Www.kindercoachpraktijkjong.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schrijfvaardigheid en argumentatie
Advertisements

Het nieuwe spelen is oud
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Respectvolle bejegening
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Welkom bij Leefstijl.
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Hoe word je een ster? *.
Luisteren Parafraseren; Reflecteren van gevoel; Herhalen; Ordenen;
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Welkom op onze thema-avond
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
CanDo Coaching.
DIGITALE COLLAGE ESTHER
De Academie voor Mindful Teaching presenteert:
How to love GOD back. Deuteronomium 6:5 Heb daarom de HEER, uw God, lief met hart en ziel en met inzet van al uw krachten. Mattheüs 22:36-37 Farizeeën:
`Vitaliteit in crisistijd’
Reclame Masters | Ik en reclame!
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Welkom op onze ouderochtend
Welkom ik maak me sterk.
De kracht van positief opvoeden
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Plagen incidenteel gelijke machtsverhoudingen geen winnaar of verliezer wederzijds plezier “slachtoffer” is in staat zich te verdedigen geen blijvende.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Welkom op onze thema-avond
Communiceren in de langdurige zorg. Wat is communiceren? Communiceren is: het overbrengen en ontvangen van een boodschap; het uitwisselen van informatie.
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
BB - Theorie Donderdag 27-oktober. Vandaa g A en A Terugblik vorige week: Toets cijfers Lesstof hoofdstuk Kwaliteit van leven Kwetsbaarheid in de zorg.
Fides-methode Sociale weerbaarheid Zelfvertrouwen
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
WELKOM! Workshop … een bok op de haverkist 18 maart 2016
Schrijfvaardigheid en argumentatie
Pedagogische Klimaat Pedagogisch Klimaat.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Sterker communiceren = relaties versterken
Hand-Out.
LOB zeven stappen naar succes
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
LOB Waar ben je trots op?.
Loopbaan en burgerschap les 2
Welkom 9/19/2018.
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Loopbaan en burgerschap les 3
Creëer je zelf!.
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Iedereen in de dramadriehoek
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Images avec sagesse Ppsx-meta.
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

www.kindercoachpraktijkjong.nl

Bewust Ouderschap Welkomstwoord & Kennismaking www.kindercoachpraktijkjong.nl

Neem jezelf serieus door jezelf niet te serieus te nemen www.kindercoachpraktijkjong.nl

Spiegelgedrag In ieder gezin waar kinderen zijn, is het kind de spiegel voor de ouders. Het kind dat jou het meest irriteert, is jouw grootste spiegel. Onderzoek wat de boodschap is van jouw kind, zonder alleen het gedrag te veroordelen. www.kindercoachpraktijkjong.nl

Spiegelgedrag Wees bewust van wat jij uitstraalt. Straal jij rust en harmonie uit, dan neemt jouw kind deze rust over. Andersom werkt het precies zo. Dat wat jij uitstraalt, krijg jij terug. Voorbeelden www.kindercoachpraktijkjong.nl

Opdracht Etiketkaartjes Aan welk gedrag irriteer jij je bij je kind? Welk etiket hoort bij dit gedrag? Bespreek de voor en achterkant van dit kaartje in een groepje. Welke boodschap haal jij hieruit? www.kindercoachpraktijkjong.nl

Voorbeeldrol Jij vloekt maar jouw kind mag dat niet Jij snaait, maar je leert je kind dat teveel snoepen niet gezond is Je zegt dat je kind niet teveel op de telefoon mag spelen maar zelf zit je om het half uur met de telefoon in de hand Je leert je kind dat het alles moet proeven, maar zelf proef je ook niet Je kind vertellen dat hij niet moet mopperen als hij naar school moet en zelf kom je vaak gefrustreerd over je werk thuis www.kindercoachpraktijkjong.nl

www.kindercoachpraktijkjong.nl

Ademoefening www.kindercoachpraktijkjong.nl

Negatief gedrag Elk negatief gedrag heeft een reden. Gedrag dat jij als vervelend ervaart, kun je zien als een roep om aandacht. Het komt voort uit een verlangen, behoefte of emotie. Verplaats je in je kind door zijn standpunt te onderzoeken. Kinderen willen gehoord worden en erkend in hun gevoel. Geef je kind de ruimte om gevoelens te uiten. En geef zelf het goede voorbeeld! www.kindercoachpraktijkjong.nl

Kinderen horen het woordje ‘niet’ niet www.kindercoachpraktijkjong.nl

Gelijk of gelijkwaardig? Beeld a.d.h.v. de playmobil poppetjes en legoblokjes uit waar jij staat t.o.v. jouw kind. Dichtbij/veraf of hoger/lager www.kindercoachpraktijkjong.nl

Gelijkwaardigheid Ik zie jou staan met jouw behoeften, wensen en gevoelens en ik luister daar naar. Ik neem mezelf ook serieus in mijn behoeften, wensen en gevoelens. Waar kunnen wij elkaar bereiken? www.kindercoachpraktijkjong.nl

Mindful opvoeden Opvoeden met volledige bewuste aandacht voor je kind en voor jezelf Je kind accepteren zoals het is, met alle goede en minder goede eigenschappen Oprecht luisteren naar je kind en je kind willen ZIEN Vanuit rust grenzen stellen en duidelijkheid bieden Oordelen en verwachtingen zoveel mogelijk loslaten Bewust zijn dat je altijd een keuze hebt hoe te reageren www.kindercoachpraktijkjong.nl

Zet je kind in zijn of haar kracht door positief over hem of haar te denken. www.kindercoachpraktijkjong.nl

Opdracht www.kindercoachpraktijkjong.nl

Afsluiting www.kindercoachpraktijkjong.nl