Marktconsultatie Self-service en e-commerce portal

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De volgende stap in BIM René van der Sluis, Ben Spreen, Jeroen Leeuw.
Advertisements

PSO for Microsoft Dynamics 2013
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
Digitaal Depot. Waarom een Digitaal Depot •Overheden en particulieren werken steeds meer en soms alleen nog maar digitaal; •Gebruikers verwachten digitaal.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Titelblad E-commerce E-Commerce
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Digitale dienstverlening
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Basis van digitaal collectiemanagement
met vallen en opstaan naar een mid-office
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
Een introductie. Open source Betere kwaliteit Hoge innovatiesnelheid Betere prijs/kwaliteit verhouding Vrijheid in keuze van leverancier Gedreven door.
Kennis Sessie PSO 2013.
Systems Engineering 24 april 2007.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Business Case van de DLWO
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
LIPS versie 2.1 Een logische evolutie Carl Possemiers & Tim Vander Borght Gebruikersdag VERA Leuven, 24 Oktober 2005.
Gang van het document: achtergrond, beleidskader, toekomst Kurt De Belder.
Mamut SERVICE SUITE.
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
Business Marketing Management
ECK Distributie & Toegang Start ontwerpproces nummervoorziening
Papierloos vergaderen in het onderwijs
eFactureren in de praktijk bij Purmerend
Beleidsinformatie Jeugd
Update Implementatie en beheer
Knooppunt e-boekplatform / tabletoplossing status 28/08/2012 Expertgroep e-publishing.
ArchiValue: de APG-Case
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Sterke authenticatie via SURFconext Eefje van der Harst 24 maart 2015.
Sales Tips.
WapliX Webdatabases New generations of applications.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Zorgen van morgen? Zorgen voor morgen!.
OUTSOURCING HOSTING & TECHNISCH BEHEER SESSION November 2015.
Start event Nul op de Meter Twentse corporaties. Programma Opening Onderdeel 1 9:05-09:45 uur: initiatief, ambitie en aanpak a. Toelichting op het initiatief.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
het leveren van voeding en voedingsgerelateerde bevoorradingsmiddelen
Europese aanbesteding management- voorziening
Aanbesteding Storage, servers en Back up
Informatiebijeenkomst Aanbesteding Toetsservicesysteem
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Meldingen registratie business information management
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
Implementatie ECK Jorrit Janszen
Inkoopcoöperatie.
Kluwer The end of Publishing
Samenwerking waterbeheerders
Voeg hier het organisatie onderdeel in
VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Business case Enterprise Service Bus
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing?
Informatiebijeenkomst Inkoop NMD maart
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Marktconsultatie Self-service en e-commerce portal Informatiebijeenkomst, 7 november 2017 Project SURFmarket 3.0

Agenda Over deze informatiebijeenkomst; voorstelronde en aanpak vandaag Introductie; welkom bij SURFmarket Het project; de doelen van SURFmarket 3.0 De vraag; scenario’s voor het self-service en e-commerce portal Uw vragen; hoe kunnen wij u helpen?

Coöperatie SURF

Diensten SURFmarket

Positie SURFmarket leveranciers instellingen

Afnemers SURFmarket SURFmarket is marktmeester op het gebied van ICT-diensten voor onderwijs en onderzoek in Nederland. Álle universiteiten, hogescholen, UMC’s en een groeiend aantal MBO’s zijn aangesloten bij SURFmarket. De overige instellingen, zoals onder andere Musea en Bibliotheken nemen ook diensten af van SURFmarket.

SURFspot Mijn SURFmarket Kanalen Business-to-Consumer SURFspot Business-to-Business Mijn SURFmarket

Het project SURFmarket 3.0 wat moet er worden gerealiseerd? Ontzorgt de aangesloten instellingen. omdat SURFmarket een aantal inkoop- en beheertaken van instellingen overneemt, weten de instellingen dat ze rechtmatig, voor een goede prijs en onder goede voorwaarden van deze diensten gebruik kunnen maken. Eerlijk advies op het gebied van licenties, digitale content, informatie, ICT-inkoop en aanbesteden. SURFmarket is van de instellingen en heeft geen ander belang dan het onderwijs. Faciliteert kennisdeling tussen medewerkers van instellingen, aanbieders van deze diensten, experts en andere belanghebbenden. Bestellen en beheren van producten, licenties voor software, clouddiensten en content zo gemakkelijk mogelijk maken voor de instellingen. Het verbinden van instellingen. ondersteunt het bundelen van inkoopkracht en kennis van instellingen en het gezamenlijk optrekken bij aanbestedingen en onderhandelingen. De platformen die SURFmarket aanbiedt, sluiten aan op de processen en systemen van de leden. 1 aanspreekpunt en 1 marktplaats voor de Nederlandse onderwijs- markt voor ICT-leveranciers, uitgevers en andere rechthebbenden. succesfactoren voor instellingen: compleet, betrouwbaar en up-to-date gebruiksvriendelijk en sluit aan bij klantprocessen goede proces- en managementinformatie succesfactoren voor SURFmarket: efficiëntere werkprocessen meer uniforme, gestandaardiseerde processen meer grip en sturing

Het project SURFmarket 3.0 planning Strategie Business Case / KPI’s Scenario’s Strategische Briefing Ontwerp Architectuur Customer Journey Backlog Selectie oplossing(en) Bouw portal back-office integratie proof-of-concept beta (pilot) Implementatie Pilot Roll-out & migratie Q2-Q3’2017 Q3-Q4 2017 Q4-2017 - Q3’2018 Q4’2018 demo - demo - demo - demo - demo - demo - demo - demo - demo

Het project SURFmarket 3.0 omgeving SURF CRM; relatiebeheer (beheer contactpersonen, rollen en rechten) op basis van Microsoft Dynamics 2014 (Self Hosted) SURF Contracten; beheer van overeenkomsten en contracten - nog te selecteren in 2017/2018 Product Information Management; beheer van producten, productinformatie en prijzen - nog te selecteren in 2017/2018 Financiële administratie; aanmaken en beheren van facturen op basis van Exact Financials Help Desk; incidenten afhandeling / case management op basis van TopDesk. Authenticatie; SURF maakt voor authenticatie voor diensten naar instellingen gebruik van SURF Conext. Zie: https://www.surf.nl/diensten-en-producten/surfconext/index.html

Het project SURFmarket 3.0 samenwerking Doel van deze RFI is niet alleen het onderzoeken van de mogelijke technische oplossingen maar ook het in kaart brengen hoe marktpartijen SURFmarket kunnen helpen bij de implementatie en beheer van de oplossing. Het project Vanuit het project levert SURFmarket het volgende: de business, technische en juridische requirements (in de vorm van user stories) het functioneel testen en accepteren van user stories en de uiteindelijke oplossing de migratie en invoering bij de instellingen en leveranciers over-all architectuur over-all project management Partner Met de input uit deze marktverkenning wil SURFmarket ook de eisen aanscherpen voor de partner of partners: realisatie van de oplossing binnen SURFmarket, beheer en doorontwikkeling van de oplossing. Dit is nadrukkelijk niet noodzakelijk dezelfde partner.

Self-service en e-commerce portal Scenario’s

Klantreis (vanuit de instelling) Product selecteren Product-overzicht inzien Product verlengen Product ontvangen Product verkennen Deelnemen aan inkoop product Oriënteren Kopen Inzien en beheren Ontvangen Product betalen Product beschik-baar stellen Gebruiken Contract beëindigen Inkoop verkennen Deelnemen Product bestellen Contract wijzigen Fase Hoofd-stap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Key users Grafisch Lyceum Rotterdam Licentiemanager; beheert licenties, applicaties, plaatst bestellingen Inkoper; begeleidt inkoop- en aanbestedingsprocedures Contractmanager; beheert contracten en relaties Bibliotheektechnisch medewerker; informatie beschikbaar stellen die buiten de instelling is geproduceerd

Scenario's Product zoeken Bestellen Communicatie Rollen beheren Specificaties product invoeren Portefeuille managen Verlengen

Vragen Hoe kunnen wij helpen bij het reageren op deze RFI?

Vervolg Stap Wie Wanneer Publicatie RFI document via TenderNed SURFmarket 26 oktober 2017 Stuur via TenderNed eventuele vragen die u naar aanleiding van deze RFI wilt stellen aan SURFmarket. Deelnemer 2 november 2017 Informatiebijeenkomst bij SURFmarket. Wij lichten graag de achtergrond van het project en de wensen van SURFmarket toe in deze optionele bijeenkomst. SURFmarket Deelnemer 7 november Aanvullende informatie naar aanleiding van de ontvangen vragen (schriftelijk en in de informatiesessie) wordt gepubliceerd via TenderNed 13 november 2017 Insturen van uw antwoord op de RFI via TenderNed. 20 november 2017 Vervolgens: Aanscherpen van requirements en aanpak voor het B2B portal. SURFmarket verwacht eind 2017 de volgende stap te zetten naar een selectie van één of meer leveranciers, al dan niet in de vorm vaan een aanbestedingsprocedure. Begin 2018 zou een selectie van de oplossingen moeten plaatsvinden.