Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie
Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Taakopdrachten en instructie Begeleiden Feedback Positieve en negatieve feedback Feedback geven, vragen en ontvangen
1 Communicatie 2 Feedback, begeleiden en instructie 3 Werkoverleg 4 21e-eeuwse vaardigheden
Opdrachten Enkelvoudige taakopdracht Meervoudige taakopdracht Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Opdrachten Enkelvoudige taakopdracht Meervoudige taakopdracht Instructie
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Begeleidingsproces
Introductiefase Kennismaking Introductiegesprek Introductieprogramma Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Introductiefase Kennismaking Introductiegesprek Introductieprogramma Eindgesprek.
Introductieprogramma Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Introductieprogramma Met welke werkzaamheden begint de collega? Wanneer start hij met de andere werkzaamheden? Op welke manier maakt de collega kennis met collega’s en eventueel met klanten?
LSD-techniek Luisteren Samenvatten Doorvragen Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie LSD-techniek Luisteren Samenvatten Doorvragen
Werkfase Instrumenten om dagelijkse werk in goede banen leiden: Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Werkfase Instrumenten om dagelijkse werk in goede banen leiden: Werkplanning Werkoverleg Planbord.
Begeleidingsgesprek Wat wil de collega gaan leren? Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Begeleidingsgesprek Wat wil de collega gaan leren? Wat verwacht jij van de collega en wat verwacht hij van jou? Maak afspraken over hoe en hoe vaak je contact met elkaar hebt. Wat is zijn werkervaring op het moment dat hij wat nieuws gaat leren? Wat weet hij van het assortiment van de winkel? Wat weet hij al van de branche?
Coachgesprek Wat is de huidige situatie? Wat ging er goed? Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Coachgesprek Wat is de huidige situatie? Wat ging er goed? Wat kan beter? In welke fase van de ontwikkeling zit je nu? Welke activiteiten heb je tot nu toe gedaan? Waar ben je tegenaan gelopen? Zie je nog problemen voor de toekomst? Welke ondersteuning heb je nodig?
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Kenmerken feedback Moet uitgaan van het doel van de actie of het gedrag. De feedback moet geen waardeoordeel zijn. Geef feedback direct na de activiteit. Positieve feedback Complimenten Negatieve feedback Kritiek
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Feedback geven