Masterclass Event Academy Kampen SPONSORBROKER-MATCHMAKER 15 februari 2018 SPONSORBROKER-MATCHMAKER
Projecten Northside Consult Eventbroker 1995 -2015
Projecten Northside Consult eventbroker 1995-2010 Stadion Feijenoord eventmanager Euro 2000 Rotterdam Ahoy‘ Kids Adventure 2001 FIFA World Cup Japan Korea 2002 UEFA Cup Finale 2002 De Kuip WK voetbal tot 20 Kerkrade 2005 Den Haag Marketing & Events & Topsport Provincie Friesland evenementenbeleid Gemeente Den Haag: Den Haag Unicef Stad Strand Sport Stadion Scheveningen Ducos Festivals Dunya Parkpop Zomercarnaval
Projecten Northside Consult eventbroker 2005-2018 Grand Depart Tour de France The Hague Jazz Zomercarnaval Rotterdam Dunya Festival Rotterdam Parkpop Den Haag Amsterdam Roots Festival Redhead Days Breda IJsbeelden festival Zwolle Bevrijdingsfestival Den Haag Rotterdam Unlimited Oranjebitter Waterpoort Armada Tentoonstelling De aanval Tentoonstelling The Power of Poison North Sea Regatta Volvo Ocean Race Den Haag Hartstichting 11 strandentocht Volvo Ocean Race Cardiff Luxor Theater 100 jaar A1World Combat Cup Giovanni van Bronckhorst Foundation Esports House 010 DCL DDC MDM
A Tale of Experience Sponsorbroker Matchmaker Eventbroker Liaison Inspirator stimulator facilitator Katalysator creator.
Beweegredenenen sponsor om te participeren
For Matchmaking Exposure Relatiemarketing Content Duurzaamheid Uniciteit Beleving Ervaring Associatie Kernwaarden Omzet/Sales MVO Superdiversiteit
Wat heb je nodig als Sponsorbroker Matchmaker Sponsorbroker Wat heb je nodig als Sponsorbroker
Creativiteit Inspelen op ontwikkelingen Verbanden Leggen Band opbouwen Enthousiasme Overtuigingskracht Meedenken Loyaliteit Persoonlijke voorkeur Gunnen
Stappen Matchmaker
Visie Missie Strategie Associatie Kernwaarden propositie
Hoe leg je contact
Deskresearch Linkedin Social media Netwerk Bijeenkomsten Congressen workshops Collega’s Introductie via BN ers, bewindslieden, captains of industrie Bellen bellen bellen
Opstellen prospectlijsten
Nieuwsbrieven Vakliteratuur Sponsorlijsten festivals Advertenties Impulsen op straat Kamer van Koophandel Samenwerkingspartners Brainstorm sessies Congressen Seminars
Praten en luisteren
Vragen stellen Informeren Luisteren Analyseren Voorstellen maken
Wie benader je binnen een bedrijf
CEO Leden Raad van Commissarissen Corporate Sponsormanager Brand manager Persoonlijke contacten PR Manager Secretaresse Mediabureaus Reclamebureaus Communicatie Marketing Bureaus
Sponsorpakketten of Maatwerk
Gold silver bronze Experience marketing Activatie Integratie merk evenement
Sponsorfinding vanuit de vragende partij
Verschil sponsoring vanuit bedrijf of vanuit evenement Verschil gratis of betaalde evenementen
Brandingsmogelijkheden
Brand awareness Brand building Product branding Corporate branding Brand development Brand association Brand equity Brand Essence Brand extension Brand family
Tips an Tricks
Benader persoonlijk Ga voor de Top Wees Positief Vertel Spannend verhaal Wees oplossing Blijf aan zet Ga voor de extra Mile Maak het verschil
E mail:wim@event-broker.com Twitter: event_broker Contact: Wim Noordzij Mob:0653142432 E mail:wim@event-broker.com Twitter: event_broker
Stelling 1 Een evenement dat niet zonder subsidie kan heeft geen bestaansrecht
Stelling 2 Partners mogen geen invloed hebben op de inhoud van het evenement
Stelling 3 Alleen evenementen die ook waarde hebben voor de citymarketing van de stad moeten in aanmerking kunnen komen voor subsidie van de gemeente
Stelling 4 Er moet een verplichte evenementenbelasting komen voor bedrijven in de binnenstad, die economisch voordeel hebben van een evenement dat verdeeld wordt onder de evenementen
Stelling 5 In deze tijd kan een evenement niet alleen maar draaien op vrijwilligers. De kern van de organisatie moeten professionals zijn
Stelling 6 In deze tijd zijn de risico’s te groot om nog grootschalige evenementen met veel bezoekers in de stad te organiseren. De eisen voor veiligheid, mobiliteiten logistiek worden te groot voor organisatoren om te dragen.