Wat maakt de Wispelberg bijzonder?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Generatie Einstein Inez Groen
Advertisements

Thema 5 Les 6a In de ruimte. een proef = een onderzoek naar hoe iets werkt.
Een totaalaanpak voor goed gedrag
Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
Snoezelen met kleuters
Bijeenkomst directeuren Primair Onderwijs
Jeugd en Diaconaat Federatie van Diaconieën 23 maart 2013.
Mediawijsheid - Cultuureducatie een happy match John Leek –
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Samenwerken in burgerschap
Sociale media op school
Context CJG = Focus op talenten en competenties, op wat de jeugd (al) wél kan = eigen kracht Leefwereld van jeugd en ouders staat centraal.
1 SISO 2 MARCO POLO. 2 MARCO POLO XXL Waarom ? –Borgen diverse initiatieven –gestructureerde en gecentraliseerde aanpak –Netwerking tussen de diverse.
Definitie Mediawijsheid
Terugkoppeling OLB Collegagroep zorg Valérie De Smet 16/1/2014.
Uitgangspunten Focus op talenten en competenties, op wat de jeugd (al) wél kan = eigen kracht Leefwereld van jeugd en ouders staat centraal.
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Voorlichting brugklassen donderdag 22 mei 2014
Informatieavond Ouders leerlingen groep 8
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Vergroot je wereld! Uitwisseling Chiavari ELOS Europa als Leeromgeving Op School.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
Maatjesproject Een maatje uit het bedrijfsleven, coachingstraject voor leerlingen uit het Praktijkonderwijs.
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
BMC 4/18/2017 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 4/18/2017.
STIMULEREND KIEZEN Een blik op de wereld van de industrie TALENTEN EN INTERESSES.
Welkom Schooljaar Atheneum Wispelberg.
Extra ondersteuning Infoavond- september Plusklas Nederlands Taalscreening via diataal (diatekst en diawoord) Diaplus: Ondersteuning taalontwikkeling.
 Een plaats waar ze terecht kunnen met zorgen omtrent de opvoeding van hun kinderen, maar ook over anderen thema’s die hen bezig houden (werk zoeken,
Krimp biedt kansen ! 3 november 2015.
LEVENSBESCHOUWELIJKE VAKKEN IN HET OFFICIEEL ONDERWIJS INFORMATIEBROCHURE.
Workshop Identiteit?.
Audience Club: Wat de leek de maker leert Vincent Wijlhuizen en Marc Maris.
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 2 VMBO-TL/Havo.
Presentatie landelijke resultaten monitor Samengesteld door:
Voorlichting de Woldborg. rsg de Borgen Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je.
SportOriëntatie en ondernemen. Waarom Sport(Oriëntatie)? Sport is belangrijk voor jongeren:  Leren bewegen  Leren over bewegen  Bewegen socialiseert.
LOP Lokeren en armoedebeleid: Leerlingen maken het verschil! LOP Lokeren en armoedebeleid: Leerlingen maken het verschil! Studiedag LOP’s en armoedebeleid.
Onze eerste oriënterende graad Een nieuwe talentgerichte aanpak Atheneum Wispelberg Gent.
Atheneum Wispelberg Welkom Schooljaar
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Welkom! Ouderavond 3 Havo / 3 Vwo 21 september 2017.
Gelijke kansen op school: het kan!
Onze eerste oriënterende graad Een talentgerichte aanpak
BMC 5/9/2018 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 5/9/2018.
Extra ondersteuning Infoavond- september 2017.
H1 Hoe word je wie je bent?.
H2 Een leven lang leren.
Welkom Schooljaar Atheneum Wispelberg.
Enkele interessante vragen!
Openbaar onderwijs OBS De Carrousel - Foto: John Oud.
Avila College meer dan onderwijs school voor mavo en onderbouw havo
Welkom!.
Samen leren samenleven Het vernieuwde PPGO!
[Voeg eigen informatie over uw gemeente en/of de collecte toe]
Wat na Ravelijn? Infoavond Ov1 – 6 maart 2018.
In gesprek over werkdruk
Aangeboren of aangeleerd?
Aangeboren of aangeleerd?
Welkom! Schooljaar
Welkom! Schooljaar
The Da Vinci Class Hoog- en meerbegaafden TVWO (def 2019)
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
HOP NAAR HET MIDDELBAAR !
Time-out protocol Presentatie 7 maart 2019.
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
Alle scholen verzamelen!
Transcript van de presentatie:

Wat maakt de Wispelberg bijzonder?

In onze school komen we op voor elke leerling. Inhaallessen Plusklassen Leren leren Huiswerkklas Leerlingenbegeleiding

De zoektocht naar wat je graag en goed doet. Daar draait het om. Talenten Middagactiviteiten Toneelprojecten Oriënterende eerste graad Project VS eerste jaar

Middagactiviteiten Techniekclub Yoga Sporten (minivoetbal, volleybal, basketbal,…) Bibliotheek Haken Toneel Gezelschapsspelletjes …

Interlevensbeschouwelijke dialoog In onze school met een veelheid aan culturen, achtergronden, geloofsovertuigingen en waarden ervaar je elke dag opnieuw wat een rijkdom dat is. Divers publiek Op alle vlakken: origine, geloofsovertuiging, SEA Veel ouders kiezen daar bewust voor Verdraagzame en open mentaliteit Goede afspiegeling van de Gentse samenleving Dialoog: 1 project per jaar; bv. elkaars gebedshuizen bezoeken, thema’s zoals wat betekent “thuis” voor jou, wat maakt ons “gelukkig” Interlevensbeschouwelijke dialoog

We leren niet alleen samen, we leven ook samen We leren niet alleen samen, we leven ook samen. Je krijgt de (adem)ruimte om te proeven van alle maatschappelijke thema’s zodat je kan opgroeien tot een kritische, geëngageerde burger met een open blik op de wereld. Elke les Vaardigheidsstages MOS Leerlingenraad Sociale acties

Atheneum Wispelberg wil een sprankelend laboratorium zijn waar onderzoekend leren centraal staat. Humane atelier Talenateliers Coöperatief leren Competenties: informatie verzamelen en kritisch analyseren