Sollicitatietraining

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop ‘De eerste indruk’
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Over consumenten, gedrag en marketing
“Jongens, vandaag krijgen we les van een professional!” Wetenschappelijk onderzoek op een middelbare school Amber Walraven.
Het geven van een workshop
Lieve vriend(in)!.
Hoofdstuk 5 Integer leiderschap
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Ho 8: Portfolio.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Wat kan Linkedin doen voor jou? Peter Lakeman HvA Mens en Technologie.

SBB Summercourse, 18 juli Wat is sociaal kapitaal? “Alle mogelijke middelen van mensen uit het netwerk die ter beschikking komen voor een persoon.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Het nieuwe solliciteren:
Workshop ‘visieversneller’
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Welkom heten en het gebruik van namen
De dag van het solliciteren - introductie
HOE VOELT HET OM ZELF EEN MANTELZORGER TE ZIJN?. Oefening:  Aan iedere deelnemer wordt een bepaalde rol toegekend, waarvan 1 persoon de mantelzorger.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
De N-factor, lessencyclus over netwerken
“Digi-bord toepassing sollicitatietraining” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Tom, Trainer.
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Interculturele communicatie )
Wjk.
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
Sollicitatie tips Belangrijke zaken Tips&tops 1. Indeling: Sollicitatiebrief lay out Sollicitatiebrief lay out Sollicitatiebrief inhoud Sollicitatiebrief.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Wie en wat? Professor Caroline werkt aan de universiteit. Samen met andere onderzoekers wil zij graag onderzoeken of de kinderen die in Deinze naar school.
Vergaderingen zinvol maken. De kern van een fantastisch team is fantastische communicatie. Kern.
Help mensen hun eigen leven te leiden Zelf- en samenredzaamheid.
Informatiebijeenkomst Research Project commissie
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Observeren Les 3.
‘Spelen met Ruimte, in de lokale samenwerking’
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Opstart leernetwerk vaardigheidsontwikkeling
Vriendschap met God.
Duurzame inzetbaarheid
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Coachtraining DOEN?! DAG 2
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Hoofdstuk 3: Hoe kom je aan werk?
Praktijkgericht onderzoek
Overweeg je om docent te worden? Zet je plan om in actie!
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
H3 Hoe kom je aan werk?.
Observeren Les 2.
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Duurzame inzetbaarheid in de praktijk
Observeren Les 2.
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Transcript van de presentatie:

Sollicitatietraining Januari 2016

De leerdoelen van de training: De deelnemer kan na de training de algemene voorbereiding voor een sollicitatieproces toepassen. De deelnemer heeft na de training inzicht in de persoonlijke kwaliteiten en kan dit in de eigen praktijk toepassen. De deelnemer kan na de training de vaardigheden die van belang zijn bij het voeren van een sollicitatiegesprek toepassen.

Wat gaan we vandaag doen tijdens deze training? Eerste indruk Sanne Energizer  Lindy Netwerken Jeroen

Oefening 2: Imago Geef antwoordt op de volgende vragen: - Hoe zie jij jouw studiegenoot? - Wat valt jou op? - Welke associatie heb jij daar? - Hoe verhoudt de eerste indruk van de deelnemer tot het gekozen beroep (studie)

Energizer: In de rij! Maak twee groepen Ga in een rij staan volgens bepaalde criteria. Hierbij mag niet gepraat worden!

Netwerken

Netwerken Definitie: ‘Het leggen en onderhouden van contacten met andere mensen die je mogelijk ooit voordeel kunnen opleveren in je werk’. (Kernerman Dictionaries, 2014)

Onderzoek onder werkgevers en consumenten Werkgevers die op zoek zijn naar nieuw personeel doen dat vooral via vacatures in kranten of vaktijdschriften (45%) en via vrienden, familie en kennissen (45%). Vergeleken met de directie noemen de personeelsmanagers hierbij vaker uitzendbureaus (54%) en vacaturesites (40%). Veel vacatures worden dus via- via vervuld en dan komt er lang niet altijd een officiële sollicitatieprocedure aan te pas.

Oefening 3: Mindmap je netwerk Eigen naam in het midden van A-4 papier Naam bedrijf en naam netwerkpersoon

Netwerk uitbreiden Video netwerken: https://www.youtube.com/watch?v=0EQsW YxR5B0

Bedankt voor jullie aandacht!