De Sodexo Card® Gewoonweg eenvoudig!
De Sodexo Card® in beeld De Sodexo Card® in 2 min 30 ! www.youtube.com 2
Agenda Wat is de Sodexo Card® ? De Sodexo Card ® in de praktijk: Hoe uw Sodexo Card® gebruiken? Hoe verloopt een transactie? Hoe uw uitgaven opvolgen? Waar betalen met uw Sodexo Card®? Wat zal u ontvangen? Wat te doen als? De Sodexo Card ®, uw voornaamste voordelen! 3
Wat is de Sodexo Card® (1/2)? De oplossing die Sodexo gekozen heeft voor de dematerialisatie van de papieren maaltijdcheque (Lunch Pass®); Kaart met chip en PIN-code, een oplossing die voor de meeste mensen al ingeburgerd is; Persoonlijk, ze is eigendom van de werknemer; Gebaseerd op de huidige veiligheidsmaatregelen van de bankkaarten; Het grootste aanvaardingsnetwerk, bruikbaar zowel in uw supermarkt als bij de kleine handelaars in uw buurt; Card Stop service – 1 enkel telefoontje volstaat om al uw kaarten te blokkeren; Consumentendienst voor al uw vragen en opmerkingen. 4 4
Wat is de Sodexo Card®(2/2)? 1 2 4 5 3 1. Persoonlijke chipkaart 2. Titularis van de kaart 3. Kaartnummer 4. Telefoon Consumentendienst 5. Website om toegang te krijgen tot alle voordelen en de Sodexo rekening 5 5
Hoe uw Sodexo Card® gebruiken? (1/3) Het bedrag van uw elektronische maaltijdcheques zal gestort worden op uw Sodexo-rekening , uw Sodexo Card® laat toe deze te besteden; Net zoals bij de papieren maaltijdcheques, zijn uw: - Uitgaven exclusief voor aankopen van voeding (maaltijden of voedingswaren); - Elektronische maaltijdcheques geldig voor een periode van 12 maand Ga deze geldigheidsdata altijd goed na! Bij elke transactie worden eerst de oudste elektronische maaltijdcheques beschikbaar op uw Sodexo-rekening gebruikt (First in First out principe); Het bedrag van een transactie wordt afgetrokken van het totaal beschikbare saldo op uw Sodexo-rekening, dit zonder rekening te houden met de waarde van een maaltijdcheque (bvb. 7€). 6 6
Hoe uw Sodexo Card® gebruiken? (2/3) De Sodexo Card® is voorzien van een PIN-code voor de validatie van uw betalingen en dit om een veilig gebruik te kunnen garanderen (het saldo van de Sodexo Card® rekening kan tot €1.800 bedragen). Aan de hand van uw PUK-code zult u uw PIN-code kunnen beheren (wijziging, desactivatie/activatie ) U wenst uw PIN-code te wijzigen? De PIN-code kan op elk moment gewijzigd worden U wenst uw PIN-code te desactiveren? Geen validatie meer van toekomstige transacties Transacties zullen dan ook minder beveiligd worden (vooral bij diefstal of verlies) PIN-code kan op elk moment opnieuw geactiveerd worden 7 7
Hoe uw Sodexo Card® gebruiken?(3/3) U kiest ervoor om uw PIN-code te wijzigen: Bel onze Consumentendienst op 02/547.55.02 (vocale dienst 24u/24u, 7d/7d); Hou uw Sodexo Card en uw brief met PIN- en PUK-code bij de hand; Volg de instructies tot bevestiging van het bericht dat de wijziging geregistreerd is. 1ste transactie na wijziging PIN-code: Validatie van de transactie aan de hand van een PIN-code; Hier zal u nog uw oude PIN-code moeten gebruiken; Opgepast: het is dus pas bij de 2de transactie dat u uw nieuwe PIN-code zult kunnen gebruiken (nieuwe code wordt automatisch gelinkt aan uw kaart) De deactivatie gebeurt volgens dezelfde stappen als de wijziging van de PIN-code. Het is dus pas bij de 2de transactie dat u geen PIN-code meer zal moeten invoeren om de transactie te valideren. Het is dus uiterst belangrijk dat de documenten met PIN/PUK-codes zorgvuldig bewaard worden! 8
Hoe verloopt een transactie? Zeg dat u wenst te betalen met uw Sodexo Card®; Voer uw Sodexo Card® in de betaalterminal; Controleer het bedrag op het scherm van de terminal; Bevestig uw transactie door uw PIN-code in te geven (behalve indien u deze gedesactiveerd heeft). Saldo is toereikend Transactie is voltooid; U krijgt een kopie van het ticket. Saldo is ontoereikend Transactie niet goedgekeurd; Overzicht beschikbare bedrag; Vervolledig de transactie met ander betaalmiddel. 9 9
Hoe uw uitgaven opvolgen (1/3)? Verschillende kanalen om het saldo, de geldigheidsduur van de elektronische cheques en de historiek van de stortingen/transacties na te gaan Automatische melding van een storting/vervaldatum via e-mail (en/of per sms – optie) “Self-Service” Module – Consumentendienst (24u/24u-7d/7d) Kassa/ transacties Ticket Display van de betaalterminal Beveiligde zone www.sodexo4you.be Smartphone applicatie MySodexo 10
Hoe uw uitgaven opvolgen (2/3)? Uw beveiligde zone www.sodexo4You.be Historiek van de transacties Huidig saldo Vervaldatum Informatie aanvaardingsnetwerk Beheer van de persoonlijke gegevens In-of uitschrijven magazine/newsletter Enz. 11
Hoe uw uitgaven opvolgen (3/3)? Smartphone applicatie MySodexo Downloadbaar via www.sodexobenefits.be Vinden van aanvaardingspunten a.d.h.v de « geo-localisatie » functionaliteit Consumentendienst contacteren d.m.v 1 eenvoudige click Toegang tot de exclusieve acties &voordelen van de maand 12
Waar betalen met uw Sodexo Card®? Gebruik uw Sodexo Card® in meer dan 12.000 aanvaardingspunten - uw favoriete restaurants/handelaars, gemakkelijk te herkennen dankzij de Sodexo Card® sticker: Aan de ingang van de winkel/het restaurant en/of; Op de betaalterminal. « Suggereer een aanvaardingspunt » op www.sodexobenefits.be Online tool – laat de begunstigden toe om een netwerk op maat uit te bouwen « Self-Affiliation » tool op www.sodexobenefits.be Online tool – laat de verkooppunten toe zich gemakkelijk aan te sluiten 13 13
Wat zal u ontvangen (1/2)? 2 omslagen met volgende inhoud: een beveiligd document met persoonlijke toegekende PIN/PUK-codes (Dag 1) een informatief document, waarop ook de Sodexo Card ® gekleefd is & een praktische gids (Dag 3) 14
Wat zal u ontvangen(2/2)? Het menu « Mijn profiel beheren » op www.sodexo4you.be laat de begunstigde toe om: zijn persoonlijke gegevens te beheren zich in- of uitschrijven voor de newsletter en/of magazine 15
Wat te doen als? Surf op www.sodexo4you.be of neem contact op met onze Consumentendienst via info-sodexocard.be@sodexo.com of 02/347.55.02 16 16
De Sodexo Card®, uw voornaamste voordelen! Veiligheid: geheime code voor de validatie van uw betalingen en nummer Card Stop in geval van verlies of diefstal; Gemak: ingeburgerd, wordt gebruikt zoals een bankkaart; Snelheid: snelle transacties, geen manipulatie van papieren cheques aan de kassa en automatisch opladen van uw Sodexo-rekening; Mobiliteit: één enkele kaart in plaats van meerdere cheques en vooral één kaart altijd op zak; Toegankelijkheid: saldo van uw Sodexo-rekening altijd beschikbaar via verschillende kanalen; Ecologisch: een klein gebaar voor het milieu. 17
Bedankt voor uw aandacht!