervangende opdracht.

Marketing 2017 2018 Boeken & Lesstof Periode 1 & 2 Periode 3 Boek : MMS 2 Marketingmix (niet verplicht) MMS 1 Marktonderzoek (niet verplicht) Presentaties : NELO en/of Wikiwijs Internet : Google + tips bepaalde websites Periode 3 Boek : MMS 1 Marktonderzoek (niet verplicht) ‘niet verplicht’: maar maakt het in sommige gevallen wel duidelijker….

Marketing 2017 2018 NELO & Wikiwijs Via Wikiwijs: Lesplanning per periode Alle (les)presentaties Handige websites/voorbeelden/input (van jullie!!??) Beoordelingsformulier (met criteria) Groepsindelingen NELO Gebruik inlevermappen (per klas met deadline) Feedback via commentaarfunctie Inlevermap Bestanden in Word!

Marketing 2017 2018