Wat na Ravelijn? Infoavond Ov1 – 6 maart 2018.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Persoonlijke Toekomstplanning
Advertisements

“In balans” met sociale netwerken
Laat zien wat je kunt. Het Praktijkonderwijs en de entree- opleidingen (mbo)
Jaarplanning decanaat Mavo-tl 3
De nieuwe werkelijkheid
Samenwerken aan “rechtstreeks toegankelijke hulp”.
Een laagdrempelige inloop in de wijk
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Voorstellen.
GROEIDOCUMENT.
ARMOEDE =  Netwerk van sociale uitsluitingen die elkaar versterken.  Meerdere domeinen van individueel en collectief bestaan.  “Binnenkant”: kwetsuren.
De school voor kinderen groot en klein!
Welkom!.
Extra-muros BGV in Ravelijn
Presentatie Namens de werkgroep: Peter Budel Utrecht
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Marjon van Kan Begeleider Passend Onderwijs.
Baanderheren, de school voor Loopbaanleren
Mijn Trajectboekje Een handige hulp?.
Pass’t Montessorionderwijs ?
Sociale veiligheid in scholen 05/10/2010 Omkadering traject nulmeting
Leerlingbegeleiding in de eerste graad
‘Passend Onderwijs’. Gezamenlijke opdracht regulier en speciaal onderwijs. Herverdeling:  Ondersteuning  Middelen Eigen beleid in de regio (SWV)
Maatjesproject Een maatje uit het bedrijfsleven, coachingstraject voor leerlingen uit het Praktijkonderwijs.
Ouderavond 15 sept
LOB binnen Taalbrug DG.
Van ziekenhuisschool naar onderwijsondersteuning zieke leerlingen in Nederland.
Sectorkeuze informatieavond mavo 3 Dinsdag 29 september 2015.
De leerkracht = DE BELANGRIJKSTE PERSOON in de schoolloopbaan van je kind! PARTNER vd ouders …
Mini- symposium zorg. Passend onderwijs. Expertisecentrum Studentbegeleiding Alle 2 e en 3 e lijns-begeleiding samengebracht in één team Regie, samenhang.
STIMULANS KWALITEITSZORG augustus Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
MEE Groningen Algemene presentatie. 2  Mensen met een verstandelijke, lichamelijke beperking en/of een chronische ziekte  Anderen die beperkingen in.
Het Ondersteuningsplan Persoonsvolgend Budget (OP PVB) 29 april 2016 – Florian Roman.
Het ABC van PVF Pol Vanden Weygaert Algemeen Directeur
Nu al in de zorg?. Wat betekent de overgang voor de budgethouders PAB of PGB? Wat betekent de overgang voor de mensen in de voorzieningen? Persoonsvolgend.
PVF en het vernieuwde basisdossier Algemene vergadering FOVIG
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
INFOMOMENT - VANAF 1 JANUARI 2017 PERSOONSVOLGENDE FINANCIERING.
Vragen & discussie Aan de keukentafel, De rol van de ouderenadviseur bij het aanmelden en/of aanvragen van hulp.
Welkom!! Namens de Ouderraad.
6 verordeningen, 5 aspecten, 1 presentatie
@Level2work Contactdag Levenslang leren 24/03/2017
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Ambulante Begeleiding
INFORMATIE AVOND OUDERS
Informatie avond Profielkeuze havo/vwo 3
Een nieuwe dienst in een nieuw zorglandschap
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
LOB-activiteiten havo 4 en vwo 5
Ouderavond 3 VMBO BK.
Wat maakt de Wispelberg bijzonder?
Voorlichting samenwerkingsklas Entree-opleiding
WELKOM bij de workshop van team Economie & Ondernemen (E&O)
Informatie avond profielkeuze havo/vwo 3

van VMBO naar MBO LOB in de 3e klas
Infodag onderwijs Welkom!
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
Het systeem van de persoonsvolgende financiering en de doelstellingen uit perspectief 2020 in vogelvlucht.
Uitstroomgesprekken.
Kennismakingsavond brugklas 2B 2018 – 2019
Als je er graag toe doet en wat wil dóen!
Inleiding campusvoorrang
Voorlichting samenwerkingsklas Entree-opleiding
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Prozo enquêtes KWALITEITSZORG Juli 2019.
AMIF Project OCMW Antwerpen
Transcript van de presentatie:

Wat na Ravelijn? Infoavond Ov1 – 6 maart 2018

Wat is de bedoeling van deze avond? Samen al even vooruit blikken naar de toekomst van je zoon/dochter Inzicht krijgen in de stappen die we daartoe moeten nemen Inzicht krijgen in wie je daarbij kan helpen Filip Dehaene Sofie De Ruyter & Lien Deruwe Janick Appelmans

Opmaken ondersteuningsplan - Ouders zelf - traject met netwerk Wat wil ik doen? TOEKOMSTPLANNING Wonen Werken Vrije tijd Relaties Gezondheid Opmaken ondersteuningsplan - Ouders zelf - traject met netwerk - Mutualiteit Ondersteuning aanvragen: RTH NRTH 3. De ondersteuning financieren - Trap 1 - Trap 2 4. Bijstandsorganisatie kan meehelpen om de ondersteuning te organiseren

Lore De Baets

Amber Vroman De school wil die verschillende domeinen helpen in kaart brengen via Persoonlijke toekomstplanning

Tot aan leeftijd van 17 jaar: Wat doet de school? * In de beginjaren van de schoolloopbaan: - inzicht krijgen in ‘Wie ben ik’ en ‘Wat wil ik’ Tot aan leeftijd van 17 jaar: werken aan een portfolio dat 5 belangrijke domeinen voor de toekomst in kaart brengt - Werken - Vrije tijd - Wonen - Sociale relaties - Gezondheid Vanaf levensvorming: - acties trainen uit jouw persoonlijk toekomstplan - bezoek brengen aan dagcentra, vrije tijdsmogelijkheden Eindfase: - SMT & stage - Synthesefiche opmaken

De leerling staat centraal! Een Portfolio samenstellen In levensvorming individuele acties plannen en uitvoeren Stage inrichten en synthesefiche opmaken i.f.v. oriëntering naar de volwassenwerking

Verschillende oefenomgevingen op verplaatsing: Onder begeleiding van een leerkracht: * Begeleid werken: Bv. koffie inschenken in een bejaardentehuis Labelen van pakketjes in de Stock Vermeersch B) Onder begeleiding van een dienst met opvolging van een leerkracht: * SMT: gedurende 1 week werken op de zorgboerderij van ‘t Veldzicht * Begeleid werken: Noah Claeys elke do. VM winkel Bambino * Vrijwilligerswerk: (ouders zoeken zelf een plaats) VB. Mathieu Haemers elke di. & do. VM Speelotheek De Piepbal Opleiding tot co-begeleider in de bejaardenzorg of kleuterklasjes (Ov1 & Ov2) Of een combinatie van één van deze vormen

Opmaken ondersteuningsplan - Ouders zelf - - Mutualiteit Wat wil ik doen? TOEKOMSTPLANNING Wonen Werken Vrije tijd Relaties Gezondheid Opmaken ondersteuningsplan - Ouders zelf - - Mutualiteit Ondersteuning aanvragen: RTH NRTH 3. De ondersteuning financieren - Trap 1 - Trap 2 4. Bijstandsorganisatie kan meehelpen om de ondersteuning te organiseren

Bij elke belangrijke stap is er een dienst die jou kan ondersteunen!

DE PARTNERS AAN HET WOORD Een bijstandsorganisatie zoekt mee naar een geschikte dienst om de ondersteuning te organiseren Regelt de financiering die nodig is om het ondersteuningsplan uit te voeren Ouders zelf Mutualiteit , Op basis van het toekomstplan en de synthesefiche van de school, wordt een ondersteuningsplan opgemaakt. Samen brengen we de toekomstplannen van je zoon/dochter in kaart en oriënteren samen naar een volwassenwerking die past en die gelukkig maakt!

Opmaken ondersteuningsplan - Ouders zelf - - Mutualiteit Wat wil ik doen? TOEKOMSTPLANNING Wonen Werken Vrije tijd Relaties Gezondheid Opmaken ondersteuningsplan - Ouders zelf - - Mutualiteit Ondersteuning aanvragen: RTH NRTH 3. De ondersteuning financieren - Trap 1 - Trap 2 4. Bijstandsorganisatie kan meehelpen om de ondersteuning te organiseren