Masterclass Event Academy Kampen SPONSORBROKER-MATCHMAKER

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Advertisements

21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Ouders en Kinderen Centraal
Sponsorwerving – Welkom!.
Huib Rouwenhorst AGOVV AGOVV Apeldoorn meer dan voetbal nBVOi.o. meer dan voetbal.
HR Beleid Nathalie Slechte
‘Nee zeggers’ – bewoners die niet meedoen
1 Case 1: De kernwaarden van het WK en EK Voetbal.
Talenten ‘vinden & binden’
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Personal branding jongeren Recrutering 2.0
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Bureau X? The fun way to success 1. Gedeelde beliefs zijn het hart van de organisatie De hele organisatie is opgebouwd om deze beliefs te versterken en.
Presentatie Respons Amsterdam
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
New Landscaping 2020 © Een zoektocht naar de realiteit van overmorgen Het recht om te dromen Realiseer deze met alle energie Blijf er in geloven en werk.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
In opdracht van Overlast in Amsterdam West ‘Het Columbusplein’ Project Ondernemen De Haagse Hogeschool Jeoffrey van Zijp.
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Groningse sportevenementen ambitie Sportevenementen.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
Kenniscentrum Events Wat is het Kenniscentrum Events Het Kenniscentrum beoogt de partner te zijn voor het aanjagen van ontwikkelingen,
>> Als het gaat om innovatie Agentschap NL Robert van Haaften Innovatieadviseur Masterclass High Growth Forum 10 juni 2013 Willem-Jeroen Stevens CEO Transparent.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Sociale media bij HR & jobs
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
>> Als het gaat om internationaal ondernemen en samenwerken Kansen in China voor Nederlandse bedrijven: Exporteren en investeren in China NL EVD Internationaal.
WK Wielrennen De legacy van grote sportevenementen
LET’s get Social.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sport Eventbeleving met Data
Social Media & Sport Deel I
Academics For Companies Leuven
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Dinsdag 10 juli 2018 Haarlem EventStreet |.
HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?
Laat ik mij voorstellen:
Plaats, datum bijeenkomst
Menselijke Maat Begrijpelijke Taal
Naar een nieuw economisch systeem
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
De meerwaarde van side-events
Workshop Verander en blijf trouw aan jezelf !
De meerwaarde van side-events
Nederland Filantropieland
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Masterclass Event Academy Kampen SPONSORBROKER-MATCHMAKER 15 februari 2018 SPONSORBROKER-MATCHMAKER

Projecten Northside Consult Eventbroker 1995 -2015

Projecten Northside Consult eventbroker 1995-2010 Stadion Feijenoord eventmanager Euro 2000 Rotterdam Ahoy‘ Kids Adventure 2001 FIFA World Cup Japan Korea 2002 UEFA Cup Finale 2002 De Kuip WK voetbal tot 20 Kerkrade 2005 Den Haag Marketing & Events & Topsport Provincie Friesland evenementenbeleid Gemeente Den Haag: Den Haag Unicef Stad Strand Sport Stadion Scheveningen Ducos Festivals Dunya Parkpop Zomercarnaval

Projecten Northside Consult eventbroker 2005-2018 Grand Depart Tour de France The Hague Jazz Zomercarnaval Rotterdam Dunya Festival Rotterdam Parkpop Den Haag Amsterdam Roots Festival Redhead Days Breda IJsbeelden festival Zwolle Bevrijdingsfestival Den Haag Rotterdam Unlimited Oranjebitter Waterpoort Armada Tentoonstelling De aanval Tentoonstelling The Power of Poison North Sea Regatta Volvo Ocean Race Den Haag Hartstichting 11 strandentocht Volvo Ocean Race Cardiff Luxor Theater 100 jaar A1World Combat Cup Giovanni van Bronckhorst Foundation Esports House 010 DCL DDC MDM

A Tale of Experience Sponsorbroker Matchmaker Eventbroker Liaison Inspirator stimulator facilitator Katalysator creator.

Beweegredenenen sponsor om te participeren

For Matchmaking Exposure Relatiemarketing Content Duurzaamheid Uniciteit Beleving Ervaring Associatie Kernwaarden Omzet/Sales MVO Superdiversiteit

Wat heb je nodig als Sponsorbroker Matchmaker Sponsorbroker Wat heb je nodig als Sponsorbroker

Creativiteit Inspelen op ontwikkelingen Verbanden Leggen Band opbouwen Enthousiasme Overtuigingskracht Meedenken Loyaliteit Persoonlijke voorkeur Gunnen

Stappen Matchmaker

Visie Missie Strategie Associatie Kernwaarden propositie

Hoe leg je contact

Deskresearch Linkedin Social media Netwerk Bijeenkomsten Congressen workshops Collega’s Introductie via BN ers, bewindslieden, captains of industrie Bellen bellen bellen

Opstellen prospectlijsten

Nieuwsbrieven Vakliteratuur Sponsorlijsten festivals Advertenties Impulsen op straat Kamer van Koophandel Samenwerkingspartners Brainstorm sessies Congressen Seminars

Praten en luisteren

Vragen stellen Informeren Luisteren Analyseren Voorstellen maken

Wie benader je binnen een bedrijf

CEO Leden Raad van Commissarissen Corporate Sponsormanager Brand manager Persoonlijke contacten PR Manager Secretaresse Mediabureaus Reclamebureaus Communicatie Marketing Bureaus

Sponsorpakketten of Maatwerk

Gold silver bronze Experience marketing Activatie Integratie merk evenement

Sponsorfinding vanuit de vragende partij

Verschil sponsoring vanuit bedrijf of vanuit evenement Verschil gratis of betaalde evenementen

Brandingsmogelijkheden

Brand awareness Brand building Product branding Corporate branding Brand development Brand association Brand equity Brand Essence Brand extension Brand family

Tips an Tricks

Benader persoonlijk Ga voor de Top Wees Positief Vertel Spannend verhaal Wees oplossing Blijf aan zet Ga voor de extra Mile Maak het verschil

E mail:wim@event-broker.com Twitter: event_broker Contact: Wim Noordzij Mob:0653142432 E mail:wim@event-broker.com Twitter: event_broker

Stelling 1 Een evenement dat niet zonder subsidie kan heeft geen bestaansrecht

Stelling 2 Partners mogen geen invloed hebben op de inhoud van het evenement

Stelling 3 Alleen evenementen die ook waarde hebben voor de citymarketing van de stad moeten in aanmerking kunnen komen voor subsidie van de gemeente

Stelling 4 Er moet een verplichte evenementenbelasting komen voor bedrijven in de binnenstad, die economisch voordeel hebben van een evenement dat verdeeld wordt onder de evenementen

Stelling 5 In deze tijd kan een evenement niet alleen maar draaien op vrijwilligers. De kern van de organisatie moeten professionals zijn

Stelling 6 In deze tijd zijn de risico’s te groot om nog grootschalige evenementen met veel bezoekers in de stad te organiseren. De eisen voor veiligheid, mobiliteiten logistiek worden te groot voor organisatoren om te dragen.