Sleutels, codes en aanwijzingen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Hoe schrijf ik een recensie
Profielwerkstuk.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Een lessenserie van drie lessen
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Hoe werkt een powerpoint?
DRIVE! in het beroepsonderwijs
De spreekbeurt..
Kennis-spel meerkeuzevragen.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Hoe leer je lange teksten
Samenwerken.
Workshop evalueren Dcp
Onderzoeksplan.
Presenteren en communiceren
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Rekendag 19 januari 2016.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
Dit stuk gaat over onze school. Klik om naar de volgende dia te gaan
De vraag is je beste vriend
Omzet-kosten-winst HAVO 3
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Instructie geven en uitvoeren
Aantrekkelijk formuleren
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Vwo 6 – week
Nee Zeggen!.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Les 1: Introductie Marketing
Thema 4: Zo bereik je meer
Een instructie schrijven
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Kennismakingsspellen
Examentraining.
volgende bladzijde terug
Slim tellen.
Mediawijsheid Netiquette.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Inspelen op Innovaties
Slim tellen.
Communiceren met knipperen
Les 5: Verbale communicatie
Methodisch handelen Week 3. Methodisch handelen Week 3.
Les 3: regels en afspraken met de klas
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
SLIMMER DAMMEN Door [Naam] Voorkant: ruimte voor titels, foto’s etc.
Transcript van de presentatie:

Sleutels, codes en aanwijzingen

Survival tips Samenwerken Communiceren Kom tussendoor samen Ben actief, maak dingen open, zoek!

Regels Middentafel is van iedereen én gebruik deze dus ook Alles mag uit elkaar maar hoeft niet stuk

Napraten – 5 min Noem 2 sterke punten van jullie samenwerking. Welke puzzels vond je het moeilijkst? Hoe kan een spel als dit worden gebruikt in de klas ?

Escape the classroom Ontstaan Hoe start je zelf? Puzzel bedenken

Ontstaan

Ontstaan Examentraining havo/vwo Losse onderdelen in (delen van) lessen

Didactiek Samenwerken Vergeten dat je leert Out of the box denken Effect leerlingen

Hoe start je zelf? Koop een cijfer/letterslot en iets dat op slot kan (doosje/handboeien) Bedenk een opgave waar dit slot mee open kan 4 meerkeuze vragen waarbij ieder antwoord een nummer heeft Een reken opgave waarbij het antwoord een getal is Woorden op legoblokjes die in de juiste volgorde een code hebben En ga zo maar door… Verdeel de klas in groepjes, de eerste groep die het slot open maakt heeft gewonnen

Hoe start je zelf? Gelukt?? Maak eens een opdracht die ze pas kunnen oplossen als ze iets anders in het lokaal gevonden hebben Een stuk tekst Een voedselweb die je op het plafond geschreven hebt met onzichtbare inkt En ga zo maar door…

Hoe start je zelf? Gelukt?? Zet samen met collega’s al deze puzzels in een google drive map/dropbox/etc Wissel de puzzels uit en kijk eventueel of het mogelijk is één grote examen escape room te organiseren. Kijk wat leerlingen kunnen doen:

Hoe start je zelf? Belangrijk! - Het hoeft niet groot te zijn → leerlingen vinden een cijferslot al leuk

Zelf puzzel maken (15 min) Maak groepen Denk aan: slot, sleutel, aanwijzing

Vragen

Overzicht workshop Introductie (stempelen, binnen komen, instructie, filmpje) (15 min) Escape the classroom (25 min) Nabespreken (5 min) Ontstaan (5 min) Hoe start je zelf (5 min) Ontwerpen (15 min) Vragen (5 min)