Marketing 2017 2018 Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cursus SPD week 2 hoofdstuk 4
Advertisements

Marketing voor verkeerskunde
Retailmarketing hoofdstuk 5, paragraaf 5.5
Omzet.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Marketing 2.4 Marktonderzoek.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Commercieel jaarplan Commercie:
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Business Marketing Management
Modelleren 4 7 mei 2002 (tussenpresentatie). Wat is de vraag? Welke aannamen hebben we gedaan? Wat is ons model daarbij? Hebben we al concrete resultaten?
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Hoofdstuk 2.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Marketing College 7 Hoe zat het ook al weer?.
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
5.1 Hoeveel kost dat? Afzet is het aantal producten dat een bedrijf verkoopt. Vermenigvuldig je de afzet met de verkoopprijs (excl. btw) dan weet je wat.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek Filiaalmanager.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 7 Concurrentie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
 Drie soorten opgaven: ◦ vanuit de prijs exclusief btw ◦ vanuit een btw-bedrag ◦ vanuit de prijs inclusief btw.
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Distributie kengetallen
Omzetprognose AOC Oost Robbert Oosterom Doelstelling Aan het eind van deze les moet je een omzetprognose kunnen berekenen.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Hoofdstuk 2 De winstmarge
Distributie- kengetallen: Informatie voor ‘n fabrikant omtrent product en verkooppunten; 1)Numerieke distributie ND 2)Gewogen distributie GD 3)Selectie-indicator.
Hoofdstuk 6 Productie.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Hoofdstuk 2 De winstmarge VWO 3
3.1 PRODUCTIE.
Lesbrief Vervoer H2.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Welkom Havo 5..
Welkom Havo 5..
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
BTW = Belasting toegevoegde waarde
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Wanneer er maar één aanbieder is
Les 2: Van productie tot verkoop
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Welkom Havo/vwo 3..
Vmbo 2 economie Goede producten?
Welkom 8 mei 2018.
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 7 les 2.
Break-Even Hoofdstuk 11 M&O.
Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum
AFDELING 2 marketingbeleid.
Het maken van goederen en het leveren van diensten
Marketing Week 3 les 2.
Hoofdstuk 4 De winkel is open
Les 2: Van productie tot verkoop
Logistieke werkzaamheden coördineren
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Marktgedrag.
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’

Omzetberekening ‘Kledingwinkel’ Marketing 2017 2018 Omzetberekening ‘Kledingwinkel’

1. Omzetberekening ‘Kledingwinkel’ Marketing 2017 2018 1. Omzetberekening ‘Kledingwinkel’ VS

Marketing 2017 2018 Een doelgroep (*) bepalen? Zo concreet mogelijk afgebakend: Bepaal leeftijdsgrenzen Bepaal regio/plaats Man/vrouw of beiden Inkomen Bestedingsgedrag Leefgewoontes (*) Let op: een bedrijf kan meerdere doelgroepen hebben

Marketing 2017 2018 Een doelgroep (*) bepalen? Zo concreet mogelijk afgebakend: Bepaal leeftijdsgrenzen Bepaal je marktgebied (regio/plaats) Man/vrouw of beiden Eerst bovenstaande bepalen, daarna pas verder!

Marketing 2017 2018 Bepaal 3 ‘marktgebieden’: I Primaire marktgebied : stad-Groningen II Secundaire marktgebied : provincie Groningen III Tertiaire marktgebied : rest…

Marketing 2017 2018 Doelgroep in primair marktgebied (I) Toevloeiing (+) uit rest marktgebied (I) Toevloeiing (+) uit II en III Afvloeiing (-) doelgroep in marktgebied (I) ---------------------------------------------- + Potentiele consumenten Niet-deelnemers (consumeert product niet) ---------------------------------------------- - Deelnemers (participatie)

Marketing 2017 2018 Deelnemers (participatie): Aantal potentiele klanten die ‘kleren koopt’ in stad-Groningen bij ‘type’ winkel als de ‘onze’ Stel dat: Deelnemers (participatie) Intensiteit (?-vaak gemiddeld per jaar) ---------------------------------------------- x Potentieel aantal verkopen Gemiddelde bestedingen Potentiële omzet van het marktgebied 100.000 6 x 600.000 E 35 21.000.000

Marketing 2017 2018 Potentiële omzet van het marktgebied: E 21.000.000 (100 % van potentiele omzet marktgebied) Dit bedrag moet worden verdeeld onder ‘zelfde soort kledingwinkels in jullie marktgebied’, inclusief jullie ‘eigen kledingwinkel’ Hoeveel concurrenten? Bepaal marktaandeel van de omzet in % Stel: jullie kledingwinkel verwacht 5 % van potentiële omzet van het marktgebied

Potentiele omzet restaurant is: Marketing 2017 2018 Potentiele omzet restaurant is: 5 % van 21.000.000 = E 1.050.000

Marketing 2017 2018 http://statline.cbs.nl/statweb/dome/?TH=3600&LA=nl

Marketing 2017 2018