Schoolbestuur VKORR kondigt aan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorgeschiedenis: KPC rapport februari 2009
Advertisements

functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
(G)MR en invloed op de kwaliteit van het onderwijs
aanbevolen administratieve opzet voor Rotary Clubs
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
Infoavond 10/09/2012 (lager) 17/09/2012 (kleuterafd.)
Scholengemeenschap Katholieke Basisscholen Diest
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Leerlingenzorg De Telgenkamp
Presentatie gemeente Beek
Opleidingsinfrastructuur
OVSG, de gemeente maakt school
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
DISCIMUS 2.0 Afwezigheden 1. DISCIMUS Onmiddellijk leerlingengegevens uitwisselen –Directe verbinding tussen schooladministratiepakket en centrale.
Opleiding voor schoolsecretariaten
Is ict alleen maar enabler? Darco Jansen. Gezamenlijke verkenningstocht Welke ict wordt ingezet in het onderwijs? Hoe wordt ict (didactisch) gebruikt.
WELLNESS OP DE WERKVLOER
Baron Ruzettelaan 296 BRUGGE
Start to run Start to swim Start to … MENTORING Een praktische werkwinkel rond mentorenwerking in SG Poperinge.
Functiebeschrijving godsdienst inspecteurs-adviseurs r. -k
Taalbeleid – Mater Dei Lagere school
Opleiden in school 22 juni 2004
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
Medezeggenschap Het bestuur en het Directieteam nemen beleidsbesluiten Ouders, leerlingen en personeelsleden denken mee en beslissen soms mee Dit is geregeld.
Presentatie STOPOZ 2012 Excellent presteren.
Bakens voor een tweede cyclus scholengemeenschappen basisonderwijs Visietekst: Marc Van den Brande, VVKBaO Begeleidingstraject SG 2011 DPB-Mechelen-Brussel.
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
EDUCATIEF PARTNERSCHAP
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
PEDAGOGISCHE GEMEENSCHAP
Opleiding voor schoolsecretariaten
Informatieavond Het Kompas Woensdag 15 april 2015.
Onze schoolvisie Schooljaar
Advies en POVO procedure
Weigering van lln met specifieke onderwijsbehoeften Inschrijven onder de ontbindende voorwaarde van onvoldoende draagkracht.
De overheid biedt scholen en scholengemeenschappen een relatieve autonomie zodat zij aan hun eigen schoolontwikkeling kunnen werken. Zij biedt daartoe.
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
Lucas Rurup Passend onderwijs maak(t) het mogelijk.
M-decreet Een korte toelichting.
10 krachtlijnen voor een sterk basisonderwijs
Andere Schooltijden Obs Het Veenpluis. Welkom namens team en MR van Het Veenpluis! Fijn dat u bent gekomen.
Betaalde Lio bij Meervoud. Stichting Meervoud 18 scholen Christelijke identiteit 4600 leerlingen 480 personeelsleden.
Gemeente Rotterdam 23 en 29 maart 2016 Informatiebijeenkomst Leren Loont! en beleidsregel. po, vo.
Het gaat om het kind. Samenwerking tussen het openbaar basisonderwijs en het voortgezet openbaar onderwijs.
Ronde van Vlaanderen - juni 2012 Beleidsdomein Onderwijs en Vorming 1.
Regionale info basisonderwijs
Conceptnota Bestuurlijke Optimalisatie Krachtlijnen.
Opleiding voor schoolsecretariaten
Mogelijkheden vullen elkaar aan …
Structuur van de school
Bestuurlijke optimalisatie en schaalvergroting (= BOS)
Master of research and design
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Toekomstgericht personeelsbeleid
Pedagogische relatie in VO en MBO
Master of research and design
Organogram Algemeen Directeur
Ronde van Schoolbesturen Mechelen Werking COBES
het katholiek basisonderwijs
Personeelsbeleid Sirius
ONDER WIJS CENTRUM GENT
Pedagogische begeleiding Mechelen-Brussel
Inhoudstafel LOGBOEK Eigen opvoedingsproject Identificatiegegevens
Nieuw kader inschrijvingsrecht
Inschrijvingsbeleid Werkgroep inschrijvingsbeleid 3 juni 2016.
Aan de slag met vrijwilligers
Ondersteuningsmodel
Functiebeschrijvingen DKO
Transcript van de presentatie:

Schoolbestuur VKORR kondigt aan Structurele reorganisatie binnen Masterplan VKORR Februari 2016

Welke scholen behoren tot SB VKORR? Vrije Basisschool Glorieux Vrije Kleuterschool Sancta Maria Vrije Lagere School Sancta Maria Vrije Basisschool Sint-Antonius Katholiek Secundair Onderwijs Glorieux (KSO)

Missietekst christelijke identiteit in het perspectief van een katholieke dialoogschool gelijkwaardigheid van elk kind / elk personeelslid / elke directeur / elke school kwaliteitsvol samenwerken met alle scholen van het SB in verbondenheid kwaliteitsvol samenwerken met alle betrokkenen en onderwijspartners (intern/extern) vertrouwen en solidariteit tussen alle participanten logistieke, financiële en administratieve ondersteuning op basis van onderwijsbehoeften (uitbouw van kwaliteitsvolle omkadering) efficiënt en toekomstgericht beheer en aanwending van onderwijstijd, lestijden en puntenenveloppe voldoende aandacht voor professionalisering van alle personeelsleden kwaliteitsvolle schoolontwikkeling, schoolorganisatie en aandacht voor de school als gemeenschap een degelijk en doelgericht personeelsbeleid, afgestemd op de behoefte van elke school

Doelstellingen SB VKORR nadenken over Bestuurlijke Optimalisering en Schaalvergroting (B.O.S.) een degelijke, vlot werkende organisatie zijn met aandacht voor de belangen van elk kind. toekomstgericht werken in het belang van elke leerling.

Daarom wil VKORR zich profileren onder één vlag: Het katholiek onderwijs Ronse. Geen versnippering onder de scholen: – elke leerling is een VKORR-leerling, – elke school behoudt haar eigenheid. de bouwplannen van de verschillende scholen realiseren. inzetten op efficiëntie en op de competenties van elke directeur met het oog op tijdwinst en planlastvermindering. de competenties van het omkaderingspersoneel efficiënt inzetten zodat meer financiële middelen naar de pedagogisch-didactische cellen terugvloeien.

Hoe wordt ingezet op competentie? 7 cellen oprichten: Pedagogisch-Didactisch Kleuter Pedagogisch-Didactisch Lager Pedagogisch-Didactisch Secundair Personeel Juridisch Financiën Bouw Infrastructuur Public Relations Coördinatie

Elke cel bestaat uit: Initiatiefnemer: Kerngroep: Commissie: directeur verantwoordelijk voor coördinatie van alle scholen VKORR binnen een cel Kerngroep: initiatiefnemer al dan niet aangevuld met andere directeurs of beleidsondersteuners Commissie: bestaat uit de kerngroep, bestuursleden van VKORR en een aantal personeelsleden, wordt bijeen geroepen bij belangrijke beslissingen, krijgt feedback uit de kerngroep.

Pedagogisch-Didactisch Kleuter Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Pedagogisch-Didactisch Kleuter Stijn De Milde Hilde D’Hoop Christine De Medts, Chris Keymeulen + personeelsleden

Pedagogisch-Didactisch Lager Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Pedagogisch-Didactisch Lager Ariane Vanlulle Els Kelem, Henk Dhondt Chris Keymeulen, Christine De Medts + personeelsleden

Pedagogisch-Didactisch Secundair Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Pedagogisch-Didactisch Secundair Michèle Lammens Eddy Moreau Rita Claus, Gina Vandepladutse, Zr. Hildegard + personeelsleden

Hoe wordt ingezet op competentie Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Personeel/Juridisch Lieven De Vleeschouwer Rita Claus, Anne Marie Devos Thierry Godefroidt (adviseur) + personeelsleden

Hoe wordt ingezet op competentie Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Financiën Eddy Moreau Kathleen Tonneau Marc Eykerman, Danny De Brakeleer, Luc Hantson, Ides Martien + personeelsleden

Hoe wordt ingezet op competentie Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Bouw/Infrastructuur Fabian De Ruyck Pascal De Roissart Danny De Brakeleer, Luc Hantson, Martin Loterman + personeelsleden

Public Relations/Coördinatie Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Public Relations/Coördinatie Kathleen Tonneau Ides Martien, Gina Vandepladutse + personeelsleden

Wat verandert er voor de scholen? Pedagogisch directeurs, Stijn De Milde, Ariane Vanlulle, Michèle Lammens, Henk Dhondt, Els Kelem en Hilde D’Hoop blijven op hun eigen school. Zij blijven eerste aanspreekpersoon voor de school. Stijn De Milde wordt ook pedagogisch directeur voor de kleuterafdeling van VBS Glorieux. Administratief directeurs, Lieven De Vleeschouwer, Fabian De Ruyck, Kathleen Tonneau verhuizen naar een andere locatie (tot op heden nog niet gekend). Eddy Moreau blijft in KSO Glorieux. Een administratief personeelslid zal voltijds of deeltijds werken in de centrale dienst samen met de betrokken administratief directeur. Onderlinge communicatie tussen de verschillende diensten en scholen zal belangrijk blijven.

… en nu? SB wenst te starten met de proefperiode na de paasvakantie, dus vanaf 11 april 2016. Evaluatie proefperiode volgt op 17 juni 2016. Initiatiefnemers leggen verdere contacten met betrokken personeelsleden. Mogelijkheden worden afgetast. Functiebeschrijvingen worden aangepast in samenspraak met betrokken personeelsleden. Mogelijkheid tot bijsturing.

Onze boodschap Professionaliteit Collegialiteit Transparantie/openheid Geleidelijkheid

Vragen?