Guus Eilers ICT&O Platform, 14 maart 2002

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Linde Prins, Elise Eilander, Daniëlle vd Vegt, Laura Wicherink
Advertisements

© IOWO 2006ICTO-element Oriënteren Belangrijk, vooral als een cursus anders is dan andere: duidelijk maken wat het doel is, wat de werkwijze is en.
, APS-FI Wiskunde en ICT jos tolboom, Rug FWN Effecten van digitale feedback.
23 JANUARI 2007 MBO CENTRAALMBO CENTRAAL Ageeth Jorna (lekker-werken.nl)
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Studeren met een functiebeperking op Universiteit Antwerpen
Inrichten Servicedesk ICTO-FB
techniek, communicatie en didactiek
Toledo en de resultaten van het onderzoek door IBM Wim Machiels.
Osiris Presentatie Klantenmiddag UCI, 13 januari 2011 Thomas Dessing, Dienst Studentenzaken - Radboud Universiteit Nijmegen.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s Platform Zorg & Welzijn 7 juni 2012.
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
Portfolio Faculteit der Letteren
1 Digital doing INholland databank Bb Intranet mail/chat.
2004-nu: Safe Assign(-ment) op de VU
Organisatie van een upgrade
U-Stream en Blackboard
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Blackboard en de UB Introdia (hetgeen zoals jullie weten het meervoud van introdium is)
Ervaringen met een minor eBusiness in het HBO Henk Plessius Pascal Ravesteyn.
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
ICT in het Onderwijs bij TBM
De toekomst van het vmbo
TilburgUtube Video- en audio dienstverlening TiU
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
“het ritme van het bedrijf” Uitgangpunt van regionalisering 29 maart 2007 Pauline van der Laan.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
StudyCall // ROC West-Brabant. Agenda 15.45u – 16.00u: Inloop 16.00u – 16.15u: Toelichting besluit BAG, Peter Zacht 16.15u – 16.30u: Korte demo StudyCall.
Universiteit Maastricht Blackboard CS Elektronische leeromgeving Universiteit Maastricht (eleUM)
CIKO Historiek en visie CIKO oprichting aan de UA.
Conferentie vakvernieuwingen 5 juni 2009 Cor de Beurs Docentennetwerken als motor voor dynamische vakontwikkeling.
Volle Kracht Vooruit Stand van zaken Passend onderwijs – inhoud – tijdpad - financiën.
Mathijs Tieleman. Ilias binnen Bouw- en Infra opleidingen (ROC’s­)
Is integratie Economie- beroepsgericht mogelijk? Karin Stoelwinder en Priscilla Dens.
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
Abstract I&I-conferentie Wat maakt een LeerlingVolgSysteem (LVS) tot een succes binnen de organisatie? Natuurlijk moet er worden voldaan aan tal van randvoorwaarden,
Brainstorm woensdag 10 september 2014 Wat verwacht de moderne WaterScout? Alexander Haccou.
Praktijkweek Dynamics bij Inholland  De eerste ervaringen bij Inholland  Indeling;  1 periode  Dynamics, AO, BA  1 periode  Dynamics, Databases/Jetreports,
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Aansluiting vmbo - mbo Opzet van het project
Voorlichting BPV voor Studenten
12 september 2016 Marielle Stel – Opleidingsdirecteur Psychologie UT
Ouderavond 3 VMBO BK.
Anti-plagiaat software
Resultaten ICT monitor 2002
Kennis bijspijkeren via het web
Blackboard 6.1 Ronald Hos.
OECR Onderwijskundig Expertise Centrum Rotterdam.
Learning Content Management Systeem
Gebruik van het annotatiesysteem
HIVE-pilot: van LCMS naar Onderwijsrepository
Grassrootsproject IMPULS digitaal.
De - arts op Mathijs Doets
Richard West University of Georgia
Gebruik Blackboard FEW
MVJA_27/09/2001_CC ICT-Platform EUR.
MEL-course: Internation Economics & Global Development, 27 Feb 2002
Center for e-Learning, RSM
ICTO-beleid van de Nederlandse universiteiten
Blackboard implementatieplan
Canvas introductie voor studenten
Dienst Onderwijsprocessen en -organisatie
INFORMATIEAVOND LEERJAAR 4
Regionaal Loopbaandossier
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
Canvas introductie voor studenten
Transcript van de presentatie:

Guus Eilers ICT&O Platform, 14 maart 2002 Blackboard FEW Guus Eilers ICT&O Platform, 14 maart 2002

Beleid Inhoud van vakken op Blackboard, voor zover niet in boeken, readers, etc. Electronische communicatie docent/student via Blackboard

Ondersteuning Guus Eilers, ICT&O/Bb-coördinator (0,5/0,5 fte) Ludo Waltman, student-assistent (0,3 fte) Machteld de Wolde, EURAC (0,1 fte) Blackboard@few.eur.nl ‘Community’ Blackboard FEW (FAQ) Cursussen OECR, Blackboard Opstappers Mededelingen: FEW nieuws, facultaire Web Accounts: helpdesk H3-11, tel 81336

Keuzes / implementatie Vakken: studiegids Studenten: Studentenadministratie Docenten: Personeelsadministratie Koppeling vakken/docenten volgens studiegids Self-enrollment studenten Zo min mogelijk guest-accounts (gastvrijheid ov) Vrijwilligheid: Bb geen verplichting (tot nu toe)

Facultaire web / studiegids Vanaf 1997 (HTML), 1998 (Frontpage), 1999 (hypertekst gids) Centrale ingang voor studenten Vakken, docenten, inschrijven practica, roosters Ondersteuning: ‘Dreamteam’ Augustus 2001: 225 vakken met inhoud

Status augustus 2001 # vakken Regulier Postdoc. Totaal Fac. Web 225 - Blackboard 25 20 45 250 (v.d. 375) 270

Status maart 2002 # vakken Regulier Postdoc. Totaal Fac. Web 170 - Blackboard 115 50 165 285 (v.d. 375) 335

Stand van zaken Blackboard Aug 2001 (Bb4) Maart 2002 (Bb5.5) # vakken in Bb - initieel onderwijs - postdoctoraal 45 25 20 165 115 (vd 375 vakken) 50 # Instructies 110 (vd 520 medew)

Experimenten Scholierendag AY004 Proefstuderen economie Communities: EFR, VCW, Bb FEW (FAQ) Onderwijsevaluaties via Bb-survey A2032: 100 st, 1 docent A1330: 700 st, 2 doc. /3 pract. Shared workspace (Bb, Groove, Livelink)

Leerlingen maakten, met behulp van collegesheets en artikelen aangeboden via Blackboard, hun opgaven. Ook gaven zij hun mening op stellingen via de optie ‘Discussion Board’ in Blackboard, wat vaak leidde tot verhitte discussies.

Pluspunten Blackboard Eenvoud in gebruik Uniform voor alle vakken Communicatiefuncties Koppeling met adminstratieve systemen Centrale ondersteuning (DIA, OOS, OECR)

Minpunten Blackboard Kant-en-klaar pakket, rigide Overlap met facultaire Web / studiegids Ontoegankelijkheid vakken Externe studenten/docenten (niet in de EUR-administratie) (Nog) geen self-unenrollment

Toekomst Blackboard gebruiken voor alle vakken in 2002/2003 (waarvoor zinvol) Onderwijsvernieuwing: Prestige in BA1 - kleinschaliger onderwijs (roostergroepen) - actieve studiehouding (contract) - integratie van vakken (opdrachten, cases) Bb/ICT&O-coördinator in vakteams

Somewhere, something went terribly wrong   But now Mobility is here Source: http://www.mobilaris.se/pdf/unika_mervarden_i_mobilt_internet.pdf