blok 2 les 2: taal thuis en op school

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorlichting over de taalontwikkeling
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
Bedrijfsverbetering met de Code
Dyslexie Deze spreekbeurt van Eva, groep 6, gemaakt voor school, november Mijn spreekbeurt gaat over dyslexie.
De kopjes Waarom ik het hier over houd Hoe heet het boek
Naam: robson van schooten Klas: 4b Jaar:
Harry Potter en de Geheime Kamer
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
“Zonder taal geen verhaal” .
Vmbo Helicon Eindhoven
Mijn stage bij antonuishof Naam: sharon van neijhof Klas: bruin Jaar: 2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je.
Mijn stage bij Conelgro Naam: ali ozturk Klas: 4c Jaar: 2003 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Mees Kees een pittig klasje
Waarom neem ik met mijn kind een verteltas mee?
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Antwoord op vraag SOPO1-4
Naam: tammy schreuder Klas:4a Jaar:2010/2011
Mijn stage bij Eysink machinefabriek
Mijn stage bij sikkens Naam:toon voortman Klas:5b Jaar:2006 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Mijn stage bij hamersma Naam: sergio Klas: 4 c Jaar: 2010 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Door: Türken  Groep 2.  Groep 3.  Groep 4.  Groep 5.  Groep 7.  Groep 8.  En nog foto’s.
Achtste-groepers huilen niet.
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
preek over Deuteronomium 6:20-25
Mijn computer is leuk! ©pharos Bij voorleesboekje + handleiding van ‘Mijn computer is leuk’
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Informatiebijeenkomst donderdag 8 januari uur
Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014
Ouderbijeenkomst.
Ouderbijeenkomst. ZOMER © Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Welkom bij de Raketten en de Ruimtevaarders.
Basisschool Op De Horst
(Voor)lezen is leuk!.
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
Informatie groep 4 Schooljaar
Bewustwording en herkenning laaggeletterdheid
Het belang van voorlezen
Thema. Start activiteit Wat heb je nodig? Stopwatch Kennis van de lente Doel: Woordenschat vergroten over de lente.
Spreekbeurt in groep 4.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Presentatie landelijke resultaten monitor Samengesteld door:
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Het school jaar Het school jaar is al bijna geweest van Boschveld iedereen is heel erg blij. Iedereen gaat bijna op vakantie het schooljaar was heel.
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Spreekbeurt in groep 4.
Luisteren en begrijpen
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 2e ouderbijeenkomst PP1
Ouderbijeenkomst.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Ouderbijeenkomst.
Deel 2: dicht bij de leerlingen
Lezen in groep 3 Okt 2017.
Nederlands In de bovenbouw mavo.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Spreekbeurt in groep 4 en 5
blok 1 les 3: Lezen is belangrijk
blok 2 les 4: contact met elkaar
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Ouderbijeenkomst.
Papa brengt Bram naar school. School is leuk. Lekker spelen
Mondeling Nederlands Cursus 3 – Module 5 Dag 1.
blok 3 les 2: de gewone basisschool
Ouderbijeenkomst ©Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4. Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Spreekbeurt: ‘Ik zorg voor mijn ’.
Transcript van de presentatie:

blok 2 les 2: taal thuis en op school

U leert deze les: Hoe u met uw kind kan praten over school Hoe u met uw kind de Nederlandse taal kan oefenen

praten met uw kind

samen leren

Praten met uw kind Voor ouders is het belangrijk om te weten wat uw kind doet Door te praten met uw kind komt u hier achter U leert uw kind beter kennen De band tussen u en uw kind wordt beter

Praten over school Wat doet uw kind op school? Wat leert hij / zij in de klas? Wat vindt hij / zij leuk op school? Wat vindt hij / zij lastig op school?

het huiswerk

Praten over schoolwerk Wat heeft uw kind gemaakt? Wat staat er op de tekening / op het werkblad? Wat heeft hij / zij geleerd bij dit werk? Wat vindt hij / zij van het werk? Helpt u bij het huiswerk?

de vriend / de vriendin

Praten over vriendjes Met welke kinderen speelt uw kind graag? Welke spelletjes speelt uw kind graag? Vertel welke spelletjes u vroeger graag speelde

Hoe kan ik mijn kind helpen?

Samen oefenen Oefen de woorden van het woordenboek elke week, samen met uw kind.   U wijst aan ->uw kind benoemt U benoemt -> uw kind wijst aan

Samen lezen Neem uw kind mee naar de bieb en lees thuis samen uit de boeken. Stel vragen: - waar gaat het boek over? Vind je het een leuk verhaal? Welke boeken vindt uw kind leuk?

boodschappen doen

de boodschappenlijst

Samen naar de winkel Maak samen de boodschappenlijst Laat uw kind de woorden die het al kent benoemen in het Nederlands Laat uw kind dingen vragen in de winkel ‘mag ik 2 broden alstublieft’ ‘hoeveel kost het?’ Vertel wat je allemaal doet tijdens het boodschappen doen

Aan de slag!

Tweetal coach U gaat in een tweetal samen oefenen > oefen samen het woordenboek van de cursus Nederlands > oefen samen met het lezen van een boek, stel vragen aan elkaar

Zijn er nog vragen?