GROOT IN NEPNIEUWS Ruurd Oosterwoud

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leidsch Dagblad 24 maart > 1 We maken: een lijst van 71 trends … april, mei 2014 > 2 We zoeken: 71 professionals uit 071: ‘trendzoekers’/coaches.
Advertisements

Business mapping Business model canvas.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
© ReputatieKoning.nl. The Online Marketing Game Has Just Changed Your Company Name / Branding.
Wat is interactieve marketing?
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Do we help or do we hinder? Michiel Bähler GGZ -NHN
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
©Lex Bergers, Lexpertise Business Coaching in Communicatie Training/Coaching/Advies/Presentaties Presentatie De wereld “on the move” (eerste kenismakings-versie)
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
0 Filename/RPS Number KIVI NIRIA 21 november 2008 Emma Meurs & Raffi Balder.
End Year Assesment Jordi de Rijk Semester 2.
De toekomst van een organisatie wordt gemaakt door de community van haar medewerkers. Hoeveel procent van de communicatielijnen verlopen top- down?
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
Regionale samenwerking rondom jongeren Ton EimersMichiel van der Grinten.
Mediatheek R5 Good practice Economische instituten.
Welkom.
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
Community of Practice Leefbaarheid & Mobiliteit Tactics 16 november2010.
Page : 1 A Brave New Workforce Elannet Event, 19 juli 2001 Partners in business innovation.
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Sportevenementen: the next step
Sociale media in productontwikkeling Sneller innoveren.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
DE FIETS ALS BANENMOTOR. JOS SLUIJSMANS Cycling Consultant Fietspromotor Organistatie van Fietsevenementen Fietsen is Fun.
Trends, week 6 Jeugdzorg, zwaardere opvoedondersteuning, jeugdcriminaliteit Madeleine Meurs.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
Handleiding lesprogramma Docenten Voortgezet Onderwijs.
Handleiding lesprogramma leerkrachten middenbouw Basis Onderwijs.
Website AMC Portal Volledig toegankelijk (publieke website) Alleen voor AMC partners (d.m.v. inloggen) Alleen voor eigen gebruik, cliënten en/of zelf aangewezen.
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Introductie Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
"Zorgen dat leren werkt: het E-model“ 19 APRIL 2016 'S-HERTOGENBOSCH.
MOOC : HYPE OF NOODZAAK? Eva Boswinkel ROC van Twente.
Crowdfunding workshop Bancaire kredietverlening aan gehele bedrijfsleven (niet-financiële bedrijven) Bron: DNB-rapportage 13 juli 2013.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Van … naar 22 april 2016 Simon Sinek © Branding Marketing/ communicatie Bloggen.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
Kenniscentrum Ondernemerschap Onderzoek. Missie KCO Lectoraat New Business & ICT Meer en betere (student) ondernemers.
Groeien!groeien! Quintin Schevernels. De groei van de ondernemer en de groei van de onderneming hangen zeer nauw samen!
AMC Network AMC Website AMC Portal Project content Project content Project content Volledig toegankelijk (publieke website) Alleen voor AMC partners (d.m.v.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Handleiding lesprogramma leerkrachten middenbouw Basis Onderwijs
Shop & spot 46 Hulpverlening - opvang - dienstverlening en kenniscentrum voor sekswerkers en slachtoffers mensenhandel (seksexploitatie en overige uitbuiting)
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
Slag om Arnhem levend houden.
Crowdfunding.
Handleiding lesprogramma Docenten Voortgezet Onderwijs
Website AMC Portal Volledig toegankelijk (publieke website)
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Buitenkant van armoede Binnenkant van armoede uitsluiting niet kennen moedeloos schuldgevoel schaamte laag zelfbeeld.
Doorontwikkeling economische samenwerking regio
Hergebruik modellen binnen juridische sector
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Kenniscentrum Ondernemerschap
Ouderenzorg: op weg naar een leeftijdsvriendelijk Gent
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Center of Entrepreneurship
Investor Pitch Digitale toegankelijkheid Oktober 2018
Handleiding lesprogramma Docenten Voortgezet Onderwijs
De opgestane Christus is met je!
Sociaal ondernemerschap: wat is het en wat is het belang?
Bibliotheek en erfgoed
Nederland Filantropieland
Transcript van de presentatie:

GROOT IN NEPNIEUWS Ruurd Oosterwoud Bob Reus Jon Roozenbeek Janine Terlouw Sarah Venema Wie bepaalt jouw publieke opinie? Hoeveel trollen zijn er nodig om jouw wereld omver te werpen? DROG verkent de mogelijkheden van misleiding. Transparant, Oprecht en bovenal: Outside the box. ZOEKT: CONTENT PARTNER GROOT IN NEPNIEUWS www.wijzijndrog.nl

De NOS op 3 DROG festival bus. waarom is die er nog niet?

Team Jon Roozenbeek (specialist desinformatie/onderzoeker) Universiteit Cambridge, PhD disinformation in Russia/Ukraine Janine Terlouw (conceptueel/grafisch vormgever) ‘Our Smartphone Our Savior’ Sarah Venema (journalist/schrijver) Lira scherpenzeel aanmoedigingsprijs 2016, ex-VK correspondent, Bob Reus (development/educatie) Auteur ‘Klotegedichten: kutter dan het leven’, wekt bots tot leven. Ruurd Oosterwoud (desinformatie specialist/founder) Early adaptor, minBuZa, netwerk, spreker. Realisatie: GUSMANSON

Problem Fake media Vertrouwen in media laag Publieke hysterie rondom nepnieuws Kwetsbaarheid organisatie/samenleving door desinformatie

Advantages We zijn anders én ingebed Gedurfde aanpak Breed internationaal netwerk Gedegen kennis, al voor de hype

Solution Andere aanpak: niet betogen wat goed is, maar laten zien hoe het slecht kan. (bewijs in studie) Maatschappelijke projecten We moeten fake news weer leuk maken, niet er bang voor zijn. Zie heir de allerleukste nepnieuwsclub.

Product Game Stories workshops Community We streven ernaar om heel nederland nepnieuws gemaakt te laten te hebben gedaan.

Traction Gewild voor spreekbeurten next speaker Museum voor communicatie MinBuZa Onderwijs Enthousiaste volgers

Market

Competition

Business model

Investing

Contact