Brede Haven 26 5211TL ‘s-Hertogenbosch www.ismes.nl info@ismes.nl 06-21555521 / 073-6907390.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Seminar Ouders'onderwijs Persoonlijkheids Training over vijf modules.
Advertisements

Resultaatgericht Samenwerken
Leger des Heils ZWN Grijs Genoeg(en)
Van visie naar actie.
ARMOEDE =  Netwerk van sociale uitsluitingen die elkaar versterken.  Meerdere domeinen van individueel en collectief bestaan.  “Binnenkant”: kwetsuren.
Leren van lerarenopleiders
Workshop doelgerichte communicatie Prof. Van Yperen NLP als filosofie en basis van dialoog Thuisbegeleidings- dienst Golfbreker als experiment en ervaring.
Ervaringsdeskundigheid en WRAP
K ennisnetwerk Het Z warte G at De gedachte geeft beweging aan de steen.
Studiebegeleidingen huisvestingdentenfinanciën en
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte introductie Themacoördinator Dialoog met vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Relatie en donatie Een onderzoek naar de behoeften van echtparen bij een relatiedonatie Ans Berkhout Presentatie werkstuk Opleiding Kempler Instituut,
Digicontact in de praktijk Philadelphia. Uit: De maatschappij verandert. Verandert de zorg mee? Min VWS; Juni 2014.
Samenhang in het sociaal domein Sociale visie, decentralisaties Commissie S&V 17 april 2012.
Onderwijs in herstelondersteunende zorg ‘Herstel in beweging’ 8 september 2011 GGZ Breburg Jos Dröes.
Communicatie bij kanker. Waarom dit boek? hulp nodig bij communiceren boeken ervaringsdeskundigen boeken deskundigen praktisch, toegankelijk juist over.
Decentralisatie begeleiding naar gemeenten Wat houdt het in? Wat gaat er veranderen?
Doelstelling vergroten van succeskansen van ondernemers in het midden- en kleinbedrijf en mkb-ondernemers in de agrarische sector.
Hervorming Langdurige Zorg Transitie Vivent Thuiszorg Terug naar de Bedoeling.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
Bed Bad brood Laagdrempelige opvang van thuislozen Jasmine Marechal-1Basw AO.
Visie van Eigen Kracht Eigen Kracht Centrale. Werkt aan een samenleving waarin participatie en samenredzaamheid van burgers centraal staan Waarin burgers.
De toekomst van beschermd wonen en opvang Participeren in de samenleving.
Expertmeeting zelfhulp Dr. Evelien Brouwers,
Cliëntenparticipatie: u krijgt er een partner bij! Regio Twente, 10 april
Overheveling begeleiding van AWBZ naar WMO Janny Bakker-Klein Wethouder gemeente Huizen Lid VNG commissie Gezondheid en Welzijn 24 maart 2011.
Decentralisatie - Awbz-begeleiding. Hoe is het nu? De Kanteling; de vraag achter de vraag Eigen verantwoordelijkheid ook in financiële zin Sociale netwerk.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
IK ALS..cliënt..mantelzorger..medewerker EIGEN KRACHT..weet wat ik kan en niet kan en welke ondersteuning ik nodig heb CONTACTEN..bepaal welke contacten.
Jaarvergadering Verder Limburg, Beter Brein 18 juni 2016.
Opnieuw licht op de zaak CVA Nazorgdagen. Waarom? Opnieuw licht op de zaak! Informatie is weggezakt Nieuwe vragen zijn ontstaan Lotgenotencontact (ook.
Wmo 2015 en Mantelzorg. Hoe ver staat het? Rijk schiet niet op Juli e kamer? Gegevens cliënten pas in augustus naar gemeente Kadernota mei 2014:
Wat heb jij mantelzorgers te bieden?. Leerdoelen Je onderzoekt en benoemt welke ondersteuningsbehoefte de mantelzorger heeft. Je bespreekt met de mantelzorger.
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
KVVBT Kortdurende Voorliggende Voorziening Begeleiding Thuis
Resultaatgericht Samenwerken
ViaVia Info-presentatie
Vrouwen en jongeren in Myanmar ondersteunen in het sterk en dapper zijn. Dat is wat Precious Stones doet.
Workshop 5: Diensten voor gezinszorg en aanvullende thuiszorg
Samenwerken met vrijwilligers en mantelzorgers
Van Klacht naar kracht Samenstelling en presentatie
Wat zijn de effecten van (intersectorale) samenwerking?
Rol van de coach Voedingspatroon
RIBW GO verandert. Op weg naar 2015 en verder
Ontwerp Wmo beleidsplan
jaarlijkse bijeenkomst verenigingen aangesloten bij het lokaal fonds
Wooninitiatief Villande
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Opnieuw licht op de zaak
Centrum voor herstellende verslaafden en hun naasten
Van thuiszitter naar werknemer
Patiëntenparticipatie
MAAKT BEGELEIDEN INZICHTELIJK
Uitkomsten onderzoek (2018)
Goede zorg in alle fasen van de keten (voorbeeld)
HR & employee growth.
Toegang tot de Jeugdhulp
WRAP Wellness Recovery Action Plan
Doorstroom naar (echt) werk
Ambulant team wijkzorg ___________
Leren en Participeren in de Community
Introductie en ontwikkelingen
MeeGaan vzw   Visie.
Leerhuis WBC Aan de Pas Start
Transcript van de presentatie:

Brede Haven 26 5211TL ‘s-Hertogenbosch www.ismes.nl info@ismes.nl 06-21555521 / 073-6907390

1. Wat is voor Ismes cliëntondersteuning? De herstellende verslaafde ondersteunen in zijn of haar herstel om terug te keren in de maatschappij om weer een zinvol en respectvol leven te kunnen leiden. De naasten van de herstellende ondersteunen verslaafden in dit proces.

2. Wat doet Ismes aan cliëntondersteuning? 1. Ontmoetingsruimte creëren. 2. Gelegenheid bieden voor verslavingsgerichte zelfhulp groepen. 3. Het aanbieden van een zinvolle dag besteding d.m.v. workshops en trainingen. 4. De mogelijkheid om gebruik te maken van ons - juridisch loket - arbeidsmarktloket - budgettering hulp 5. Het aanbieden van een individueel persoonlijk-begeleiders traject.

3. Wat moet er veranderen aan cliëntondersteuning? 1. Clientgericht ondersteunen, m.a.w. uitgaan van de cliënt en niet vanuit organisatie / professional / ervaringsdeskundige. 2. Werken met ervaringsdeskundigen én professionals. 3. Ervaringsdeskundigen deskundig maken, m.a.w. mogelijkheden bieden om een opleiding te volgen. 4. Samenwerking tussen de diverse organisaties aanmoedigen en faciliteren, zonder dat de organisatie haar eigen identiteit verliest. 5. Clientondersteuning van onderen opbouwen en niet van bovenaf opleggen.

4. Wat is de bijdrage van Ismes aan verandering van cliëntondersteuning? 1. Ismes geeft cliënten de mogelijkheid individuele begeleiding te krijgen. 2. Ismes staat open voor een dialoog met andere organisaties. 3. Ismes legt contacten met professionele instanties en organisaties om tot samenwerking te komen.

5. Wat verwacht je van anderen? 1. Respect en een open mind. 2. Mogelijkheden onderzoeken tot samenwerking. 3. Uitwisseling van ideeën en mogelijk praktische zaken. 4. Waardering van plaatselijke en landelijke overheden. 5. Financiële en materiele steun van overheden.