Trainingsvoorbereidingsformulier

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TRAININGSVOORBEREIDING
Advertisements

Aantal spelers : keeper Datum :
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Aantal spelers. : keepers. Datum. : Teamfunctie
door: Roderick Juffermans
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Het coachen van voetballen
Wedstrijdanalyse formulier
Het voorbereiden van training(en)
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Doelstelling: Naam Ad Dubbelman opdracht 2.1
Conditioneel met bal Fartlek
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Trainingvoorbereiding formulier
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Doelstelling: Naam Leeftijd of Categorie
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Technisch Jeugdcoördinator Ad v.d.Broek
Wedstrijdanalyse formulier
E en F Groep 4 tegen 4 naar 7 tegen 7.
Het jeugdvoetballeerproces
1ste jaars E - pupillen Training 1.
1 ste jaars E - pupillen Training 7. Aanvallen Thema 1 Aanvallen- positiespel in de opbouw - uitspelen 1 tegen 1 situatie Warming Up (20 minuten) Cock.
1ste jaars E - pupillen Training 4.
Wedstrijd gericht trainen
Trainingsvoorbereidingsformulier
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Trainingvoorbereiding formulier
MHCU Opzet trainingsplan. MHCU Visie Doelstellingen  Alle teams moeten met een zo hoog mogelijke intensiteit, hockeytechnieken en tactieken aangeleerd.
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 3 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
# Training : 2 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
# Training : 11 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
A B C Training : 8 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Wedstrijdanalyse formulier
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B C Datum : Teamfunctie : Verdedigen
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Lezen van wedstrijd formulier NAAM: CURSUS: DOCENT: WEDSTRIJD: DATUM:
Trainingsvoorbereidingsformulier
# Training : 1 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Training : 4 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Wedstrijdanalyse formulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Coach: Team: Teamfunctie: Teamtaak: Speelveldgedeelte:
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Evaluatie circuittraining oktober 2017
Trainingsvoorbereidingsformulier
Wedstrijdanalyse formulier
Beide formaties situatief tekenen
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Trainingvoorbereiding formulier
Trainingvoorbereiding formulier
Transcript van de presentatie:

Trainingsvoorbereidingsformulier Voetbal, Trainer Coach 3 tekst Wat? COACH TEAM TEAMFUNCTIE TEAMTAAK SPEELVELDGEDEELTE ROL TEGENPARTIJ DOELSTELLING Wie? Waar? Wanneer? Welke?

WEDSTRIJDSITUATIE 11V11 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 Wedstrijd: Datum:   Datum: Formatie eigen team: Formatie tegenpartij: VOETBALPROBLEEM;  Wat? Wie? Waar? Wanneer? Welke? DOELSTELLING TRAINING; 1 2 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING TOEPASSINGSFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 8 tegen 6) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 0-3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde: wat doet de tegenpartij? METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING TOEPASSINGSFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING OEFEN- / LEERFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 8 tegen 6) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 0-3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde: wat doet de tegenpartij? METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING OEFEN- / LEERFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING ORIËNTATIEFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 8 tegen 6) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 0-3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde: wat doet de tegenpartij? METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING ORIËNTATIEFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE ZELFREFLECTIE Heb je met de spelers op de doelstelling kunnen trainen? Content Wat zijn de spelers beter gaan uitvoeren (in relatie tot de doelstelling) gedurende jouw training? Wat moeten de spelers nog beter leren uitvoeren (in relatie tot de doelstelling)? Consequenties voor een volgende training Keuze trainingsvorm Keuze beginsituatie Keuze rol tegenpartij Aanwijzingen / accenten voor de coach Hoe heb je de training aangepakt? Content Wat ging er goed en wat ging er minder goed als je kijkt naar jouw rol als trainer? Waarom ging het volgens jou minder goed? Wat ga je de volgende keer anders doen? Hoe ga je dit voor elkaar krijgen? ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE PRAKTIJKBEGELEIDER Content ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE

TE NEMEN STAPPEN: VOORAF: STAP 0: LEES DE OPDRACHT!! STAP 1: Je kijkt naar een wedstrijd  STAP 2: Je ziet wat niet zo goed gaat (in relatie tot de speelwijze van het team) MAKEN VAN EEN TRAINING: STAP 3. Formuleer een doelstelling N.A.V. datgene wat niet goed ging tijdens de wedstrijd STAP 4. Teken de probleemsituatie in 11v11 STAP 5. Maak nu een vereenvoudigde vorm waarin je dit probleem kunt trainen …. GEVEN VAN DE TRAINING: STAP 6. GEEF DEZE TRAINING BIJ JE STAGETEAM / JOUW STAGEBEGELEIDER IS AANWEZIG EN KIJKT EVALUEREN VAN DE TRAINING: STAP 7. JE EVALUEERT DE TRAINING ZELF STAP 8. JOUW STAGEBEGELEIDER GEEFT FEEDBACK (TIPS EN TOPS) INLEVEREN: STAP 9. DOCUMENT INLEVEREN BIJ DE DOCENT