PEER INSTRUCTION: LEREN VAN JE KLASGENOTEN Haydeé Ceballos (Oostvaarders College) Jeroen Spandaw (TU Delft)
VOORSTELLEN EN WORKSHOP Opdracht traditionele Peer Instruction (PI) Theorie Guided PI met Desmos Afsluiting
Bewering 1 Alle Nederlanders passen op Texel (zonder te stapelen).
Bewering 2 Het getal 0,999 (“0,9 repetent”) is gelijk aan 1.
Bewering 3 Als je in een willekeurige vierhoek ABCD de middens van de vier zijden verbindt, krijg je een parallellogram.
THEORIE Eric Mazur
THEORIE Het model van Eric Mazur
ERVARINGEN IN ONZE PRAKTIJK Studenten lerarenopleiding TU Delft 4H en 5H 3G 1VWO
GUIDED PEER INSTRUCTION MET DESMOS Guided PI . Link naar opdrachten desmos https://teacher.desmos.com/activitybuilder/custom/5a719c6ce473e05074d2711a
Desmos: Bewering 1 1 procent van de bevolking lijdt aan de ziekte X. Je test positief op een test voor die zeldzame ziekte (slecht nieuws). De test is niet helemaal betrouwbaar: Als je X hebt, dan 10% kans op een negatieve test. Als je X niet hebt, dan 10% kans op een positieve test. Gegeven deze feiten heb je meer dan 50% kans op ziekte X.
Wel ziekte X : geen ziekte X ≈ 1 :100
Nee, want veel meer False Positives dan zieken…
Desmos: Bewering 2 De vergelijking sin 𝑥 = 𝑥 6 heeft 7 oplossingen. Nee, want sin 𝑥 = 𝑥 6 heeft precies 3 oplossingen
Desmos: Bewering 3 Ja, want: 𝑂 2 = 𝑂 3 =1 𝑂 1 =4 𝑂=16 16 = 4 + 1 + 1
VRAGEN? Haydeé Ceballos: m.h.ceballos@tudelft.nl Jeroen Spandaw: j.g.spandaw@tudelft.nl