Hoe leren zichtbaar maken? Toolbox formatieve evaluatie Debbie De Neve - An Leroy Erika Rosiers - Wouter Smets VELOV Brussel 8 februari 2018
AGENDA Opwarmer Toolbox ‘formatieve evaluatie’ Zelf aan de slag!
Opwarmer
Opwarmer Ronde 1 (5 min): Ronde 2 (5 min): Ronde 3 (5 min): Lees casus individueel door en noteer tips Geef blad aan iemand met een andere casus Ronde 2 (5 min): Lees nieuwe casus individueel door en vul tips aan Geef blad terug aan de persoon van wie je het kreeg Ronde 3 (5 min): Deel tips per tafel. Welke tips geef je mee aan jouw studenten? Wat heb je al zien werken? Wat heb je zelf al gebruikt? Ronde 4 (5 min): Selecteer per tafel 5 tips en noteer ze op post-its Bespreek binnen welke categorieën je de tips kan plaatsten
Toolbox ‘formatieve evaluatie’
Toolbox ‘formatieve evaluatie’
Toolbox ‘formatieve evaluatie’ Stap 1: Categorieën en subcategorieën ontwikkeld o.b.v. interviews Stap 2: Structuur voorgelegd aan expertengroep en bijgestuurd Stap 3: Toolbox verder opgebouwd in samenwerking met teams
Zelf aan de slag
Hoe formatief evalueren in een les? (15 min) Neem per tafel de 3 fiches die je krijgt door Kies een lesonderwerp Werk lesonderwerp uit tot een les en zorg ervoor dat er minstens 2 fiches aan bod komen
Formatief evalueren in eigen lespraktijk (15 min) Hoe kan je de fiche ‘Van summatief naar formatief’ integreren binnen je vak? Wat is er bruikbaar? Waar zie je mogelijkheden? Formuleer individueel 1 actie die je deelt met je tafel
Bedankt voor uw aandacht Vragen Contact E: debbie.deneve@kdg.be RG: Debbie De Neve E: an.leroy@kdg.be