Samenwerken en communicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Advertisements

Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
6 sleutelbegrippen lesopbouw
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Leidinggeven Management Eerste verkoper.
Johari venster & feedback
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Portfolio
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
Begeleiden Management Verkoopspecialist.
Communicatie Communicatieproces Communicatievormen Communicatielijnen
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Leidinggeven H3 Overleg Logistiek supervisor.
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
Leidinggeven H8 Begeleiden en controleren Logistiek supervisor.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Methodiek: Plancyclus
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
Infectieziekten in de GGZ Praktijktraining [Ruimte om eigen naam, organisatie en evt. datum in te vullen]
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Deel 4: Spreken en gesprekken
Communicatie 7e les.
Methodisch werken, wat is dat eigenlijk?
Communicatie 6e les.
Loopbaan en burgerschap les 2
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Samenwerken en communicatie
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Gesprekstechnieken Les 3.
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven Communicatie.
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Jij als werkplekbegeleider!
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Jij als werkplekbegeleider!
Werken in een arbeidsorganisatie
Samenwerken en communicatie
Communicatie 7e les.
Interculturele communicatie
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Omgaan met verschillen
Loopbaan en burgerschap les 3
Omgaan met verschillen
gesprekstechnieken Les 2
Besturen en Communiceren
Inspelen op innovaties
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Denken en doen.
Transcript van de presentatie:

Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie

Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Taakopdrachten en instructie Begeleiden Feedback Positieve en negatieve feedback Feedback geven, vragen en ontvangen

1 Communicatie 2 Feedback, begeleiden en instructie 3 Werkoverleg 4 21e-eeuwse vaardigheden

Opdrachten Enkelvoudige taakopdracht Meervoudige taakopdracht Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Opdrachten Enkelvoudige taakopdracht Meervoudige taakopdracht Instructie

Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Begeleidingsproces

Introductiefase Kennismaking Introductiegesprek Introductieprogramma Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Introductiefase Kennismaking Introductiegesprek Introductieprogramma Eindgesprek.

Introductieprogramma Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Introductieprogramma Met welke werkzaamheden begint de collega? Wanneer start hij met de andere werkzaamheden? Op welke manier maakt de collega kennis met collega’s en eventueel met klanten?

LSD-techniek Luisteren Samenvatten Doorvragen Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie LSD-techniek Luisteren Samenvatten Doorvragen

Werkfase Instrumenten om dagelijkse werk in goede banen leiden: Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Werkfase Instrumenten om dagelijkse werk in goede banen leiden: Werkplanning Werkoverleg Planbord.

Begeleidingsgesprek Wat wil de collega gaan leren? Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Begeleidingsgesprek Wat wil de collega gaan leren? Wat verwacht jij van de collega en wat verwacht hij van jou? Maak afspraken over hoe en hoe vaak je contact met elkaar hebt. Wat is zijn werkervaring op het moment dat hij wat nieuws gaat leren? Wat weet hij van het assortiment van de winkel? Wat weet hij al van de branche?

Coachgesprek Wat is de huidige situatie? Wat ging er goed? Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Coachgesprek Wat is de huidige situatie? Wat ging er goed? Wat kan beter? In welke fase van de ontwikkeling zit je nu? Welke activiteiten heb je tot nu toe gedaan? Waar ben je tegenaan gelopen? Zie je nog problemen voor de toekomst? Welke ondersteuning heb je nodig?

Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie

Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Kenmerken feedback Moet uitgaan van het doel van de actie of het gedrag. De feedback moet geen waardeoordeel zijn. Geef feedback direct na de activiteit. Positieve feedback Complimenten Negatieve feedback Kritiek

Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Feedback geven