Amsterdam September 2017, Mirjam van Emden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Advertisements

RWW unit 6 Passive-de lijdende vorm Vergelijk deze zinnen:
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Kenmerken van een persoonlijke brief
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Delivering Value for Less A cceleration C enter for E ngagements Templates Oubollig of Agile Maurice Siteur ACE Service Manager Testing.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: ‘I don’t agree with you…’ can-do : kan met gemak complexe interacties tussen derden volgen.
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/006] thema: to a prisoner – Amnesty International can-do : kan korte tekst schrijven volgens een vast format ©
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Criteria for Invasive management Acute Coronary Syndromes (ACS) in patients presenting without persistent ST-segment elevation Eduard van den.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/005]/ Subvaardigheid schrijven Thema: One-Act Play “The Queue” can-do : kan een publiek toespreken,
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Keuzevrijheid: lust of last?
LEERTEAM VERSNELLEN 1 E BIJEENKOMST 1 SEPTEMBER 2015.
‘ Weg met de student ‘ Weg met de student Rene F.W. Diekstra.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Samenwerken & lobby Harde lessen & hoe nu verder.
Evolutieleer Natuurwetenschappen.
Salt & Light Zout & Licht
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
Reducing antibiotics on farmlevel
The past simple Grammar.
Media en de verkiezingscampagne: een vooruitblik
Processing Structured Hypermedia
Present simple Grammar.
Dictionary Skills!?.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
De taaltaak
Onze Nieuwe Toekomst Our New Future
Uitwerken van een Open window ‘International social work’
Verlangen naar God Longing for God
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
for nutritious SLA activities
Trilateral Wadden Sea Swimway Vision
Video and Radio NU Engels unit 5.1.
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
English 23 April 2018.
Dynamic Architecture What about you?
for nutritious SLA activities
Hebben we wel meer testautomatiseerders nodig?
Safe Guarding and Child Protection
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Amsterdam September 2017, Mirjam van Emden Museums in Signs Amsterdam September 2017, Mirjam van Emden

“But deaf people are highly visual “But deaf people are highly visual. They can see the paintings and objects and read the texts, right? So, what’s the problem?” 70 mln deaf worldwide WHO formula: 0,1% of population is deaf Cultural and linguistic minority

Barriers in museums Linguistic Educational Social Linguistic  don’t hear the audioguides, written and spoken text is a second language Educational  different schools, take in information differently (sign language forbidden) Social  a group of their own, seed eachoter (different from the blind) Sing language has been forbidden in Europe and the US for 100 years (1880-1980)  Feel suppressed (older generation) and identify with jews  a jewish mayor, maybe once a deaf mayor in Amsterdam

Museums in signs

funding (revalidatiefonds, en?),

Effective communication Emancipation Targets Awareness Accessibility Shared effort Effective communication Emancipation creates awareness among both its visitors as well as employees, make the different locations of the Jewish Cultural Quarter accessible, work together with colleague museums on a shared theme, be able to communicate effectively to the target group and contribute to the emancipation of the deaf and hearing impaired.

Program 9 Museums in Amsterdam Training tourguides Training museum employees Shared planning and communication Opzet: vanuit foam, 8 (of 9?) musea, training doven tot rondleiders, training musea-mensen, gezamenlijke planning, gezamenlijke communicatie (logo), blijvend contact, bestendiging en communicatie. funding (revalidatiefonds, en?), delen van rondleiders onder diverse plekken. Zelf ook oefenen met gebaren! Facebookpagina met >1000 volgers.

funding (revalidatiefonds, en?),

funding (revalidatiefonds, en?),

Next step More museums in the Netherlands Sign lexicon Well equipped interpreters Training museum employees Ongoing shared communication Fase 2: bredere uitrollen in het land en tolken beter outilleren met museumlexicon en training,

Our activities the past year Tour on religion & tasting table Night of museums School visit to Children Museum Tour of the Hollandsche Schouwburg National WOII commemoration Ongeveer 4x/jaar, verschillende dingen (locaties), museumn8, dodenherdenking. Niet maandelijks. 2 rondleiders Varying interest  Important to be realistic

Reflection It takes more time Buddy system Involving tourguides Being realistic Reaching audience Direct communication Greater accessibility Weinig werk dus, hoe bind je de rondleiders? Goede communicatie met doelgroep en rl! Doelgroep bereiken is een klus, gezamenlijk een stuk makkelijker. Toch steeds spannend of er genoeg mensen zijn. Communicatie visueel: Fb! Ook filmpjes! Ervaring met de dove rondleiders mengen met gewone rondleiders. Buddy-systeem werkt heel goed. Alles duurt een stuk langer. Het communiceren is trager. 1 tegelijk. Dit als volgende stap op weg toegankelijker te worden voor specifieke doelgroepen (ook blinden), bewustwording, bijv teksten bij tt’s