Septembre 18.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Themaweek Water Sectie Techniek.
Advertisements

Het directe en onder hoge druk inspuitsysteem door
VOERTUIGCONTROLE AUDI A1
Airco Fresh Reinigt de air conditioning.
Indicateur diagram Het indicateurdiagram of PV diagram.
High pressure Direct Injection
(E)OBD.
De Technologie van de Roetfilter.
Cilinders De motoren van de pneumatische automatisatie
LTA is gewoon asfalt Marc Eijbersen CROW.
Fysica Hoofdstuk 3 Waarneming.
Warmtepomp en energieopslag Ing. J. Tent 12 juni 2008
Logische schakelingen
Innovatie is onze 2de Natuur – Het hybride concept
Hoofdstuk 2 Aarde: klimaatzones en landschappen Paragraaf 6 en 7
THERMODYNAMICA Hoofdstuk 5
Hoofdstuk 6 THERMODYNAMICA
2.2 – Het Middellandse Zeeklimaat
Hoofdstuk 2: Verbranden en verwarmen
Sledge Hammer.
Wetgeving Trillingen C.J. Dietvorst Arbeidsinspectie Vakgroep Arbeidshygiëne.
5.3 verschillen in klimaten
Door: Jaap Wilmink, Peter Lakeman en Jetske Vleugel
-> sponsors en sportclubs verdienen het samen!
1.5 De snelheid van een reactie
BART PRINS KLAAS MULDER JACHTBOUW VETUS CENTER NOORD-HOLLAND
Wat is een tropische orkaan?
VOERTUIGCONTROLE VOLKSWAGEN TIGUAN
Warmtepompen.
Is onderhoud uitvoeren nuttig ?. TEST UITGEVOERD IN gestopt met reinigen elektrische motor van pomp tempereertoestel 06 maart 2011 magneetkoppeling.
Daar is DE ZON! Daar is de zon eindelijk weer! De grijze winter is voorbij, bomen en bloemen groeien en bloeien, lammetjes dartelen in de wei.
C5 regeling “Plug & Play” met nóg meer installatiegemak! Nieuw!
Chemische opslag van elektrische energie
Elektriciteit H 3 Elektriciteit De wet van Ohm Ing W.T.N.G. Tomassen.
H 3 Elektriciteit De wet van Ohm Ing W.T.N.G. Tomassen Elektriciteit.
Leidingstelsels en toebehoren
7. Een wereld vol verschillen
5. Een wereld vol verschillen?. Zijn de volgende hypotheses correct of vals? Leg duidelijk uit waarom!
Mechanisatie en milieu:. Welke dingen belasten het milieu en de mens. Uitlaatgassen Brandstof Oliën Geluid Smeermiddelen Koelvloeistof.
Techniek Maaidorser.
Module 6 Basis pneumatiek
B(B)OK –controle. Brandstof.
Alle mechanische onderdelen lopen langs elkaar heen.
Machines onderhoud.
Onderhoud motoren.
Vier Noorder Koggen 16 mei 2013.
Koelsysteem. Het voorkomen van oververhitting Twee koelsystemen:
Uitlaatgassen nabehandeling Roetfilter ‘DPF’ en katalysator ‘SCR’
Klein vaarbewijs 7e bijeenkomst.
CO2 prestatieladder van Stef Jonker
Optimaliseren van uw cv installatie
Meer rendement uit de HR ketel
Vragen en Antwoorden FAQ’s
Elektriciteit H 3 Elektriciteit De wet van Ohm Ing W.T.N.G. Tomassen.
De regel van drieën De regel van drieën is een oplossingsmethode.
Euronorm voor diesel generatoren
CV Inregelen Comfort verbetering Gemiddeld minder gasverbruik
Verduurzaming warmte bestaande bouw
Problemen m.b.t. landbouw en water: hoge verdampingsgraad
Hoe haal je meer rendement uit de HR ketel?
Wat is warmte? Eerst iets over energie Warmteoverdracht technieken
Kleine hoeveelheden bemesten onder droge omstandigheden
WAAROM CO2? Uitfasering huidige koelmiddelen, R404a / R410a / R507 / R407C Prijsdruk en schaarste op de huidige chemische koelmiddelen Alternatieven zijn.
Brandstofverbruik.
MONOBLOK AIRCONDITIONERS
Workshop Data loggen Studyevent 15 maart, Eindhoven/Helmond
WELKOM. WELKOM + INHOUD VAN DE TRAINING Toepassing van het HP5 inspuitsysteem. Systeemoverzicht. Componenten LP gedeelte. Componenten HP gedeelte.
Ademhaling en Verbranding
Paragraaf 1 Wat is verbranding?.
Transcript van de presentatie:

septembre 18

septembre 18

Toepassing : DW10 TD septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH ALGEMEEN HDi SID 801 systeem Zogenaamd “tweede-generatie” systeem Maximum brandstofdruk van 1500 bar (1350 met Bosch systeem) Druk bij stationair draaien 220 bar (300 met BOSCH systeem) septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH ALGEMEEN Minder dieselgeluiden bij stationair draaien Meer vermogen beschikbaar bij hogere toerentallen Lagere uitlaatgastemperatuur bij hoge toerentallen Betere beheersing uitlaatgasemissies septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH LAGEDRUK CIRCUIT Uitvoering : Lagedrukopvoerpomp opgenomen in hogedrukpomp Overdrukklep in pomphuis Opbrengstregelaar Zeer effectieve waterafscheider Opvoerpomp type “balg“ voor ontluchten filter Gevolgen : Geen opvoerpompgeluiden bij aanzetten kontakt Minder retourbrandstof Geen pulsatiedemper o Kans op drooglopen bij lege tank septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH HOGEDRUK POMP Slagvolume 0.8 cc/omw Twee regelaars opgenomen in de pomp opbrengstregelaar drukregelaar septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH HOGEDRUK POMP Gevolgen aanzienlijk snellere drukstijging sneller aanslaan zowel bij koude als warme motor minder brandstof circulatie lagere brandstof temperaturen bij deellast (gemiddelde temp. ongeveer gelijk aan common railsysteem, door grotere hoeveelheid retour verstuiver) o niet zelfaanzuigend / ontluchten bij vervangen filter o kostprijs pomp septembre 18

Piëzo-elektrische verstuiver bediening VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH VERSTUIVERS Piëzo-elektrische verstuiver bediening Uitvoering halfgeleider techniek geen spoel ! stuurspanning ca. 140V septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH VERSTUIVERS Piëzo-elektrische verstuiver bediening Gevolgen nauwkeuriger voorinspuiting minder inspuitvertraging effectieve verbranding minder verbrandingsgeluiden aanpak CO uitstoot bij de bron lichtere katalysator minder brandstofverbruik o meer verstuiver geluid, piëzo element o zeer gevoelig voor elektrische onderbreking septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH HAND OPVOERPOMP septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH HAND OPVOERPOMP septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH HOGEDRUK POMP 1. pomphuis 2. drukregelaar 3. opbnrengstregelaar 4. hogedruk uitgang 5. brandstof aanvoer 6. brandstof retour septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH HOGEDRUK POMP stekkeropbrengstregelaar stekkerdrukregelaar septembre 18

2. elektromagneet opbrengstregelaar 3. hogedruk plunjers 1. schottenpomp 2. elektromagneet opbrengstregelaar 3. hogedruk plunjers 4. elektromagneet drukbregelaar 5. overdrukklep lagedruk 6. anti-retourklep in het smeersysteem 7. klep opbrengstregelaar 8. (hoge)drukregelaar a. brandstof aanvoer b. brandstofgalerij (common rail) c. brandstof retour septembre 18

Bediening van de regelaar gaat via RCO regeling VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH OPBRENGSTREGELAAR In rust gesloten. Bediening van de regelaar gaat via RCO regeling VERBODEN TE DEMONTEREN ! septembre 18

VERBODEN TE DEMONTEREN ! VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH DRUKREGELAAR In rust geopend. Bediening van de regelaar gaat via RCO regeling VERBODEN TE DEMONTEREN ! septembre 18

Galerij is gelast en zeer nauwkeurig bewerkt . VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH BRANDSTOFGALERIJ (COMMON RAIL) Galerij is gelast en zeer nauwkeurig bewerkt . DEMONTAGE van de DRUKSENSOR is VERBODEN! septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH PIEZO-ELEKTRISCH BEDIENDE VRSTUIVERS Er zijn GEEN verstuiver klassen Het is VERBODEN de STEKKER van een VERSTUIVER los te nemen, als de motor draait ! septembre 18

modulaire stekkers 112 polig VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH EBE MOTOR modulaire stekkers 112 polig septembre 18

Om te voorkomen dat de brandstofcircuit droog loopt en de VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH HET VOORKOMEN VAN LEEGRIJDEN / DROOGLOPEN Om te voorkomen dat de brandstofcircuit droog loopt en de pomp beschadigd, heeft de motor EBE een speciale functie. Deze functie werkt in twee fasen op het moment dat de brandstof tank het minimum niveau bereikt. septembre 18

VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH VOORKOMEN LEEGRIJDEN / DROOGLOPEN Aangaan lampje brandstofniveau minimaal 3,4 liter of max. 65km Verminderd motorkoppel (-40%) en vollastacceleratie onmogelijk ; foutcode 1,6 liter of max. 35km 0 km of 5 liter 100km 0 liter Motor slaat af en kan niet meer gestart worden Minimaal bijvullen tot boven de 5 liter !! septembre 18

Voorwaarden • Auto moet stilstaan. • Motor temperatuur: 80 - 90°C. VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH DIAGNOSE Voorwaarden • Auto moet stilstaan. • Motor temperatuur: 80 - 90°C. • Accuspanning: 12,0 - 14.7 V. • Omgevingstemperatuur: ~ 20°C . • Brandstoftank: tenminste halfvol. • Alle elektrische/mechanische verbruikers moeten zijn uitgeschakeld. septembre 18

septembre 18