De succesformule van Dienstverlening

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Advertisements

Onze kernwaarden.
Implementatie ECK Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal 1.
Nieuwe taal in Amsterdam
Business mapping Business model canvas.
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
Een laagdrempelige inloop in de wijk
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Start de gehele presentatie
Vraagsturing en marktwerking
Een startersgids voor innovatie
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
(SNEL)vergunningen in Peel en Maas
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Hoe centraal staat de burger in uw gemeente? 1 Van het kastje naar de muur? Praktijkonderzoek naar kanaalsturing Overheid & ICT 2011 Willem Pieterson.
Opleiden van medewerkers
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Dmv een starterslening willen vele gemeenten de bereikbaarheid van koopwoningen vergroten voor met name de starters op de woningmarkt. Niet alle gemeenten.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Organisatiecultuur in OCMW en gemeente A clash of civilisations?
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
Producten & Werkprocessen
Nike Supply Chain Management
BETERE DIENSTVERLENING BETERE DIENSTVERLENING Door gestructureerde samenwerking tussen LIJN & STAF kwaliteit verbeteren Peter Hammecher.
Dordrecht Open Data Nu écht aan de slag! Dordrecht, maart 2015
Vooruit met de Regionale economie 28 januari 2015 wethouder Jop Fackeldey Regionaal ambassadeur Beter en Concreter.
Klantgericht Telefoneren
MEE ‘s- Hertogenbosch Ondersteuning bij leven met een beperking.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Hoe werkgevers benaderen? Overtuigen met USP’s of samen op zoek gaan naar de UBR? Handvaten en tips bij doorstroom voor sociale ondernemers en trajectbegeleiders.
Projectbureau Herbestemming Kerken Begeleidingsaanbod voor steden en gemeenten voor haalbaarheidsonderzoeken rond de toekomst van parochiekerken Samenwerkingsverband.
WELKOM KLANTENDAG LEAN WERKEN! 15 maart 2012 Drs. Daniël Niezink Drs. Kees Ruizendaal Dr. Joost Vos.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Brancheaanpak DCMR Met inzicht meer effect Marinus Jordaan.
Kenmerken van de vrijgevestigde praktijken die bij PsyDirect zijn aangesloten: Lokaal verankerd Laagdrempelig Snel (korte wachttijd) Klantvriendelijk Persoonlijk.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Snel en goedkoop een sweater bedrukken Sinds de komst van het internet hebben zich vele interessante ontwikkelingen voorgedaan op het gebied van applicaties.
KNVI Congres Introductie BI.
Rolf Winter 30 maart
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
Kluwer The end of Publishing
Uw partner op ICT gebied
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
FLITS FORMULE Afnemen van standaard producten - De zekerheden voor de klant Standaard product We houden de prijs zo laag mogelijk Altijd en overal bereikbaar.
De succesformule van Dienstverlening
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
EVALUATIE MIJN.DUIVENSPORTBOND.NL
Overzicht gedragingen per competentie
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Customer service & Relatiemanagement
Waarom het keuzepaneel?
Transcript van de presentatie:

De succesformule van Dienstverlening Verbeteren van klantgerichtheid/Houding en gedrag Arjan Lenferink a.lenferink@hengelo.nl (0623292937) Annette Jutte a.jutte@hengelo.nl (0620018633)

Verbetering van klantgerichtheid/houding en gedrag Aanpak Hengelo: 5 Serviceformules, uitgewerkt naar de 6 P’s, waaronder Personeel (houding en gedrag) Combinatie van Persona, Serviceformules en Klantreizen 24-12-2018

5 serviceformules voor gemeenten FLITS FORMULE WEGWIJS FORMULE CO-CREATIE FORMULE HANDHAAF FORMULE BEHEER FORMULE Eenvoudig, snel, standaard, direct duidelijkheid Combinatie van aantal producten, persoonlijk contact (meedenken) Draagvlak door samen nieuwe of verbeterde producten te ontwikkelen Veilige stad, fraude wordt aangepakt, preventie Schoon en leefbare stad, samen Dia 3 | Spreker: Shane Arjun Sharma

FLITS FORMULE Afnemen van standaard producten - De zekerheden voor de klant Standaard product We houden de prijs zo laag mogelijk Altijd en overal bereikbaar (24 *7) Onze website helpt je om snel het juiste product te kiezen en te bestellen Je kan op onze website snel vinden wanneer je in aanmerking komt voor een product of dienst Moment van leveren is altijd duidelijk Eenvoudig te bestellen Direct duidelijkheid over levering Urgente problemen pakken we direct op (24 *7) Bel 14074: wanneer je er digitaal niet uitkomt staan onze medewerkers 24 *7 klaar om je te helpen.

FLITS FORMULE Leveren van standaardproducten – De interne afspraken Standaard product, geen afwijkingen mogelijk Verkoopprijs: Marktconform Kostprijs: Minimaliseren Digitaal tenzij Bekendheid product vergroten en nut-en-noodzaak helder maken Duidelijkheid over het procesverloop en toewijzingsbeleid Focus op aanbod Kort en bondig Efficiënt Directe duidelijkheid over levering, wijzigingen worden gecommuniceerd Direct complete aanvraag ln-1-keer-goed 24 *7 beschikbaar Klantgerichte benadering: Medewerkers helpen indien nodig Medewerkers stimuleren het gebruik digitaal kanaal

Verbeteren houding en gedrag 24-12-2018

Houding en gedrag: Wat gaat goed/wat kan beter? Houding en gedrag is verschillend per serviceformule Het maken van een Persona helpt om in de huid van een klant te pakken De serviceformules helpen bij het definiëren van het gewenste gedrag Klantreizen helpen om gewenst gedrag duidelijk te krijgen Escape room voor cocreatie Wat kan beter? Versnelling: hoe kunnen we sneller resultaten bereiken 24-12-2018

Presentatie serviceformules gemeente Hengelo BEHEER FORMULE WEGWIJS FORMULE CO-CREATIE FORMULE FLITS FORMULE HANDHAAF FORMULE