Optimalisatie van de website

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Advertisements

Soft Systems Methodology Een doelbewuste aanpak voor action research
Appreciative Inquiry of Waarderend Onderzoek als basis voor gesprekken op het marktplein over waarden 1.
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
User Centred Development
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
English and IPC How to teach content through English.
MMBase architecture & its management A proposal (based on the Kennisnet architecture) March 2006 Nadia Poulou.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
t Djippos Research Brought to you by : Milan Balk Martin Boon
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
Europeana Fashion edit-a-thons Faro, Wat is een edit-a-thon?
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Presteren onder druk.
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Processing Structured Hypermedia
Dictionary Skills!?.
SDI from a technological perspective: Architecture
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Ownership of your organisation
Just Science Done Right!
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
Rob Heyman and Ilse Mariën
Who knows something about scenarioplanning?
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Dynamic Architecture What about you?
Hebben we wel meer testautomatiseerders nodig?
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
Testphases still relevant?
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

Optimalisatie van de website

Hoofdstuk 6 #HOM4 Hoe het HOM4 te

Hoe het HOM4 te gebruiken? Kennen uit Hoofdstuk 6 #HOM4 Het ICT-model. Usability voor het web. Lead nurturing. Inbound marketing.

Het ict-model Optimalisatie van de website Opvangen en bewerken van de online leads

Het ICT-model Het ict-model

Usability; Gebruiksgemak & bruikbaarheid Directe link tussen usability en conversie

Check usability (UX) van een website? Is de website effectief? Is de website efficiënt? Levert de website tevredenheid op? www.usability.gov Content Strategy Basics Content strategy focuses on the planning, creation, delivery, and governance of content.  Content not only includes the words on the page but also the images and multimedia that are used. Ensuring that you have useful and usable content, that is well structured, and easily found is vital to improving the user experience of a website.  Creating a Comprehensive Strategy and Governance The goal of content strategy is to create meaningful, cohesive, engaging, and sustainable content.  Throughout her book, Content Strategy for the Web, Kristina Halvorson discusses in detail the benefits of and how to create your content strategy.  It reiterates that your strategy helps you to identify what already exists, what should be created and, more importantly, why it should be created.  Brain Traffic has created the Content Strategy Quad ©  to help describe the content-oriented and people-oriented components you need to know. We have adapted it a bit to discuss the components that come together to help you create a successful strategy and governance. Content-oriented Components Identify Goals and Substance: focuses on what content is required to successfully execute your core strategy. It includes characteristics such as messaging architecture, intended audience(s), and voice and tone. People-oriented Components Outline the Roles and Workflow: focuses on how people manage and maintain content on a daily basis, including the roles, tasks, and tools required throughout the content lifecycle. Determine Structure: focuses on how content is prioritized, organized, and accessed. Focuses on the content itself, including mapping messages to content, content bridging, and creating detailed page tables. Identify Policies and Standards: focuses on the policies, standards, and guidelines that apply to content and its lifecycle, as well as how an organization will sustain and evolve its content strategy. Content Lifecycle Producing compelling and sustainable content means that you need to understand and follow the content lifecycle.  Erin Scime identifies that there are five stages in the lifecycle.  In general, content lifecycles include the following: Audit and Analysis:  Content stakeholder interviews, competitive analysis, objective analysis and evaluation of the content environment (site, partner content, sister, parent sites) Strategy: Determine topical ownership areas, taxonomy, process/ workflow for content production, sourcing plan, voice and brand definition Plan: Staffing recommendations, content management system customization, metadata plan, communications plan, migration plan Create: Writing content, asset production, governance model, search engine optimization, quality assurance Maintain: Plan for periodic auditing, advise the client, determine targets for success measures. Several of the deliverables related to each of those phases overlap with the deliverables of other fields, including information architecture, user research, project management, web analytics.  Instead of thinking of who owns each deliverable, it’s important to think of who contributes to each and how those different contributions come together to define the final product.  There’s value in including multiple perspectives on deliverables. Best Practices for Creating Meaningful Content We have identified these best practices to help you create meaningful and relevant content.  Each piece of content should: Reflect your organization’s goals and user’s needs.  You can discover your user’s needs through conducting market research, user research, and analyzing web metrics. Understand how user’s think and speak about a subject. Content should then be created and structured based on that.  Doing this will also help you with search engine optimization (SEO). Communicate to people in a way that they understand.  Embracing plain writing principles helps with this. Be useful.  By being purposeful in the content that you include, omit the needless. Stay up-to-date and and remain factual.  When new information becomes available, update your content or archive it. Be accessible to all people.  You have a responsibility to make sure that all people can access and benefit from your information. Be consistent.  Following style guides, both for language and design, helps people understand and learn what you are trying to communicate. Be able to be found.  Make sure that users can find your content both through internally through navigation and also externally through search engines. Help define the requirements for the overall site.  Content should drive design, structure, etc References The Discipline of Content Strategy  by Kristina Halvorson Content Strategy and UX: A Modern Love Story  by Kristina Halverson Content Strategy for the Web by Kristina Halvorson Content Strategy Quad © by Brain Traffic Content Strategists: What Do They Do  by Dan Zambonini Content Strategy: The Philosophy of Data  by Rachel Lovinger The Elements of Content Strategy  (excerpt) by Erin Kissane.

Aspecten Usability test Score de website op een schaal 1..10 huidige situatie en gewenste (Ist-Soll) Compatibiliteit: Het functioneren van de site in verschillende hard- en software omgevingen. Transacties: Mate waarin deze efficient en betrouwbaar kunnen worden verricht

Waarmerk: www.drempelvrij.nl

Gebruik centraal Gebruiker centraal Vragen Wie gaat gebruiken Wat is motivatie Wat is toegevoegde waarde Welke context gebruiken Gebruikers ervaring centraal

Interaction Design User-centered design User Centric Design (UCD) in 3 stappen: Analyse; bepalen doelstellingen Ontwerp; low en high fidelity prototypes Evaluatie/testing; A/B, Usability, Cognitief Implementatie; Uitwerken prototypes LET OP DE DO’S en DON’TS!! (pagina 242)

User-centered design Persona: Karakterisering van een bepaald type gebruiker. Persona’s worden gebruikt bij het gebruiksvriendelijk maken van IT- en online oplossingen en dan met name de gebruikersinterface daarvan.

Lead nurturing process

Lead nurturing kenmerkt zich door: Het regelmatig (multichannel) contact hebben en de uitbreiding van het klantprofiel op basis van de contactmomenten. Het toesturen van waardevolle informatie, afgestemd op de behoefte. De inhoud van de informatie steeds meer richting het koopproces brengen. De content bewust afgestemd op de interesses van de lead.

Aanbod afgestemd op fase en interesses

Aanbod afgestemd op fase en interesses Stem strategie af op de fase en interesses Stel jezelf de vraag: In welke fase ligt het probleem

Lead nurturing campagne opstellen De fase van voorbereiding Targeting en tactiek Content creatie en curatie Conversie doelen bepalen Contentkalender Monitor en stel campagne bij

Lead nurturing campagne

Het 5R-model, ICT model en eigen website Zorg met de website, usability, accessibility en interaction design dat de gebruiker wil terugkomen Is de website relevant voor het doel, het product en de organisatie? Bevat de website puur die informatie waar de doelgroep naar zoekt of is er sprake van waste die afleidt? Retentie Relevant Convers ie Gebruik video, scanbare teksten en aantrekkelijke content die bij de doelgroep past. Jongeren bekijken graag video’s en komen dan tot (online) actie. Ouderen lezen graag brochures die gedownload kunnen worden. Zorg voor heldere call to actions, zorg voor goed kleurgebruik en zorg dat het pad nar het doel kort, snel en duidelijk is. Houd rekening met het feit dat veel bezoekers ergens diep in de site landen via zoekmachines. Rich Reactie en rendement RETENTIE: Zorg met de website, usability, accessibility en interaction design dat de gebruiker wil terugkomen Relevant Is de website relevant voor het doel, het product en de organisatie? Bevat de website puur die informatie waar de doelgroep naar zoekt of is er sprake van waste die afleidt? Reactie&Rendement Zorg voor heldere call to actions, zorg voor goed kleurgebruik en zorg dat het pad nar het doel kort, snel en duidelijk is. Houd rekening met het feit dat veel bezoekers ergens diep in de site landen via zoekmachines. Rich Gebruik video, scanbare teksten en aantrekkelijke content die bij de doelgroep past. Jongeren bekijken graag video’s en komen dan tot (online) actie. Ouderen lezen graag brochures die gedownload kunnen worden. Het 5R-model voor succesvolle online campagnes

Opdracht H6 In je groepje: Analyseer de website van je opdrachtgever met het 5R model en wees specifiek! (pag 248) Wat zijn Lead Nurturing verbeteringen voor de website van je opdrachtgever. (Stap 1 t/m 5, pag 247)