Possessive forms of nouns

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Leren Leren in de praktijk 4 maart 2009
Advertisements

Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Een elfje maken over Canada
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
7.2: Geschiedenis van de verzorgingsstaat
Taaltheorie en Taalverwerking Week 5: – Natuurlijke Taal Syntax. (Uitbreiding op CFG: Features.) – Human Parsing: Center-Embedding.
Werken met BRICKS 11maart 2011 Onno Rook
Lesson Friday 27th September 3Ke3. Plattegrond Mededelingen  SO cijfers Lesson 6 krijgen jullie maandag  SO’s inhalen en toetsen inhalen na.
7.2: Geschiedenis van de verzorgingsstaat
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Rube Goldberg wedstrijd (kettingreactie)
Spelling d/t.
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Werkwoorden en tijden van het werkwoord. Spoorboekje Oefening werkwoorden Uitleg werkwoorden Uitleg tijden Oefening tijden Wat gaan we leren? Jullie kunnen.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Lijdend Voorwerp Juni 2014.
Activerende teksten.
Hoofdstuk 3. De vroege middeleeuwen § 3.24 vwo – 1 dec 2015.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Grammatica voorzetselvoorwerp.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Hoofdstuk 3 Grammatica zinsdelen
Activerende werkvormen
KRITISCH DENKEN 11 Co-premissen II © Kritisch Denken.
Lesweek 2 Theorie pagina 173 t/m 181 De Schijf van Vijf
Possessive forms of nouns
Observeren en rapporteren
Trappen van vergelijking Dan mij?…als ik?
The past simple Grammar.
Spelling woorden met lange klank
Demonstrative pronouns Aanwijzende voornaamwoorden
Woorden/uitdrukkingen met een vast voorzetsel
Toets instructie allesvoorengels.nl.
Aantrekkelijk formuleren
English listening lesson Christiaan van der Logt
Eisen aan de uitleg De uitleg mag niet langer duren dan zeven minuten
De taaltaak
Jonas Wood.
Bladzijde 91 van je tekstboek
Het hele verhaal Genesis 2:1
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Les 1 Hoofdstuk Ecologie
Toets instructie allesvoorengels.nl.
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde
Vergelijkingen oplossen
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
GRAMMATICA Unit 3 klas 2 Aanwijzende voornaamwoorden, bezittelijke voornaamwoorden, de voltooide tijd en het lidwoord a/ an.
Interview verslag schrijven
Toets instructie allesvoorengels.nl.
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Je eigen omgeving in beeld
Les 3: regels en afspraken met de klas
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Welkom!.
Landschappen en klimaten
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

Possessive forms of nouns Marco Dijkstra & Lotte Boom

Wat gaan we doen Lesdoelen Uitleg Opdracht

Aan het einde van de les: Lesdoelen Aan het einde van de les: Weten jullie wanneer je ‘, ‘s & of + noun gebruikt. Kunnen jullie ‘, ‘s & of + noun correct toepassen.

The rules again, but in short Usage Example ‘s Singular nouns Marco‘s sunglasses James’s book ’ Names of nouns that end in -s Iris’ phone plurals Focus on last noun ‘ = ending in s ’s = ending in other letters The dancers’ costumes Marco & Lotte’s grammarbook Of + noun Things and places A map of Leeuwarden The park of Leeuwarden Bij namen die eindigen op –s mag je de ’ / ‘s beide gebruiken.

Opdracht WAT Een verwerkingsopdracht over de possessive forms of nouns HOE Er worden enkele voorwerpen getoond. Per voorwerp maken jullie als groep een passende zin. HULP ? Je groepsgenoten mag je om hulp vragen. Mochten jullie er nog niet uitkomen, kom bij ons. TIJD 2 minuten; zinnen maken over de voorwerpen die getoond zijn. 2 minuten; bespreken van de gemaakte zinnen. UITKOMST Correct geformuleerd zinnen volgens de net geleerde regels. KLAAR ? Probeer zinnen te maken met voorwerpen die je ziet in de klas.

Aan het einde van de les: Lesdoelen Aan het einde van de les: Weten jullie wanneer je ‘, ‘s & of + noun gebruikt. Kunnen jullie ‘, ‘s & of + noun correct toepassen.

Lees Unit 6 van MyGrammarLab. Huiswerk Lees Unit 6 van MyGrammarLab. Maak de oefeningen die bij dit hoofdstuk horen. C mag je overslaan.