Programma BV2013 Een korte schets van het waarom, wat en hoe van het verbeterprogramma BV2013 12 juni 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Mailoplossingen voor het onderwijs
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Standard Business Reporting Een schets 17 april 2012.
Facility management en inkoop
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Purchasing Excellence”
LEA en sociaal-economische ontwikkelingen Samenwerking tussen overheid, ondernemers en onderwijs Nieuwegein 20 januari 2011 Pim Kalkman.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam Academy Rotterdam, 2 februari 2011.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam Academy Rotterdam, 5 oktober 2010.
Associate degree 26 november 2010
Valkuilen bij snelle groei van de organisatie
Professie & Hoger Onderwijs Programmagroep Professie & Hoger Onderwijs Informatiebijeenkomst 21 juni 2011 Arjan van Bommel.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Producten & Werkprocessen
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
De cultuur van MBO College Zuid
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
In 7 stappen naar een gezond bedrijf
Dominique Campman : BV2013 Programmamanager ICT
Maturity Scan HAN en nu verder! Presentatie Maturity Scan HAN
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015.
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
European Charter, een kans voor implementatie?! Leonard van der Hout Bologna expert Amsterdam,4 juni 2015.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Een initiatief van drie kadergroepen 25 juni 2013.
HR Advies & Interim Werving & Selectie Assessment Rick Brugts, directeur & managing consultant.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Organisatieontwikkeling
Vertrouwen en Talentontwikkeling Flexibel en Veilig
Together one world.
Inkoopcoöperatie.
Sieberdam/ROCS & KODOS
Kluwer The end of Publishing
Implementatie- en actiekalender BV2013
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
Reflector Big Five Personality
Betrokken ouder, tevreden ouder
Taskforce op bezoek bij VIAG congress
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Rijk van Nijmegen Bondgenotenbijeenkomst
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Programma BV2013 Een korte schets van het waarom, wat en hoe van het verbeterprogramma BV2013 12 juni 2012

Waarom BV2013? De Erasmus Universiteit Rotterdam wil zich kunnen meten met de top van de universiteiten. Op een reeks wetenschapsgebieden kan de EUR zich meten met de beste universiteiten in de wereld. Toch moeten we op een aantal terreinen nog flinke stappen voorwaarts maken om tot de top te behoren. Om die ambitie te realiseren moet de ondersteuning van ons onderwijs en onderzoek van topniveau zijn. Die topkwaliteit kunnen we momenteel - niet op alle fronten - leveren. Daarom is vanaf medio 2010 nagedacht over het slimmer organiseren van ondersteunende werkprocessen. Dit heeft geleid tot de inrichting van het programma Bedrijfsvoering 2013.

BV2013: voorwaarde voor het leveren van topprestaties

Wat doet BV2013 voor de EUR? Het programma zorgt voor verbeteringen op 6 gebieden: Onderwijs- en Onderzoeks-ondersteuning (Marieke Veenstra) ICT & Bedrijfsproces-integratie (Dominique Campman) Marketing & Communicatie (Pieter Kuijt) Campus Services (Kees Lansbergen) Management- en stuurinformatie & Finance (Celia Taia Boneco) HR&O (Borg van Nijnatten)

Onderwijs- en onderzoeksondersteuning Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (1/6) Onderwijs- en onderzoeksondersteuning Samen Slim Werken Moderne onderwijsondersteuning voor studenten en docenten van toelaten tot afstuderen in één SIS studie-informatie 24/7 bereikbaar rapportages en managementinformatie flexibel, betrouwbaar, goed uit te bouwen   Ontzorgen & Ontplooien Professionele support voor onderzoekers partnership bij projecten promotieproces goed in beeld publiceren met meer impact profileren van toponderzoekers

ICT en Bedrijfsprocesintegratie Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (2/6) ICT en Bedrijfsprocesintegratie Bouwt mee aan de ‘intelligente’ universiteit Brengt eerst de basis op orde: architectuur: afspraken over hoe wij met ICT omgaan wireless campus state of the art mail-, opslag- en samenwerksysteem studenten 1 EUR- brede werkplek medewerkers energiezuinige en betrouwbare serverruimtes moderne server-, opslag- en backup-voorzieningen integratie ICT-organisaties een ICT-vraagorganisatie het ICT- fundament waarop we verder kunnen bouwen

Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (3/6) HR&O Talent herkennen, erkennen, ontwikkelen en koesteren Scouting en recruitment Belonen en Prikkels Talent bekend (nog in ontwikkeling) Snel en gemakkelijk personeelszaken regelen Tijd- en verlofregistratie Keuzemodel arbeidsvoorwaarden Reiskostendeclaraties Adresgegevens wijzigen Resultaat- en ontwikkelingscyclus Salarisstroken inzien Goede zorg en ‘a warm welcome’ voor internationale collega’s en studenten Huisvesting Aankomst en indiensttreding Tweetaligheid HR dienstverlening Processen en procedures Informatievoorziening Een opleidingsbouwwerk voor projectleiders en medewerkers (obp) Opleidingsbeleid Training en Opleiding BV2013 Inkoop- en selectiecriteria Training en Opleiding structureel maken Managent Development-programma PE puntenstelsel

Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (4/6) Campus Services AV & Onderwijsomgeving Studie & Bibliotheekomgeving Veilige campus Bruisende campus = Kwaliteit en Rendement = Genoeg goede studieplekken = 24/7 Open & Veilig = Internationaal & uitnodigend

Management- en Stuurinformatie Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (5/6) Management- en Stuurinformatie Gemeenschappelijke taal Vergelijkbare cijfers Eenduidige & heldere sturing Het project MSI zorgt ervoor dat management- en stuurinformatie beschikbaar komt: Op het niveau van het College van Bestuur en het overleg CvB/Decanen Op de domeinen Onderwijs, Onderzoek, HR en Financiën

Marketing & Communicatie Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (6/6) Marketing & Communicatie Revitalizing the EUR brand CRM/ lead management Study choice center Facilities international marketing Upgrading alumni processes Upgrading web functions Publishing platform Management bulletin Media monitoring Getting connected @marketing & communications

Kernwaarden bepalen hoe we te werk gaan Samen Je zoekt en maakt contact. Je staat open voor de mening van anderen. Je gunt elkaar succes en viert successen met elkaar. Doelgericht Je vertaalt doelen in concreet meetbare resultaten. Je realiseert de met jou overeengekomen doelen en bent hierop aan te spreken. Je lost knelpunten op die het doel in de weg staan. Verantwoordelijk Je haalt en geeft feedback. Je neemt initiatief tot verbetering en inspireert. Je staat voor je eigen resultaat én voor het totaal.

Veranderen doen we met elkaar Programma, projecten en lijnorganisatie werken samen aan het ontwikkelen van oplossingen en vernieuwingen Experts en betrokkenen denken mee met projectleiders in expertgroepen, werkgroepen, klankbordgroepen, grote bijeenkomsten Samen vormen we een veranderorganisatie

Programma én lijn zijn nodig om veranderingen goed te laten ‘landen’ in de organisatie Verandering lonend maken Begrip voor verandering kweken Eigenaar zijn Bewust van noodzaak Zorgen dat mensen kunnen veranderen Steun voor verandering laten groeien Eigen maken Helpen bij het doorgronden van de verandering en het vertalen naar de eigen situatie 13

Want.. winnen doe je samen