Creativiteits- sessie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Technische en economische kengetallen van rosés in 2008 Willeam Schoonhoven.
Advertisements

DE VERANDERINGEN IN DE FYSISCHE ASPECTEN VAN DE WERELD ZIJN ZO SNEL GEGAAN DAT WE NIET VERBAASD MOETEN STAAN OVER HET FEIT DAT ONZE … KENNIS DEZE NIET.
Creatieve Vaardigheden
Workshop creatief brainstormen
Marketing Werkgroep 6.
Medmec04 les 3 Engagement.
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Medmec 1 herfst Les 3.
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Brainstorming. In de loop der jaren is brainstorming zo populair dat het begrip wat inflatie heeft opgelopen. Als twee mensen bij de koffie iets hebben.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Ho 7: Creatief denken.
Ho 8: Portfolio.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Negatieve getallen door Kees Vleeming
S J P o i JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Visie & Strategie.
Trainingspresentatie
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Thomas Belmans Marijn Peeters
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Vergadering Florian Stiller. Agenda Bespreking van belangrijkste doelstellingen Hoe hebben we het gedaan? Overzicht van de organisatie Belangrijkste uitdagingen.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Personeelstraining Typ hier uw thema.
Creativiteits- sessie
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Een vergadering organiseren
kort presenteren - wat wordt de seriegrootte van de trainer
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
[Projectnaam] [Degene die de presentatie verzorgt]
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Deel 6: Lezen Hoofdstuk 2 Notulen 1.
Creativiteits- sessie
Degene die de presentatie verzorgt
Convergeren: keuzes maken
Slecht nieuws meedelen
Creativiteitssessie Naam van presentator.
Les 1: Introductie Marketing
Brainstormen Uw naam.
Presentatie bedrijfsplan
Trainingspresentatie
Titel wetenschapsproject
Vergadering Personeelsdienst
Training Vergaderen Een project van: In opdracht van:
Trainingspresentatie
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
De bedenkers.
Level 1 is de basistraining, waarin je een begin maakt met GTD
Schooljaar [voeg jaar in] [Naam van school] Naam leerkracht Klas
Titel van wetenschappelijk project
Cursus Interne auditor
Titel van bedrijfsvergadering
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Naam van degene die de presentatie verzorgt
Productnaam.
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
Workshop creativiteit
Gepresenteerd door [Naam]
Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op
Transcript van de presentatie:

Creativiteits- sessie Degene die de presentatie verzorgt

Agenda Overzicht Doel van het brainstormen Regels Brainstormen Samenvatting Volgende stappen

Overzicht Kort overzicht van wat de vergadering inhoudt Agenda Wat kan worden verwacht

Doel van het brainstormen Beschrijf de doelstelling(en) van de oefening Ideeën voor nieuwe producten of services Ideeën voor nieuwe functies Namen voor nieuwe functies/producten Ideeën voor promotie-activiteiten Nieuwe werkmethoden Definieer de belangrijkste vereisten of beperkingen

Regels Er zijn geen slechte ideeën Wees creatief Neem risico's Kritiek is niet toegestaan

Brainstormen Verzamel ideeën Gebruik spelletjes en oefeningen om het creatieve denken te stimuleren Gebruik verschillende oefeningen om zoveel mogelijk nieuwe ideeën naar boven te halen Soms helpt het in kleinere groepen te werken Gebruik een computer om elk commentaar/idee vast te leggen

Samenvatting Bespreek de ideeën Bepaal met z'n allen wat de beste ideeën zijn Vergelijk de ideeën met de vereisten en beperkingen Gebruik alleen de beste 5 tot 10 ideeën

Volgende stappen Beschrijf de volgende stappen De verzamelde ideeën onderzoeken Follow-up met een grotere groep Leg actiepunten vast voor de follow-up Begin met de realisatie van de ideeën