Docentstages, smeerolie tussen bedrijf en school Presentatie Praktijkopleidersdagen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bril van het bedrijfsleven Innoveren is investeren.
Advertisements

Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
September 2012 Waarom bedrijven en school samenwerken binnen de Stichting Engineering Noord.
Ondernemend Onderwijs in de regio. De droom in 2011: Onderwijs, bedrijfsleven en andere partners geven ondernemend onderwijs vorm en voeren dit gezamenlijk.
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Opleiding Onderwijsassistent
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Academie voor algemene beeldende
Wie zijn wij:.
Schoolmodellen LOB Marieke Baijens 29 september 2014.
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
OGW in de klas: hoe maak ik het leren zichtbaar?!
8.4 Hoe help je een ontwikkelingsland?
OFC28 mediawijsheid les 4.
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
Plan van aanpak Ondersteuning Leerbedrijven
Eerstejaarsproblemen
Media en creativiteit Identiteit les 7
Vakmanschap is Meesterschap Samen Leren in Meesterschap
Samenhangend onderwijs in de natuurwetenschappen en wiskunde binnen de profielen?
Anne van Emmerik Suzy Maljaars
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
Keuzethema: differentiatie
Bijeenkomst September 2015
Voorlichting VMBO De Populier Heldring 24 maart 2016.
Voorlichtingsavond 30 oktober VMBO voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs leerwegen sectoren tlgl klbl.
Docentstages Een inventarisatie van het wat, waarom en hoe.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
ALS MEDEWERKER OP STAGE Als medewerker op stage Waar moet ik dan aan denken? Symposium 17 maart uur – uur.
Wat is DRAMA??.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Jan de Bont vice voorzitter Taskforce VMBO Koen Stephan beleidsmedewerker Bouwend Nederland
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Wat is DRAMA??.
Aardrijkskunde Introductie
Maak een fotocollage van jouw familie
Naar meer activerend onderwijs in het VO
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Eigenaarschap ontwikkelen Frans Wijngaarden
Welkom bij de gastles !.
Marlon de Wilde | 9 februari 2017
Schoolgroep Ouderbetrokkenheid.
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Groepsnaam Namen van leerlingen KLAS.
Marlon de Wilde | september 2018
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Het tweede LOS-gesprek
De implementatie van formatief evalueren: Inzichten en dilemma’s
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
VTH3 (verpleegtechnisch handelen) "postoperatieve zorg" VP16
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Basiskennis LOB.
Workshop Hybride Techniekopleiders
Marlon de Wilde en Kim Maas | september 2019
Transcript van de presentatie:

Docentstages, smeerolie tussen bedrijf en school Presentatie Praktijkopleidersdagen 2018 - 2019 Henny Harkema

Zelfstandig projectontwikkelaar en - leider. Voorstellen Henny Harkema: Zelfstandig projectontwikkelaar en - leider. O.a. Extern projectleider docentstages A+O Metalektro, gericht op activering van de scholen

Waarom docentstages smeerolie kunnen zijn tussen bedrijf en school docenten zijn op de hoogte van vaktechnische ontwikkelingen, en weten deze ook toe te passen in het onderwijscurriculum; de relatie tussen bedrijf en school wordt verstevigd door nauwere betrokkenheid van bedrijven bij het onderwijs; uitwisseling over de begeleiding van BBL-ers bijvangsten zijn: bedrijven worden gestimuleerd meer en beter betrokken te zijn bij het onderwijsprogramma. Dit kan zich uiten in actievere betrokkenheid bij de ontwikkeling van lesprogramma’s en/of het verzorgen van gastlessen op scholen; bedrijven stellen zich structureel open voor docentstages.

Inleidende vragen Wie heeft al een docent op stage gehad? Wie is zelf op stage geweest? Wat zijn de ervaringen? Inzicht in eigen handelen verhoogt de kans op een geslaagde docentstage  

Jouw voorbereiding op een docentstage Wat heb jij de docent te bieden? Noem drie aspecten Wat verwacht je van de docent? Noem drie aspecten Krijgt de stage een vervolg? Zo ja, hoe ziet dat eruit? Noem drie aspecten

Wat word je eerste actie morgen? Noteer wat je morgen als eerste actie gaat doen om een docentstage in jouw bedrijf te realiseren

Afronding Elkaar inspireren Blaadjes inleveren bij Henny Zij verwerkt dit in een bestandje. Dit krijgen jullie allemaal gemaild.

Henny Harkema, 06 41396631, henny@rohda.nu Meer informatie Henny Harkema, 06 41396631, henny@rohda.nu