Informatieavond 15 november 2017 “We laten de kinderen niet los - we houden ze anders vast” Informatieavond 15 november 2017
Programma Promotiefilmpje Roos en Jan stellen zich voor…. Oordeel onderwijsinspectie. Rekenen – weer een stapje verder. Lezen – expressief voorlezen. Wanneer was u ook alweer tevreden?
Dit promotiefilmpje vindt u terug op onze website.
Roos en Jan stellen zich voor……
Oordeel inspectie Aanbod: goed Didactisch handelen: voldoende Verantwoording en dialoog: goed Resultaten: voldoende Kwaliteitszorg: goed Kwaliteitscultuur: goed
Even terugkijken …… Onderwijsplannen voor rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen. Projecten JEELO: ‘veilig helpen’ en ’beleven van onze planeet’ Startgesprekken met ouders en kinderen. Peter: van leerkracht naar onderwijsassistent. Accent op heldere en open communicatie.
Doorontwikkeling rekenen Onderwijsplan op schoolniveau. Van halfjaarlijkse doelen naar korte termijndoelen. Aanpassing doelenbladen en sommenbladen. Mapjes met daarin de onderwijsbehoeftes van kinderen. Rekenzuil in de middenbouw. Aanschaf spel. Verschil in instructiebehoeftes kinderen.
Vervolg rekenen (over meer schooljaren verdeeld) Blijven monitoren van resultaten. Meten van betrokkenheid kinderen. Meer soorten spelletjes inzetten. Aandacht voor leerkrachten: didactische aanpak. Aandacht voor leerkrachten: doelen stellen. Meer aandacht voor digitale mogelijkheden. Doorontwikkeling rekenleerlijn richting VO (wiskunde) Meer inzet digitale middelen.
Vervolg voor dit schooljaar PR – inspectieoordeel, profiel van de school. Schoolplein – binnenkant school. Even pas op de plaats: nieuwe mensen, nieuwe functies. Expressielezen, iedere laatste week van de maand. Oppakken van het vak ‘Engels’. Doorontwikkeling rekenen, begrijpend lezen, spelling, taal en JEELO. Projecten JEELO
Wanneer bent u tevreden? Dit hebben we u gevraagd tijdens de vorige informatieavond. Hieronder uw reacties. als het leerlingenaantal omhoog gaat. als er een actiever en zichtbaarder PR-beleid gevoerd wordt. wanneer de positief stijgende lijn van de school vastgehouden wordt. wanneer de school deze visie en betrokkenheid doorzet. wanneer ieder kind voldoende uitdaging krijgt om te leren en deze uitdaging aan wil gaan (plezier/interesse/niveau). als mijn kind voldoende uitdaging blijft vinden/krijgen. er passend onderwijs geboden wordt voor kinderen die niet mee kunnen komen wanneer kinderen leren op hun eigen niveau. open communicatie plaatsvindt van zowel ouder naar leerkracht als andersom wanneer er een heldere communicatie (en op tijd) plaatsvindt.
Wanneer bent u tevreden? als er goede communicatie is tussen ouders-kinderen en leraren, korte lijnen. wanneer de communicatie verloopt zoals nu het geval is (t.o.v vorig jaar). wanneer school ook belt om een afspraak te maken om te spreken over zaken die opvallen op leergebied/sociaal emotioneel. wanneer de communicatie naar ouders toe echt goed is. wanneer mijn kind zonder buikpijn naar school gaat en met een glimlach uit school komt. als mijn dochter met plezier haar schooltijd afmaakt en ze het beste uit zichzelf gehaald heeft. mijn kind zich veilig en gelukkig voelt . als het kind met plezier/blij/naar haar of zijn zin naar school gaat. dat leerkrachten doorgaan hoe ze nu bezig zijn. dat Maud langer blijft. wanneer de interim directie een 1 jaar duurt.