Antibioticaresistentie en teamleren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Nieuwe blik op publieksagressie
Hoe kunnen we elkaar versterken?
Prima Pleegzorg Op volle kracht vooruit! 12 juni 2012
De nieuwe werkelijkheid
….een korte presentatie
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Voorstellen Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Pedagogisch.
Professie & Hoger Onderwijs Programmagroep Professie & Hoger Onderwijs Informatiebijeenkomst 21 juni 2011 Arjan van Bommel.
Frontlijnaanpak in Leeuwarden
Wat is een netwerk? Een vaste groep gemeenteleden die elkaar helpt om Jezus te volgen in hun dagelijks leven. Netwerken.
Aan de slag met de BETERapp
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
LUNTEREN 2014 beleid in praktijk. Wat wil het SWV bereiken? schoolloopbanen hebben geen stagnaties overgangen verlopen soepel arrangementen zijn op maat.
Samen sterk in verandering
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Zin Ja Netwerk 27 november 2014
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
Ton Martens, Rens Kessener en Peter Zomer
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Leerstijlen KOLB SJM.
Jeroen Schumacher, senior adviseur
Discussiegroepen - resultaten
Praktijkervaring en reflectie
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Reflecteren.
Verschillende rollen en stijlen
Organisatie mondzorg en mondverzorging in verpleeghuizen.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Aanpak Transitie Jeugdzorg vanuit perspectief zorginstellingen Den Helder, 27 januari 2012 Lucy Schmitz (kernbestuur BOJOZ)
Tekstcontact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
Samen(werken) aan Duurzame Inzetbaarheid Van Reactief naar Preventief P&O Netwerkbijeenkomst VGN 1 Februari 2013.
Slimmer organiseren Evalien Verschuren, Bonnie Visser Haike Jacobs, Ellen Loykens CJG Beijum, Molendrift.
Help mensen hun eigen leven te leiden Zelf- en samenredzaamheid.
Mondzorg - persoonsgericht
Anders kijken, anders doen
Afsluitende werkconferentie 7 maart 2017 José Laheij Projectleider
Hoe leren professionals?
Professionalisering Sociaal Werk
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Begeleiding bij Werkplekleren
Hoe kan je blijven inzetten op je talent?
Zin Ja Netwerk 9 november 2016
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Kwaliteit Verbetercyclus
Zin Ja Netwerk 14 december 2017
Kwaliteit Verbetercyclus
Gepersonaliseerd leren
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Uitdagingen Meten: welke informatie, hoe doe je dat op een slimme manier? Hoe organiseer je reflectie en de vervolgstappen in de verbetercyclus? Verantwoorden.
Welkom bij DAIly NURSE.
Actieleren.
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Inspiratiedag ‘Hygiënisch Werken’ 25 april 2019.
Aan de slag met kwaliteit
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Antibioticaresistentie en teamleren Samen leren leren in hygiënisch werken Het kader mag van kleur veranderen. Klik met je rechtermuisknop in het kader en kies Vorm opmaken Martijn Simons & Kim Verschoor 8 juni 2018

WAAROM GEZAMENLIJKE AANPAK ABR IN VERPLEEGHUIZEN  V&VN  Verenso  Actiz  RIVM  VWS  Vilans  VHIG  GGD-GHOR/Zorgnetwerken WAAROM GEZAMENLIJKE AANPAK ABR IN VERPLEEGHUIZEN Antibioticaresistentie is een groeiend probleem. Een probleem waar ook iedereen in de verpleeghuissector mee te maken krijgt. Professional, bewoner & familie. Daarom is het programma ‘Aanpak antibioticaresistentie verpleeghuiszorg’ gestart. Dat kan alleen in samenwerking. Samen staan we sterk tegen antibioticaresistentie.

Teamleren Teamleren is niets anders dan samen blijven nadenken bij wat je doet en waarom je dat doet. We nemen te weinig de tijd om daar bij stil te staan en te leren van waar we mee bezig zijn.

TEAMTRAJECT – Anders kijken, Anders doen

ZORG IN TRANSITIE– uitgangspunten teamtraject Leren op de werkplek Online met herkenbare dilemma's Toepassen nieuw gedrag in de praktijk Feedback van cliënt, collega en netwerk Reflectie op praktijkervaringen en betekenisgeving Concrete doelen, evalueren en continu leren Alle lagen in de organisatie worden betrokken

COMBINATIE – van individueel en teamleren Doorlooptijd: 4 – 8 weken

RESULTAAT – richt zich op impact in de praktijk 1. Impact | verbeterpunten van praktijkervaringen op: Kwaliteit van zorg Persoonsgericht werken Reflectie en dialoog Op niveau van: individu | team | organisatie 2. Borging Wat is ervoor nodig om verbeterpunten te borgen en de lerende organisatie blijvend te stimuleren? 3. Wat of wie gaat daarbij helpen?

REFLECTEREN– met reflectiespel App en kaartspel Leren van ervaringen door reflectie en feedback Feedback vanuit verschillende perspectieven Team van minimaal 3 personen Inzicht in eigen en teamontwikkelpunten Onderdeel van een gezamenlijk verandertraject In combinatie met praktijksimulaties spelen Aansluiting op andere verandertrajecten Met of zonder begeleiding van Vilans

Ervaringen met leren in jouw organisatie WOW! AU!

BORGING: wat neem je mee terug? Welk au of wow moment helpt jou en waarom? Welk au of wow moment neem je mee naar je organisatie?

Contact Martijn Simons m.simons@vilans.nl 06 27863378 Kim Verschoor k.verschoor@vilans.nl 06 15197484