PEER INSTRUCTION: LEREN VAN JE KLASGENOTEN Haydeé Ceballos (Oostvaarders College) Jeroen Spandaw (TU Delft)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Advertisements

Verbeteren van de Kwaliteit van reflectie van studenten
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
Positieve en Negatieve getallen
Eigenschappen van vierhoeken
H1 Basis Rekenvaardigheden
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Volumeberekening van omwentelingslichamen
Presentatie Vlakke figuren Theorie Rekenvoorbeelden
Gereedschapskist vlakke meetkunde
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 8
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 4
Pijlenketting en functie
Implementatie van het 4C-ID-model
Praktijkgericht onderzoek, zwemmen op het droge? Vastleggen van ervaringen
Affiene meetkunde.
TOEGEPASTE BIOLOGIE Workshop 21: Zeker weten aangeleerd! De clickermethode gebruiken in de klas.
VOORLICHTING VWO-5 STUDIEKEUZE STUDIEKEUZE De juiste student op de juiste plek.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Vierhoeken Kees Vleeming.
Een Module over Model Checking voor het VWO Frits Vaandrager1, David Jansen1 & Els Koopmans2 1Radboud Universiteit Nijmegen 2Olympus College Arnhem.
Hoofdstuk 4 Vlakke figuren.
2 vmbo basis 4.1Vlakke figuren
Hoofdstuk 4 Vlakke figuren.
Links Rechts mensen zijn sociaal en hebben veel voor anderen over mensen zijn vooral gericht op hun eigen belang slecht gedrag komt door de.
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Verbanden JTC’07.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Gereedschapskist vlakke meetkunde
ABC formule Algemeen Voorbeeld: Herleid naar: Nu volgorde veranderen:
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Pmg. interviews afnemen dropbox aanmaken sites Plan van aanpak Checklist%20plan%20van%20aanpak.pdf
Vierhoeken (eigenschappen van zijden en hoeken) Omstructureren
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
5L week : ‘Herhaling’ Meetkunde 5L week 8: ‘Herhaling’
Een test blijft een test………. Positief? Positief!
Vormleer: vlakke figuren - vierhoeken
Meetkunde 5L herhalingsweek: 5L : ‘herhalingsweek’
Vormleer: herhaling vlakke figuren
Loopbaanleren in het hbo Onderwijsdag HHS 4 november 2008 Dr. F. Meijers.
Loopbaanleren in het hbo Studiedag De Haagse Hogeschool 31 mei 2010 Dr. F. Meijers.
Meetkunde 5L week 14: Vierhoeken tekenen vierhoeken vierkant vlieger
Meetkunde 5L week 16: Vierhoeken (synthese eigenschappen van zijden en hoeken) vlakke figuren niet - veelhoeken veelhoeken driehoeken vierhoeken...hoekenvijfhoeken.
Meetkunde 5de leerjaar.
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
2.5 Hoeken berekenen in een vierhoek Hoeken berekenen VMBO-T
2.4 Uitgebreide balansmethode Vergelijkingen oplossen VMBO-GT
Eenzaamheid bij ouderen
NLT op de havo NLT-conferentie Baukje Lobregt 8 februari 2018.
Les 3 Automatisch melken met Lely
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Vierhoeken in de ruimte
Eigenschappen van vierhoeken
M A R T X I W K U N E D S 2 M38 Bewijs: de eigenschappen van de zijden, hoeken en diagonalen in een vierhoek © André Snijers.
Machten en vierkantswortels van gehele getallen
Vierhoeken tekenen Vierhoeken tekenen Vierhoeken tekenen
M A R T X I W K U N E D S 2 M20 Congruente figuren © André Snijers.
G3 2 Machten met een gehele exponent en vierkantswortels M A R T X I
Gedragsproblemen en stoornissen
De gehele getallen De gehele getallen De gehele getallen
Oplosvergelijkingen maken. De oplosvergelijking van het oplossen van natriumfosfaat Begin met het opschrijven van de verhoudingsformule van het zout Na.
Les 4: iedereen is anders
Stappenplan neerslagreacties
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
M A R T X I W K U N E D S 2 G16 Gelijkvormige figuren © André Snijers.
Duurzame Energie (zonder de gebakken lucht)
“smart” POWER Lenteborrel
“smart” POWER zomerborrel
Hoofdstuk 1 2D en 3D figuren. Hoofdstuk 1 2D en 3D figuren.
Transcript van de presentatie:

PEER INSTRUCTION: LEREN VAN JE KLASGENOTEN Haydeé Ceballos (Oostvaarders College) Jeroen Spandaw (TU Delft)

VOORSTELLEN EN WORKSHOP Opdracht traditionele Peer Instruction (PI) Theorie Guided PI met Desmos Afsluiting

Bewering 1 Alle Nederlanders passen op Texel (zonder te stapelen).

Bewering 2 Het getal 0,999 (“0,9 repetent”) is gelijk aan 1.

Bewering 3 Als je in een willekeurige vierhoek ABCD de middens van de vier zijden verbindt, krijg je een parallellogram.

THEORIE Eric Mazur

THEORIE Het model van Eric Mazur

ERVARINGEN IN ONZE PRAKTIJK Studenten lerarenopleiding TU Delft 4H en 5H 3G 1VWO

GUIDED PEER INSTRUCTION MET DESMOS Guided PI . Link naar opdrachten desmos https://teacher.desmos.com/activitybuilder/custom/5a719c6ce473e05074d2711a

Desmos: Bewering 1 1 procent van de bevolking lijdt aan de ziekte X. Je test positief op een test voor die zeldzame ziekte (slecht nieuws). De test is niet helemaal betrouwbaar: Als je X hebt, dan 10% kans op een negatieve test. Als je X niet hebt, dan 10% kans op een positieve test. Gegeven deze feiten heb je meer dan 50% kans op ziekte X.

Wel ziekte X : geen ziekte X ≈ 1 :100

Nee, want veel meer False Positives dan zieken…

Desmos: Bewering 2 De vergelijking sin 𝑥 = 𝑥 6 heeft 7 oplossingen. Nee, want sin 𝑥 = 𝑥 6 heeft precies 3 oplossingen

Desmos: Bewering 3 Ja, want: 𝑂 2 = 𝑂 3 =1 𝑂 1 =4 𝑂=16 16 = 4 + 1 + 1

VRAGEN? Haydeé Ceballos: m.h.ceballos@tudelft.nl Jeroen Spandaw: j.g.spandaw@tudelft.nl