De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

Verwante presentaties


Presentatie over: "HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?"— Transcript van de presentatie:

1 HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?
Kop 6/12/2018 HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN? Redelijk ongeregeld : de congresdag voor de actieve student Vrijdag 22/9/2017 – 16u – D220 Dirk Van de Wiele (Dixie) Voet

2 DAT VRAAGT Een professionele aanpak
Sponsoring anno 2017 DAT VRAAGT Een professionele aanpak HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

3 Een pro-actieve aanpak
Professionele aanpak Een pro-actieve aanpak Je wil iets organiseren maar hebt niet de nodige financiële middelen. Hoe ga je die middelen bij elkaar krijgen? Welke manieren van fondsenwerving? Wie te contacteren? Welke boodschap? Is er een ideale werkwijze? HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

4 Voor wat hoort wat “den bedelzak” “de handdruk” = bouw een relatie op”
HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

5 Verschillende kanalen
fondsenwerving Verschillende kanalen Maecenas Toelagen Subsidies Crowdfunding Deelnemers bijdragen Sponsoring HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

6 WAT KAN JE VERWACHTEN? Meer dan centen alleen Logistieke steun
Materiële steun Financiële steun HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

7 Het sponsordossier Een planmatige aanpak
Je zal stap per stap moeten werken : Lijst opmaken van potentiele sponsors (van familie over vrienden, kennissen, … tot multinationals met een link naar jouw project) Dossier opmaken (kort, krachtig, visueel, … besef dat bedrijven elk jaar 100den aanvragen binnenkrijgen, zorg dat de jouwe er uitspringt). Dossier gericht verzenden (niet alle bedrijven, maak een selectie van 10 tot 20 bedrijven waarvan je aanvoelt dat deze een link hebben met je event/project). Opvolgen via telefoon om te polsen of het goed is aangekomen. Via telefoon polsen naar wie de juiste persoon binnen de firma is en aansluitend met deze persoon een afspraak maken voor een kennismaking. Persoonlijk gesprek met de contactpersoon voor korte presentatie (max. 10minuten) … zorg dat je met de juiste persoon aan tafel zit. HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

8 Het sponsordossier Een planmatige aanpak En volg op …
Tot in de “eeuwigheid” … Focus op het opbouwen van een relatie, en niet van gewoon één keer centen incasseren. HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

9 99 x NEEN 1 x JA V vs R TIPS & TRICKS Van 1% naar 10%
HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

10 BE A PROFESSIONAL ! HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

11 “build massive rapport”
Basis van succes “build massive rapport” Leg de basis van een “relatie” Neem de tijd Wees je ervan bewust dat je met professionals te maken hebt. Verspil hun (en jouw) tijd niet nodeloos. Zorg dat je hun dienst/product kent … je gaat niet zomaar centen vragen, je wil een win-win creëren Het is niet de bestemming die telt maar de weg ernaar toe. HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

12 KEN JE POTENTIËLE SPONSOR
MIMICS MASSIVE REPORT KEN JE EIGEN “PRODUCT” KEN JE POTENTIËLE SPONSOR en MATCH Kies je prospects … soms beter 10 op maat dan 100 in het wild HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

13 Spreek de taal van de potentiele sponsor …
HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

14 Een pro-actieve aanpak
Spreek “win-win” Een pro-actieve aanpak What’s in it for me? Zorg dat je weet waarvoor het bedrijf staat. Niet enkel hun product of dienst … ga op zoek naar hun “core”, de missie, visie, kernwaarden, … en eventueel even checken welke organisaties al van sponsoring van hen hebben genoten. Pas je boodschap aan het product of dienst van de potentiele sponsor aan. Geef kort en duidelijk weer wat je met je event wil bereiken. Leg hierbij altijd de nadruk op de waarden van de VUB en hoe daar een link met het bedrijf te leggen is. Waarom moet hij centen vrij maken voor jouw project? Welke meerwaarde heeft jouw event voor het bedrijf? HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

15 Al ruim 180 jaar bouwt de VUB mee aan een betere samenleving als een vooruitstrevende, vrij onderzoekende en kritisch denkende universiteit. Vanuit onze internationale hoofdstad Brussel zijn we verbonden met de wereld. Een onafgebroken streven naar kennis, inzicht en verlichting vormt de rode draad bij alles wat we doen op het vlak van onderwijs, onderzoek en maatschappelijk engagement. Tegelijk blijven we inzetten op een heel persoonlijke en democratische benadering die alle leden van de VUB-community sterker maakt, zodat ze succesvol hun rol kunnen opnemen in de wereld van vandaag en morgen. VUB DAT ZIJN wij HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

16 Ga op zoek naar de juiste man/vrouw
the decisionmaker Who’s got the money? HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

17 De handdruk – basis van een relatie
BUILD MASSIVE REPORT De handdruk – basis van een relatie YOU NEVER GET A SECOND CHANCE ON A FIRST IMPRESSION … HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

18 START OP HET JUISTE MOMENT
DEADLINES Besef dat hoe groter het bedrijf, hoe eerder de jaarbegroting is opgemaakt. En eens de jaarbegroting opgemaakt krijg je nog maar één antwoord “misschien volgend jaar” … . Neem de tijd … doe tijdig je aanvraag … volg het stappenplan en wees geduldig. HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

19 oefening Reach for succes Jouw event/project Je potentiele sponsor
Je boodschap HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

20 GO FOR IT!


Download ppt "HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?"

Verwante presentaties


Ads door Google