Havo-examen nascholing 2017 Geert van Besouw Bjorn Wansink
Programma Deel 1: ‘de verlichting’, tijdvak 1 t/m 4. Deel 2: de historische contexten.
Doelen Leren van elkaars ervaringen. Ruimte om vragen te stellen over Pta en didactiek. Oefenen met enkele werkvormen.
Wissel uit in je groepje: In hoeverre heeft jullie sectie het PTA aangepast (i.v.m. tijdvak 1t/m4)? Hoeveel weken wordt aan tijdvak 1 t/m 4 besteed? Wat betekent dit voor jullie lessen? Hoe toetsen jullie op school tijdvak 1 t/m 4?
Opdracht Geert van Besouw Hoe uitgebreid moet je tijdvak 1 t/m 4 behandelen? 1. Wegstreep opdracht… 2. Actief historisch denken (Nijmegen)
De historische contexten. Wissel in groepjes uit. Wat betekent ‘de verlichting’ van de historische contexten voor jouw lessen concreet? Wat doe je anders dan voorgaande jaren?
Opdracht verdragen Context Duitsland Stap 1 maken HAVO opdracht. Stap 2 vergelijken VWO opdracht In hoeverre is er een sprake van een verlichting volgens jullie?
Verdiepingsopdracht (Liesbeth Dirks) Wie is er verantwoordelijk voor de Holocaust? Maken opdracht. Is er nu meer tijd voor dit soort opdrachten gekomen?
a model of temporality and functions in multiperspectivity
Werkvorm KA’s tekenen en op chronologische volgorde leggen.
Voorbereiding op de toets & examenopdracht. (Koen Hoondert)